Hey nen hoop terechte vragen

Van: Van Beers Tony
Verzonden: di 7/03/2006 19:07
Aan: Hellinckx Peter
Onderwerp: portfolio-opdracht 1
Hey,
ik had nog een paar vrage bij de portfolio-opdracht :
Ik heb een module gemaakt om de window-to-viewport transformatie te kunnen doen, maar in de cursus staat dat we de schalings-vector moeten bepalen met aparte x-, y- en z- waarden, hierdoor vervormt het te tekenen object, afhankelijk van de grootte van de viewport, is het de bedoeling dat we dit zo doen, of dat we gewoon 1 schaal-factor kiezen en dan voor de schalings-vector dezelfde x-, y- en z- waarden nemen?
doe dit maar zoals in den boek daar heb je uiteindelijk het meeste aan.
Moet er de mogelijkheid zijn om te kiezen voor parallel- of perspectief- projectie, of moeten we gewoon perspectief-projectie gebruiken? En moet bij deze perspectief-projectie ook nog een afstand ingelezen worden, of moeten we die gewoon gelijk stellen aan 1, aangezien er na de window-to-viewport transformatie toch een schaling gebeurt en het eigenlijk niet meer uitmaakt hoe ver het window van het oogpunt ligt?
je moet beide ondersteunen en via je configfile zeggen welke je moet gebruiken. De afstand zet je ook in de configfile
In de portfolio-opdracht staat dat we een reeks moff-files moeten kunnen afbeelden, moeten deze files tegelijk op het scherm getekend worden, of is het de bedoeling dat we een reeks moff-files elk appart moeten kunne afbeelden?
Het is de bedoeling dat je een wereld kunt opbouwen door een reeks van moffiles in te lezen en heel deze lijst af te beelden die lijst zal juist heel u wereld zijn.
Nog een laatste vraag : Is de indeling van de config-file vrij te kiezen of moeten we een bepaald formaat hanteren?
Dit laatste is vrij te kiezen, ervaring leert mij dat de meeste liefst een xml formaat dat ondersteunt wordt door de parser van het project SE gebruiken.