Latex eindige automaten

Forum van 2de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

pidot
Posts: 30

Latex eindige automaten

Post#1 » Wed Apr 22, 2009 6:28 pm

Weet er iemand hoe ge in latex eindige automaten tekent, of welke package ge daarvoor moet gebruiken?

Alvast bedankt!

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#2 » Wed Apr 22, 2009 10:32 pm

gastex :)
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#3 » Thu Apr 23, 2009 8:54 pm

Waarom in godsnaam zou je dat willen doen in het tweede semester? :P Als ge die Turingmachine van A&C wilt tekenen, begin dan eerst aan kleinere dingen. Maar inderdaad, GasTeX is the way to go. Al is pstricks misschien makkelijker (zij het veel ranziger en 100 keer minder hip) voor de eenmalige automaat.

Teun
Posts: 216

Post#4 » Tue May 19, 2009 10:26 pm

Of ge pakt een willekeurig vectorpakket, ge tekent daarin wat ge wilt hebben, exporteert dat naar een png en importeert die png gelijk een normale afbeelding in uwen latex. Veel simpeler en sneller om te doen, alleen wat minder nerdy. :D
En niet beginnen zagen over de grootte van het bestand, een p,gtje neemt echt geen GB's in beslag.

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#5 » Wed May 20, 2009 12:11 am

Teun wrote:Of ge pakt een willekeurig vectorpakket, ge tekent daarin wat ge wilt hebben, exporteert dat naar een png en importeert die png gelijk een normale afbeelding in uwen latex. Veel simpeler en sneller om te doen, alleen wat minder nerdy. :D
En niet beginnen zagen over de grootte van het bestand, een p,gtje neemt echt geen GB's in beslag.
Een png is een rasterafbeelding, kunde beter een vectorpakket pakken en daar dan exporteren naar postscript of encapsulated postcript, dan is het tenminste nog schaalbaar. Maar je zit sowiso met 2 verschillende editors voor hetzelfde document. Voor mij reden genoeg om het in LaTeX te doen als het relatief simpel gaat ;)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Teun
Posts: 216

Post#6 » Wed May 20, 2009 12:41 pm

Ik wist niet dat je postscript rechtstreeks kon importeren. En dan nog, als je weet dat je toch op a4 afdrukt maakt dat kwa schaling eigenlijk niet veel uit. Je pakt gewoon 200 dpi en 't is echt scherp genoeg. Ik zou al die moeite om die onoverzichtelijke codes te typen iig niet doen. </geschiedenisstudent>

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#7 » Wed May 20, 2009 5:56 pm

Gaat gij de economische evolutie van IJsland in de 7e eeuw maar bestuderen ;). Als ge weet dat uw tekening juist is, is ze in iets vectorachtigs of pstricks tekenen misschien het best, maar als gij dan een kleine wijziging moet aanbrengen ben ik toch blij met mijn code :).

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron