[GP] XML parser

Forum van 2de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

[GP] XML parser

Post#1 » Fri Dec 05, 2008 8:31 pm

Het is toegelaten om een bestaande XML parser te integreren in je project. Geen nood dus om die vage consumer pattern van software engineering te porten uit Oberon naar C++ of je eigen implementatie te verzinnen :). Je mag vrij kiezen welke parser je kiest ook, ze heeft geen parsers aan- of afgeraden.

Het is maar dat jullie het weten :P. Ik heb het al wel tegen enkele mensen gezegd, maar nu kan iedereen het lezen.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#2 » Fri Dec 05, 2008 11:57 pm

Je mag kiezen ja :). Het zou een beetje stom zijn om zelf een xml parser te gaan maken ... :p
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#3 » Sat Dec 06, 2008 2:15 am

Zucht. Ik had naar de les moeten gaan dus...
Ik heb zelfs iets geschreven dat token per token inleest-_-

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#4 » Sat Dec 06, 2008 8:22 am

Shinta wrote:Je mag kiezen ja :). Het zou een beetje stom zijn om zelf een xml parser te gaan maken ... :p
Mja, op zich is het geen enorm werk om de parser van software engineering te porten he :).

En Scheder, dat is niet gezegd in de les, ik heb dat per mail gevraagd. De opdracht is pas online gekomen na de les. En als je nu al klaar bent met die parser heb je snel geprogrammeerd en probably interessante dingen geleerd over parsers :P.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#5 » Sat Dec 06, 2008 1:24 pm

Vooral veel geleerd over het feit dat er tools zijn om parsers te maken ^_^.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#6 » Sat Dec 06, 2008 2:35 pm

Pieter Belmans wrote:En als je nu al klaar bent met die parser heb je snel geprogrammeerd en probably interessante dingen geleerd over parsers :P.
Ik bedoelde vorig jaar ;)
Dit was een vak waar ik wel voor door was ^^

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#7 » Sat Dec 06, 2008 4:04 pm

In het project van vorig jaar moest er helemaal geen XML input zijn? :D

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#8 » Sat Dec 06, 2008 4:33 pm

Pieter Belmans wrote:In het project van vorig jaar moest er helemaal geen XML input zijn? :D
Ben gaan kijken en idd. Alleen [oa] html output en van input alleen cookbookdump.

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#9 » Sun Dec 07, 2008 3:15 am

Shinta wrote:Je mag kiezen ja :). Het zou een beetje stom zijn om zelf een xml parser te gaan maken ... :p
Wel, ga dat doen om uit te leren.

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#10 » Sun Dec 07, 2008 9:35 am

Ge kunt misschien exceptions gebruiken om informatie door te geven. Ge kunt immers alles throwen wat ge wilt en dan vangt het maar of op de plaats waar ge het nodig hebt. Fuck returnvalues! ;)

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#11 » Sun Dec 07, 2008 9:23 pm

Pieter Belmans wrote:Ge kunt misschien exceptions gebruiken om informatie door te geven. Ge kunt immers alles throwen wat ge wilt en dan vangt het maar of op de plaats waar ge het nodig hebt. Fuck returnvalues! ;)
Nu nog inceptions die de andere kant op gaan, dan heb je ook geen parameters meer nodig. :D

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#12 » Sun Dec 07, 2008 10:31 pm

ja, kunt ge doen met

drop HereYouGoInception();

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#13 » Mon Dec 08, 2008 12:50 am

Norfolk wrote:ja, kunt ge doen met

drop HereYouGoInception();
wel oppassen voor segmentation faults als ge uw inception ni juist initialiseert.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Midori
Posts: 46

Post#14 » Sat Dec 13, 2008 1:23 pm

Een vraagje ivm de makefile. Als je meerdere directories hebt (wat de opdracht was), hoe zorg je dan dat de compiler de #include files vind?
Stel je hebt map Directory1 waar source1.cpp en source1.h in zitten. Als hij een #include ziet in source1.h gaat hij in diezelfde map zoeken naar de geïnclude header file en geeft hij de volgende error:

Plaats/Plaats.h:4:24: error: Reservatie.h: No such file or directory

Ik weet dat het iets te maken heeft met de -I flag, maar daar moet je toch het absolute path opgeven? En ik neem aan dat mijn absolute path verschilt van die van degene die mijn code moet compileren.

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 488

Post#15 » Sat Dec 13, 2008 1:44 pm

Midori wrote:Een vraagje ivm de makefile. Als je meerdere directories hebt (wat de opdracht was), hoe zorg je dan dat de compiler de #include files vind?
Stel je hebt map Directory1 waar source1.cpp en source1.h in zitten. Als hij een #include ziet in source1.h gaat hij in diezelfde map zoeken naar de geïnclude header file en geeft hij de volgende error:

Plaats/Plaats.h:4:24: error: Reservatie.h: No such file or directory

Ik weet dat het iets te maken heeft met de -I flag, maar daar moet je toch het absolute path opgeven? En ik neem aan dat mijn absolute path verschilt van die van degene die mijn code moet compileren.
Gewoon #include "../anderemap/file.h"

met .. ga je gewoon een directory omhoog.

Edit: zie ook http://members.home.nl/openlinuxsite/co ... geren.html bij absolute/relatieve paden.

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests