Page 1 of 1

Licht

Posted: Sun Jun 25, 2006 5:25 pm
by Norfolk
Vanwaar haalt men deze coefficienten ... :
Image

Posted: Sun Jun 25, 2006 5:38 pm
by Shinta
Wette nog dawij zo me die engine van den arickx de eerste les die moff-bestande moeste make datter achter die polygonen ne hoop kommagetallen stonden. Das dus almaal tgeen datter bij u instaat. Per polygoon moete (int realistischste geval) De straling, de reflectie (ambient, specular en diffuse) bepalen. Die f is een eigenschap van de lichtbron, als die der dichterbij staat dan ist bolleke feller ma kleiner, verder dervanaf ist bolleke waziger ma grotere straal. De diffuse intensiteit en ambiente enspecular zou je moeten opgeven in uw config bijvoorbeeld per lichtbron.

Posted: Sun Jun 25, 2006 5:46 pm
by Norfolk
Dus Ia, Id, Is bij lichtbron
ro (a, d, s) bij polygoon
f is geen vaste formule ofzo
en Ig?

Posted: Sun Jun 25, 2006 8:22 pm
by jan
in dien enen boek (computer graphics using opengl) wordt der over dien Ig ni gesproken

Posted: Sun Jun 25, 2006 9:15 pm
by slimmy
mjah, die boek nu :p

btw who the hell are you? :p

Posted: Sun Jun 25, 2006 9:47 pm
by Nickman
Ig is volgens mij de hoeveelheid licht die een voorwerp van zichzelf uitstraalt...

In de curcus sta dit voorbeeld:
Neem bv. een raam van een appartements gebouw, als er binnen licht brand, dan zal dit raam uit zichzelf licht uitstralen
Dus ik denk dat dat met die Ig te maken heeft ;)
Da's een van die dingen die ge achter u polygoon moest zetten bij da van den Arickx denkik...

Posted: Sun Jun 25, 2006 10:10 pm
by Pr0fage
da is inderdaad gewoon het licht da een object van zichzelf uitstraalt. in de echte wereld gaan er ni zoveel object die factor hebben

Posted: Sun Jun 25, 2006 11:42 pm
by Shinta
slimmy wrote:mjah, die boek nu :p

btw who the hell are you? :p
jan potoms denk ik, die van campinaria me zen lang bruin dun haar die dien engine had me zo die overgange van die kleuren. Ne vrij goeie engine trouwes

Posted: Mon Jun 26, 2006 8:53 am
by slimmy
ha de potoms :p