Verrassend genoeg de eerste vraag over Computer Graphics dit jaar
Is er iemand al in geslaagd om belichting vanuit een diffuse puntbron (correct) te implementeren? Ik ben er al meer dan een week mee aan't klooien, zonder succes. Aan mijn Z-Buffer algoritme ligt het niet, want ik krijg de kleuren in mijn originele vertices a, b en c ook niet goed krijgen.
Weet er misschien iemand op basis van welke coördinaten ge uwe normaal n moet bereken, en naar welke coördinaten (x,y,z) uit de buffer terug moet zetten (waarschijnlijk dezelfde?)? De keuze is tussen de uiteindelijke schermcoördinaten, de geprojecteerde maar niet geschaalde en verschoven coördinaten, de eyepoint-coördinaten of de oorspronkelijke wereldcoördinaten. Uit de (beknopte) uitleg in de cursus maak ik op dat ge de eyepoint-coördinaten moet nemen voor allebei, maar dat schijnt niet te werken?
Als het inderdaad de eyepoint-coördinaten zijn, zou het dan kunnen dat er een belangrijk detail niet in de cursus staat of zo? Misschien iets dat in de les is uitgelegd?
Alvast bedankt bij voorbaat voor de hulp, zelfs al komt er geen hulp