[CompArch] Booth Algoritme

Forum van 2de Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

[CompArch] Booth Algoritme

Post#1 » Mon Jul 23, 2007 9:28 pm

op p79, 3e paragraaf van da stuk over da algoritme gebruiken ze 0, -1 en +1. Als ik goed kan tellen, zijn dat 3 symbolen. Hoe wordt dit dan voorgesteld in een binair systeem? Hoe moet ik me dit voorstellen?
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Re: [CompArch] Booth Algoritme

Post#2 » Tue Jul 24, 2007 3:45 pm

Robbe wrote:op p79, 3e paragraaf van da stuk over da algoritme gebruiken ze 0, -1 en +1. Als ik goed kan tellen, zijn dat 3 symbolen. Hoe wordt dit dan voorgesteld in een binair systeem? Hoe moet ik me dit voorstellen?
Ge moet da ni kenne, enkel die vragen die hij heeft gegeven.

Enkele mogelijkheden om toch een antwoord te geven: Drie bits waarvan er telkens eentje 1 is en de twee anderen nul. Twee bits waarvan 1 staat nooit gebruikt wordt, ...[/list]
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: [CompArch] Booth Algoritme

Post#3 » Tue Jul 24, 2007 6:06 pm

Shinta wrote:
Robbe wrote:op p79, 3e paragraaf van da stuk over da algoritme gebruiken ze 0, -1 en +1. Als ik goed kan tellen, zijn dat 3 symbolen. Hoe wordt dit dan voorgesteld in een binair systeem? Hoe moet ik me dit voorstellen?
Ge moet da ni kenne, enkel die vragen die hij heeft gegeven.

Enkele mogelijkheden om toch een antwoord te geven: Drie bits waarvan er telkens eentje 1 is en de twee anderen nul. Twee bits waarvan 1 staat nooit gebruikt wordt, ...[/list]
hmm, good point, mss omda ik het zo'n waste of space vond da ik da ni als mogelijkheid pakte.

maar stelt hij op het mondeling ook geen vervelende bijvragen?
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Re: [CompArch] Booth Algoritme

Post#4 » Wed Jul 25, 2007 4:51 pm

Robbe wrote:
Shinta wrote:
Robbe wrote:op p79, 3e paragraaf van da stuk over da algoritme gebruiken ze 0, -1 en +1. Als ik goed kan tellen, zijn dat 3 symbolen. Hoe wordt dit dan voorgesteld in een binair systeem? Hoe moet ik me dit voorstellen?
Ge moet da ni kenne, enkel die vragen die hij heeft gegeven.

Enkele mogelijkheden om toch een antwoord te geven: Drie bits waarvan er telkens eentje 1 is en de twee anderen nul. Twee bits waarvan 1 staat nooit gebruikt wordt, ...[/list]
hmm, good point, mss omda ik het zo'n waste of space vond da ik da ni als mogelijkheid pakte.

maar stelt hij op het mondeling ook geen vervelende bijvragen?
enkel over hoofdstuk 6 en 10
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

Return to “2de Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests