[M&B] 2e zit q!'s

Forum van 2de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Scheder
Posts: 212

[M&B] 2e zit q!'s

Post#1 » Wed Aug 27, 2008 6:17 pm

pagina 285 staat er dat L1 en L2 CFL zijn
maar als we het pumping lemma voor CFL gebruiken dan kunt ge toch aantonen dat het ni zo is?

L1, wxy <= n, wy # epsilon
v = 0^n
w = 1^x met x < n
x = 1^(n - x)
y = epsilon
z = 2^i

vw^ixy^iz moet dan voor elke i in L1 zitten
we nemen i = 0 en krijgen vxz moet element zijn van L1
hieruit merken we toch duidelijk dat
0^n 1^(n-x) 2^i niet in L1 ligt?

dus wat zie ik over het hoofd, of is da een fout vant boek?

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#2 » Wed Aug 27, 2008 8:13 pm

p313 is mij nog wat onduidelijk

H/H1 kijken na of een gegeven programma met een gegeven input "hello world" zal printen [of een programma/probleem oplosbaar is]

H2 kijkt na of een gegeven programma "hello world" zal uitprinten met een gegeven input die op voorhand is ingelezen of niet

H2 geeft zichzelf dan mee, om te zien of H2 "hw" zal printen met een gegeven input of niet. Als H2 "hw" print met die input, krijgen we "yes"
Als die meegegeven H2 "yes" print met die gegeven input, dan print het "hw"

wat is nu de contradictie hier? Ik mis iets

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#3 » Wed Aug 27, 2008 8:27 pm

hmm...
p315

Er staat dat we wille nakijken of functie foo opgeroepen wordt of niet, maar het eerste dat men doet is de functie foo nen andere naam geve?

dan kunt ge zo toch ook eve goe da programma aanpasse en zegge 'we nemen functie main en passen die aan zodat die functie foo oproept' -_-
problem solved... it does get called XD

ok anyway, kvind het ergens een vreemde oplossing, want ze zeggen nu dat Q2 alle output die hij uitprint moet onthoude, maar wat als het programma nu nooit echt output zou hebben? het gaat er toch niet om of da programma nu effectief 'hw' uitprint, mr toch gewoon of die procedure wordt opgeroepen? hmm, wrm zie ik het ni *-)

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests