[CG] Hidden Line Object Precision Parallel

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Hidden Line Object Precision Parallel

Post#1 » Sun Jun 25, 2006 1:53 pm

In cursus staat dat we dit voor perspectief gingen doen omdat die een meer realistische weergave gaf.

Maar bij al die test heb ik niets gezien dat speciaal, en dus enkel voor perspectief was.
Iemand een idee wat er veranderd als je dit voor parallel projectie doet? Want ik zie het niet direct :D

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Re: Hidden Line Object Precision Parallel

Post#2 » Sun Jun 25, 2006 1:59 pm

Norfolk wrote:In cursus staat dat we dit voor perspectief gingen doen omdat die een meer realistische weergave gaf.

Maar bij al die test heb ik niets gezien dat speciaal, en dus enkel voor perspectief was.
Iemand een idee wat er veranderd als je dit voor parallel projectie doet? Want ik zie het niet direct :D
der verandert niets, ge kunt enkel wa dinges vereenvoudigen. Het is minder complex om parallel te doen in de ruimte omdatta gewoonetzelfde bena is zoals in de image.

User avatar
Nickman
Posts: 391
Contact:

Post#3 » Sun Jun 25, 2006 2:46 pm

bij parallel moet ge de dingen die met de oneindige spie te maken hebben niet doen, je kan gewoon loodrecht op je vlak kijken bv.

je kan ook veel makkelijker zien of je lijnstuke, voor, achter, naast,... je driehoek ligt, omdat je gewoon rechte projectie lijnen gebruikt... :)

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#4 » Sun Jun 25, 2006 4:28 pm

Nickman wrote:bij parallel moet ge de dingen die met de oneindige spie te maken hebben niet doen, je kan gewoon loodrecht op je vlak kijken bv.

je kan ook veel makkelijker zien of je lijnstuke, voor, achter, naast,... je driehoek ligt, omdat je gewoon rechte projectie lijnen gebruikt... :)
hmm ja idd :)

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests