[GS] vraag ivm Queus

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Madsen
WOZ
Posts: 474

[GS] vraag ivm Queus

Post#1 » Wed Jun 17, 2009 12:12 pm

juuwp,

Ik heb opgemerkt dat in de tuyeaux regelmatig vragen (oefeningen) terugkomen over queues... zo zijn er deze 2:

Schrijf een procedure die het aantal items van een queue telt zonder de queue te verwijderen (Pseudo code)

&

Schrijf in pseudocode een operatie voor het ADT Queue, waarbij het aantal items van een Queue geteld wordt. De Queue moet blijven bestaan, maak hierbij enkel gebruik van ADT operaties.

Ik heb al is aan een paar mensen gevraagd of dit wel mogelijk was aangezien ge -wat ik eruit afleid- ni moogt dequeuen en enkel ADT operaties moogt gebruike..

Can someone enlighten me ( en andere mense met hetzelfde probleem :D )?

Madsen.
Ontwetende Minderjarige 1990-2008
WINAK Schachtenkoning 2008-2009
WINAK V.U. 2009-2010
WINAK Hagar 2010-2011
WINAK Schachtentemmer 2011-2012
WINAK WOZ 2012 - ...

Respect My Authoritah !

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#2 » Wed Jun 17, 2009 12:44 pm

ik ga er van uit dat je alleen maar enqueue en dequeue mag doen op je queue Q ?

maak een nieuwe queue R aan.

Code: Select all

length := 0
while Q not empty
do
R.enqueue(Q.dequeue())
length := length + 1
done
while R not empty
do
Q.enqueue(R.dequeue)
done
return length
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Madsen
WOZ
Posts: 474

Post#3 » Wed Jun 17, 2009 12:57 pm

Mhmmm als ge het zo beziet gaat het inderdaad wel en de queue blijft idd bestaan...

Ik had uit de vraagstelling begrepen (en wss degene aan wie ik het vroeg ook :p) dat ge ni aan uwe originele queue mocht komen (alsin zaken enqueuen/dequeuen)
Ontwetende Minderjarige 1990-2008
WINAK Schachtenkoning 2008-2009
WINAK V.U. 2009-2010
WINAK Hagar 2010-2011
WINAK Schachtentemmer 2011-2012
WINAK WOZ 2012 - ...

Respect My Authoritah !

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#4 » Wed Jun 17, 2009 2:23 pm

Als de items in uwe queue een identiteit hebben (aka, objecten zijn) kunt ge het zelfs in 1 queue, dus in-place. Gewoon de identiteit van uw eerste element bijhouden en dequeuen en enqueuen tot uw eerste element terug uw oorspronkelijke was.

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#5 » Wed Jun 17, 2009 5:15 pm

Pieter Belmans wrote:Als de items in uwe queue een identiteit hebben (aka, objecten zijn) kunt ge het zelfs in 1 queue, dus in-place. Gewoon de identiteit van uw eerste element bijhouden en dequeuen en enqueuen tot uw eerste element terug uw oorspronkelijke was.
wel veel werk als ge ni gewoon u eerste element kunt opvragen zonder te dequeuen ;)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#6 » Wed Jun 17, 2009 5:29 pm

1 of 2 keer over uw lijst lopen, het is en blijft O(n) ;). Nuja, uw plaatscomplexiteit ook, so what's the point.

/me trekt zich terug in een grot

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Post#7 » Wed Jun 17, 2009 5:47 pm

Robbe wrote:
Pieter Belmans wrote:Als de items in uwe queue een identiteit hebben (aka, objecten zijn) kunt ge het zelfs in 1 queue, dus in-place. Gewoon de identiteit van uw eerste element bijhouden en dequeuen en enqueuen tot uw eerste element terug uw oorspronkelijke was.
wel veel werk als ge ni gewoon u eerste element kunt opvragen zonder te dequeuen ;)
Niemand heeft gezegd dat je queue->getFirst() niet moogt gebruiken.
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 63 guests