[CG] Licht, reflective component

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Nickman
Posts: 391
Contact:

Licht, reflective component

Post#1 » Mon Jun 26, 2006 6:28 pm

In de curcus wordt er ergens een r vector berekend om zo de spiegeling weer te geven.
dit is mijn berekening die ik had opgeschreven in de les:
http://users.pandora.be/nickman/licht.jpg

Alleen vind ik de notatie wat raar, kan je r niet gewoon zo schrijven?

r = -s + (2s/|n|)

aangezien n.n = |n|

Of zit ik totaal fout???
Webmaster of http://www.bwf.be
Make it idiot proof and someone will make a better idiot!

[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Re: Licht, reflective component

Post#2 » Mon Jun 26, 2006 7:14 pm

Je zit redelijk fout:

n.n = |n| . |n| . cos 0 = |n| . |n|

en je kan volgens mij niet zomaar die vector van die breukstreep halen aangezien de breukstreep in zijn totaliteit een scalair is.

Wat echter wel correct is in mijn ogen:

r = -s + (2 . |s| . cos(teta)/|n|) . n

maar dan zit je met die cosinus van de hoek tussen s en n dus kunde evengoe voor de "schoonheid" het originele laten staan.

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#3 » Mon Jun 26, 2006 7:22 pm

en euhm, door da volledig op te schrijven zal uw bic niet leeg zijn hoor :mrgreen:

0g1op
Posts: 89

Post#4 » Mon Jun 26, 2006 7:35 pm

(2s.n) geeft een getal en geen vector

User avatar
Nickman
Posts: 391
Contact:

Post#5 » Mon Jun 26, 2006 8:16 pm

nene, t'is ni dak da teveel vind, ik dacht het gewoon wat te vereenvoudigen ;).

Maar zoals jij zegt (en ik al gedeeltelijk dacht) zorgt die breukstreep er voor dat dat zo moet blijven staan :)

bedankt! :)

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests