[CG] Raycasting

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Raycasting

Post#1 » Mon Jun 19, 2006 2:44 pm

Kan er hier iemand een implementatie van raycasting doorsturen a.u.b. Ofwel hier posten of als jet niet vertrouwt pm'en

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#2 » Mon Jun 19, 2006 2:55 pm

post het toch hier maar! :p

0g1op
Posts: 89

Post#3 » Mon Jun 19, 2006 3:36 pm

met shading of zonder shading?

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#4 » Mon Jun 19, 2006 3:48 pm

both? :D

0g1op
Posts: 89

Post#5 » Mon Jun 19, 2006 4:02 pm

kzal die wel met die shadings geven, dan kunde da er zelf uithalen, zoveel werk is da eigenlijk ni
http://users.telenet.be/oglop/Raycast.Mod
lijkt veel code, maar das door die shadings en ook iets om wa minder pixels af te moeten gaan

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#6 » Mon Jun 19, 2006 4:55 pm

bedankt :) tis vooral om te zien hoe ge moe bepalen welke pixels ge moe afgaan want khad nooit eenwindow to viewport transformatie gedaan en nu zegge die ineens vanalles over een viewport to window transformatie enzo en tstaat vaag in de cursus.

En wa betekent die k ?

0g1op
Posts: 89

Post#7 » Mon Jun 19, 2006 7:05 pm

das -h denk ik, ge moet die formule maar is vergelijken die ik gebruik met die van de cursus

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#8 » Mon Jun 19, 2006 11:10 pm

viewport to window:

ge gaat elke pixel af (van viewport dus)

dan transformeert ge die pixel coordinaten naar window(wereld) coordinaten (=viewport to window), en doet ge uw ray vergelijking en al de rest

een duidelijk kort overzichtje staat in de slides

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#9 » Mon Jun 19, 2006 11:30 pm

EagleEye812 wrote:viewport to window:

ge gaat elke pixel af (van viewport dus)

dan transformeert ge die pixel coordinaten naar window(wereld) coordinaten (=viewport to window), en doet ge uw ray vergelijking en al de rest

een duidelijk kort overzichtje staat in de slides
jama kemkik nooit een window to viewport gedaan, en me die viewport to window transformatie worde der almaal dinges gebruikt zoals Wl, Vl , ....dak almaal ni weetwa de waarde ervan is.
En moete da nu doen voor uw projectie ?

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#10 » Mon Jun 19, 2006 11:44 pm

Die Wl en Vl verwijzen wss naar de zelfde waarde van de window to viewport uitleg in de cursus. Dat staat er toch goed uitgelegd vind ik... en Viewport to window is gewoon terug het omgekeerde.

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#11 » Tue Jun 20, 2006 7:19 am

Shinta wrote: jama kemkik nooit een window to viewport gedaan, en me die viewport to window transformatie worde der almaal dinges gebruikt zoals Wl, Vl , ....dak almaal ni weetwa de waarde ervan is.
En moete da nu doen voor uw projectie ?
Met RayCast doet ge geen projectie. Het algoritme zorgt daar al voor
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
Nickman
Posts: 391
Contact:

Post#12 » Tue Jun 20, 2006 10:34 am

EagleEye812 wrote:Met RayCast doet ge geen projectie. Het algoritme zorgt daar al voor
Correctie:
Het algorithme zou daar voor moeten zorgen :D
Webmaster of http://www.bwf.be
Make it idiot proof and someone will make a better idiot!

[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#13 » Tue Jun 20, 2006 10:37 am

... tis toch Theorie he :wink:

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#14 » Wed Jun 21, 2006 11:45 am

ma der staat tog nergens in de cursus dage raycasting moet doen na uw projectie, er staat dat het een image-based algoritme is, dus zoals het op je scherm komt.

User avatar
Nickman
Posts: 391
Contact:

Post#15 » Wed Jun 21, 2006 12:59 pm

ja, je moet juist geen projectie doen... die projectie komt er normaalgezien automatisch door het algorithme toe te passen

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests