[CG] Licht

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Norfolk
WOZ

Licht

Post#1 » Sun Jun 25, 2006 5:25 pm

Vanwaar haalt men deze coefficienten ... :
Image

Shinta
WOZ

Post#2 » Sun Jun 25, 2006 5:38 pm

Wette nog dawij zo me die engine van den arickx de eerste les die moff-bestande moeste make datter achter die polygonen ne hoop kommagetallen stonden. Das dus almaal tgeen datter bij u instaat. Per polygoon moete (int realistischste geval) De straling, de reflectie (ambient, specular en diffuse) bepalen. Die f is een eigenschap van de lichtbron, als die der dichterbij staat dan ist bolleke feller ma kleiner, verder dervanaf ist bolleke waziger ma grotere straal. De diffuse intensiteit en ambiente enspecular zou je moeten opgeven in uw config bijvoorbeeld per lichtbron.

Norfolk
WOZ

Post#3 » Sun Jun 25, 2006 5:46 pm

Dus Ia, Id, Is bij lichtbron
ro (a, d, s) bij polygoon
f is geen vaste formule ofzo
en Ig?

jan

Post#4 » Sun Jun 25, 2006 8:22 pm

in dien enen boek (computer graphics using opengl) wordt der over dien Ig ni gesproken

slimmy
Prosenior

Post#5 » Sun Jun 25, 2006 9:15 pm

mjah, die boek nu :p

btw who the hell are you? :p

Nickman

Post#6 » Sun Jun 25, 2006 9:47 pm

Ig is volgens mij de hoeveelheid licht die een voorwerp van zichzelf uitstraalt...

In de curcus sta dit voorbeeld:
Neem bv. een raam van een appartements gebouw, als er binnen licht brand, dan zal dit raam uit zichzelf licht uitstralen
Dus ik denk dat dat met die Ig te maken heeft ;)
Da's een van die dingen die ge achter u polygoon moest zetten bij da van den Arickx denkik...

Pr0fage

Post#7 » Sun Jun 25, 2006 10:10 pm

da is inderdaad gewoon het licht da een object van zichzelf uitstraalt. in de echte wereld gaan er ni zoveel object die factor hebben

Shinta
WOZ

Post#8 » Sun Jun 25, 2006 11:42 pm

slimmy wrote:mjah, die boek nu :p

btw who the hell are you? :p
jan potoms denk ik, die van campinaria me zen lang bruin dun haar die dien engine had me zo die overgange van die kleuren. Ne vrij goeie engine trouwes

slimmy
Prosenior

Post#9 » Mon Jun 26, 2006 8:53 am

ha de potoms :p

Return to “1ste Bachelor”