[Prog] Broncode Reeks 2

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#16 » Tue Oct 25, 2005 8:44 am

Norfolk wrote:vermenigvuldigd met drie? :\
oef 6 is die dat ge array of char omzet in longint
was enkel om te testen he.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#17 » Tue Oct 25, 2005 9:14 am

Shinta wrote:
Joenge ik zet da meteen om bij het inlezen :!:
Gij zet gij just nix om, gij begint gewoon me In.Int 's in een array te zetten :p

maakt die procedure is me ne In.Char of In.String :?
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#18 » Tue Oct 25, 2005 11:22 am

EagleEye812 wrote:
Shinta wrote:
Joenge ik zet da meteen om bij het inlezen :!:
Gij zet gij just nix om, gij begint gewoon me In.Int 's in een array te zetten :p

maakt die procedure is me ne In.Char of In.String :?
Omdat gij het zijt zenne.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Nickman
Posts: 391
Contact:

Post#19 » Tue Oct 25, 2005 4:55 pm

Ik heb eindelijk oefening 8 afgekregen (duurde zo lang omdat ik weer teveel heb gedaan :|). We moesten alleen voor gehele getallen doen en ik heb het ook ineens voor kommagetallen gemaakt :D.
Zijn wel nog een aantal manieren om het te laten crashen, misschien dat ik die der nog wel uitwerk... :).
Webmaster of http://www.bwf.be
Make it idiot proof and someone will make a better idiot!

[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#20 » Tue Oct 25, 2005 4:56 pm

Zoals 5.0 ingeven? :roll:


:lol:
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
Nickman
Posts: 391
Contact:

Post#21 » Tue Oct 25, 2005 5:02 pm

Hehe, ja, daar moet ik zeke rnog iets voor maken.
Maar als ge nu bv een getal zou inlezen da die kommagetallen ni schoon uitkomen gaat hem wel effe bezig blijven :D.
Ik fix da wel dees week-end ;)
Webmaster of http://www.bwf.be
Make it idiot proof and someone will make a better idiot!

[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#22 » Tue Oct 25, 2005 9:49 pm

UPDATE : Oefening 6 is nu juist gedaan (met juist hetzelfde resultaat maar nu is het meer volgens de opgave).

Olivier : Neem mijn code eens door, je hebt enkele schoonheidsfoutjes gemaakt. Je aantal is een Variabele parameter in de procedure Lees, maar geen van de andere procedures gebruikt ze, ze is dan ook niet echt nodig.
Er staat niets in de opgave van + of -, dit heb ik dan ook weggelaten, maar dat is mijn persoonlijke keuze, het is een mooie uitbreiding die je hebt gemaakt :wink: . Je naamgeving is niet echt betekenisvol (z om een aantal aan te geven ?).
Je gebruikt verschillende benamingen voor de oproep van (naar hetzelfde TYPE variabele verwijzende) parameters in je procedure. Dit is niet nodig maar het mag wel.
Opmerking : Er MOET wel een verschil zijn tussen de naamgeving van de declaratie van een procedure (het creëren ervan) en het oproepen ervan in het hoofdgedeelte (tussen BEGIN en END) !! Dit was in pascal toch zo, dus misschien hier ook.

Denk niet dat ik je bekritiseer want je hebt ook in je broncode enkele handige dingetjes gebruikt waarop ik nog niet was gekomen en zeker in de toekomst nog ga gebruiken, hiervoor dank :wink: .
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#23 » Thu Oct 27, 2005 1:34 am

Van elkaar leer je he :)
Zal er morgen eens door gaan !

User avatar
Wim
Posts: 16

Post#24 » Thu Nov 10, 2005 10:41 am

kan er iemand oefening 8 dan is poste, want ik graak er nie uit.
k krijg altij ne systemtrap :s

User avatar
j0lle
WOZ
Posts: 396

Post#25 » Thu Nov 10, 2005 10:47 am

Wim wrote:kan er iemand oefening 8 dan is poste, want ik graak er nie uit.
k krijg altij ne systemtrap :s
beter idee, post gij de uwe.. dan kunne we zien wa er mis mee is
qwertyuiop

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#26 » Thu Nov 10, 2005 10:54 am

Kzal da vanavond wellis posten

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#27 » Thu Nov 10, 2005 11:17 am

Shinta wrote:UPDATE : Oefening 6 is nu juist gedaan (met juist hetzelfde resultaat maar nu is het meer volgens de opgave).

Olivier : Neem mijn code eens door, je hebt enkele schoonheidsfoutjes gemaakt. Je aantal is een Variabele parameter in de procedure Lees, maar geen van de andere procedures gebruikt ze, ze is dan ook niet echt nodig.
Er staat niets in de opgave van + of -, dit heb ik dan ook weggelaten, maar dat is mijn persoonlijke keuze, het is een mooie uitbreiding die je hebt gemaakt :wink: . Je naamgeving is niet echt betekenisvol (z om een aantal aan te geven ?).
Je gebruikt verschillende benamingen voor de oproep van (naar hetzelfde TYPE variabele verwijzende) parameters in je procedure. Dit is niet nodig maar het mag wel.
Opmerking : Er MOET wel een verschil zijn tussen de naamgeving van de declaratie van een procedure (het creëren ervan) en het oproepen ervan in het hoofdgedeelte (tussen BEGIN en END) !! Dit was in pascal toch zo, dus misschien hier ook.

Denk niet dat ik je bekritiseer want je hebt ook in je broncode enkele handige dingetjes gebruikt waarop ik nog niet was gekomen en zeker in de toekomst nog ga gebruiken, hiervoor dank :wink: .

Heb juist even die oefening vergeleken met mij. Heb bij mij dan ook wat aanpassingen aangebracht :) Bedankt

Maar heb wel gezien da de code die je postte niet helemaal af is.
Procedure Oef6 heeft nog een instructiegedeelte nodig.

En wat bedoel je eigenlijk met dit:

Code: Select all

Opmerking : Er MOET wel een verschil zijn tussen de naamgeving van de declaratie van een procedure (het creëren ervan) en het oproepen ervan in het hoofdgedeelte (tussen BEGIN en END) !! Dit was in pascal toch zo, dus misschien hier ook.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#28 » Thu Nov 10, 2005 11:58 am

Ik bedoel dermee da bij het maken van een procedure, dus :
PROCEDURE Maak(x,y : INTEGER); <-- dit mag in Pascal niet gelijk zijn aan
BEGIN
....
END

BEGIN
Maak(grondtal, exponent); <-- dit

UPDATE:

Oefening 6 staat volledig online en oefening 8 ook !!

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#29 » Thu Nov 10, 2005 12:12 pm

Code: Select all

PROCEDURE Maak(x,y : INTEGER); <-- dit mag in Pascal niet gelijk zijn aan
BEGIN
....
END

BEGIN
 Maak(x, y);
zou dus niet mogen in pascal? :)

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#30 » Thu Nov 10, 2005 2:02 pm

Norfolk wrote:

Code: Select all

PROCEDURE Maak(x,y : INTEGER); <-- dit mag in Pascal niet gelijk zijn aan
BEGIN
....
END

BEGIN
 Maak(x, y);
zou dus niet mogen in pascal? :)
idd ... zei onze leerkracht toch, ge zou da eiljik is gewoon moete uitprobere, maja, ge kent mij he, lui als iet :wink: .
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests