[GP]Project 1: Opgave

Forum van 2de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

[GP]Project 1: Opgave

Post#1 » Tue Nov 11, 2008 6:27 pm

Loha

Zoals de meesten van jullie wel hebben gemerkt is de opgave voor ons project een van de meest vage die we al gezien hebben. Er zitten vaagheden en veel onduidelijkheden in.

Vooral het laatste stuk betreffende de meterstand was vaag. Ik heb gemaild om te vragen om meer uitleg, dit is wat ik kreeg:

Code: Select all


Deze timer waarover je spreekt is de opnamedatum van de meterstand, deze bepaalt van de nieuwe en vorige meterstand het tijdsinterval voor je verbruik. Wanneer een klant of een monteur een meterstand noteert, dan is dit de opnamedatum.
Deze meterstand wordt echter nooit dezelfde dag nog in het systeem geregistreerd. De datum van registratie is de 2de datum (bv registratiedatum van de meterstand).
Stel dat er vandaag een monteur mijn meterstand komt opnemen, dan is de opnamedatum 11/11/2008. Als deze morgen geregistreerd wordt in het systeem, dan is de registratiedatum 12/11/2008.

Je hoeft zelf geen functionaliteit te voorzien dit de meterstand berekent. De meterstand wordt altijd opgegeven door de "gebruiker" van jouw systeem.
Dus de meter begint inderdaad wel te "lopen" als die geplaatst wordt, maar dat "lopen" hoef je niet te programmeren.

Om het verbruik te berekenen moet je 2 meterstanden van elkaar aftrekken. Altijd de nieuwste meterstand - de vorige stand. Je berekent dan het verbruik van die periode.
Je zal dus verschillende verbruiken hebben vanaf 3 meterstanden.
Moesten er nog meer vaagheden en onduidelijkheden zijn, post ze dan hier zodat we deze kunnen bespreken.

Fristi
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Midori
Posts: 46

Post#2 » Wed Nov 12, 2008 7:15 pm

Het feit dat een meter ofwel in een magazijn ofwel bij een aansluiting hoort.
Klant -> perceel, maar kan je voor perceel dan kiezen tussen magazijn en aansluiting? En waar is die aansluiting dan? Als het in een magazijn aangesloten is dan neem ik aan dat er ook een aansluiting is -.^

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#3 » Wed Nov 12, 2008 7:26 pm

wow, die opgave komt mij kei bekend voor... :P

Dees is 't vak da jullie krijgen van Kelly (...Casal Mosteiro) ofwa?
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#4 » Wed Nov 12, 2008 7:39 pm

Ja :D
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#5 » Wed Nov 12, 2008 8:10 pm

Fristi wrote:Vooral het laatste stuk betreffende de meterstand was vaag. Ik heb gemaild om te vragen om meer uitleg, dit is wat ik kreeg:
Als ik het goed begrijp dan geeft de gebruiker je bij het registreren van de meterstand telkens een verschillende datum en de huidige stand van de meter, hier wordt dan het verbruik van die periode berekend door het verschil met de vorige stand te nemen.
Midori wrote:Het feit dat een meter ofwel in een magazijn ofwel bij een aansluiting hoort.
Een meter kan zowel in een magazijn als aan een aansluiting geplaatst worden, deze locatie wordt opgeslagen in de meter en het doet er voor andere dingen weinig van belang waar de meters zich bevinden. (Dit kan je altijd nog aan de meter vragen)
Klant -> perceel, maar kan je voor perceel dan kiezen tussen magazijn en aansluiting?
Een klant heeft geen, een of meerdere percelen. Dit kan een eigen huis zijn, een bedrijf, een fabriek en alles wat maar met elektriciteit te maken zou kunnen hebben. Omdat deze elektriciteit nodig heeft heeft deze zowiezo een aansluiting, alleen kan de meter dus ofwel aan deze aansluiting of in een magazijn geplaatst worden.
En waar is die aansluiting dan?
Zie vorig antwoord.
Als het in een magazijn aangesloten is dan neem ik aan dat er ook een aansluiting is -.^
Denk dat je niet moet rekening houden dat die meter ook nog eens vanuit het magazijn is aangesloten.

Ik kan verkeerd zijn, verbeter me maar indien dat zo is.

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests