[Inl Prog] Oberon Fail

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: [Inl Prog] Oberon Fail

Post#16 » Fri Oct 15, 2010 9:07 pm

Met die UA oberon staan die ni meer in Work maar ergens in ne cache directory ergens in uw windows profile. Weet alleen niet meer waar.

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Re: [Inl Prog] Oberon Fail

Post#17 » Fri Oct 15, 2010 9:38 pm

Joachimvdh wrote:Met die UA oberon staan die ni meer in Work maar ergens in ne cache directory ergens in uw windows profile. Weet alleen niet meer waar.
Normaal gezien, maar tis voor mij ook al lang geleden, zou dat gewoon in Work moeten staan. Als ge standaard installatie uitvoert (zonder opties aan te passen) dan installeert UA oberon (denk ik toch, het zou kunnen dat bv de versienummer in de mapnaam staat) in "C:/Program Files/UA Oberon/". Uw work bestanden zouden dan normaal gezien in "C:/Program Files/UA Oberon/Work" moeten komen te staan.

Als je vroeger gewone Oberon in C:/Oberon hebt gebruikt, dan bestaat die WOrk, maar dat is dus niet meer dezelfde work die door UA Oberon wordt gebruikt
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Re: [Inl Prog] Oberon Fail

Post#18 » Fri Oct 15, 2010 10:08 pm

Ok blijkbaar doet windows Vista (en 7 wss ook) vage dinges omdat normale users niet in Program Files mogen schrijven, maar worden die files gezet in "C:\Users\<your_account>\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\UA Oberon\Work"

Om dit te vermijden moet je proberen installeren in "C:\UA Oberon" bv (wat eigenlijk nog stouter is), en er zeker voor zorgen dat iedereen (of toch zeker jouw user account) naar die map kan schrijven.

Of natuurlijk de raad van Robbe volgen om alsnog (UA) Oberon te installeren in een virtual machine. ZOals hij ook al zei: Virtualbox werkt zeer goed.
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: [Inl Prog] Oberon Fail

Post#19 » Fri Oct 15, 2010 11:08 pm

Nathan wrote:Dang, nu heb'k het probleem dat als'k files opslaag, ze niet in mijn /Work file van Oberon zichtbaar zijn.
De files zijn er wel, wanneer ik ze oproep, openen ze, maar ze zijn niet te vinden door Explorer.exe
Weet iemand hier een oplossing voor of zal ik toch gewoon XP moeten draaien in een VM?
Ik had dat probleem in Oberon Vista ook, omwille van vanalle rechten enzo, schrijft hij die bestanden in C:\Program Files\UA Oberon\Work niet zichtbaar, omdat je zogezegd geen rechten hebt om in de C-schijf te schrijven.
Om "gevaar" te voorkomen, worden die geschreven onder Compabiliteitsbestanden of iets in die stijl: als ge in de Work-directory staat, kunde da daar zien (ge moet er dan op klikken uiteraard)
In Vista deed ik altijd elke keer vooraleer ik startte met Oberon, een System.ChangeDirectory naar mijn bureaublad, daar had ik dit probleem niet!

Khoop dat dit helpt, maar zoals ge zelf voorstelt, XP in VM is gemakkelijker!
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: [Inl Prog] Oberon Fail

Post#20 » Sat Oct 16, 2010 12:40 pm

gewoon schrijfrechten geven aan uw map :) eigenschappen - alleen lezen uitvinken ofzoiets, geloof ik :)
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: [Inl Prog] Oberon Fail

Post#21 » Sat Oct 16, 2010 2:31 pm

Nja, da hebk geprobeerd, is echt ne pain in the ass in Vista, aangezien Oberon wegschrijft en gijzelf nie... Kwas dan maar wa gaan beginnen foefelen bij de gebruikers, waardoor Vista crashte.. Lang Leve Windows
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: [Inl Prog] Oberon Fail

Post#22 » Sat Oct 16, 2010 2:32 pm

Oberon als administrator runnen?
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: [Inl Prog] Oberon Fail

Post#23 » Sat Oct 16, 2010 3:22 pm

Fristi wrote:Oberon als administrator runnen?
Zo slim was ik niet, en zal ik ook nooit zijn, ik ben namelijk maar een domme schacht, ik ben lomp, stom,... ^^
Da was ook gewoon teveel moeite vond ik, VM blijft het gemakkelijkste :lol:
I'm not random, you just can't think as fast as me

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron