Eclipse problemen (en hoe deze op te lossen)

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Eclipse problemen (en hoe deze op te lossen)

Post#1 » Wed Apr 01, 2009 6:09 pm

Na een 2tal weken een valse start met eclipse, heb ik nu eindelijk een aantal (de meeste) van mijn problemen opgelost. Even een reference voor anderen die problemen hebben.

* Eclipse crasht, is traag, verbruikt veel geheugen => installeer sun-java (in ubuntu sun-java6-bin) ipv gcj (beste is gcj te verwijderen, want anders kan het zijn dat eclipse de verkeerde kiest)

Als je perse gcj toch wilt gebruiken, maar je vindt dat het typen in een "string" wat traag gaat kun je in preferences=>window=>editor=>typing=>Wrap automatically afzetten. Om de een of andere reden vertraagt dit de boel enorm.

* Eclipse sluit niet af (venster is weg maar neemt nog steeds geheugen in) => Zet assisterende technologieën af (in systeem->voorkeuren onder ubuntu gnome). In principe staat dit standaard af en zou het dus geen probleem mogen zijn.
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

Teun
Posts: 216

Post#2 » Thu Apr 09, 2009 4:21 pm

Welke versie van eclipse gebruik je? Die in de repository is een oudere versie dan degene die je online kan vinden.

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Post#3 » Thu Apr 09, 2009 5:49 pm

Teun wrote:Welke versie van eclipse gebruik je? Die in de repository is een oudere versie dan degene die je online kan vinden.
Ik heb van alle versies geprobeerd maar de beide problemen kwamen voor in 3.3 en 3.4.

Ik heb trouwens nog een probleem: mijn gnome panels verdwijnen (worden niet meer getekend, maar zijn er nog wel (als je ergens klikt gebeurt de goede actie)) soms bij het opstarten / draaien van eclipse. Dit schijnt te zijn opgelost met sun-java5 ipv sun-java6. (ook eclipse 3.4)
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 52 guests