Page 2 of 4

Posted: Sun May 03, 2009 10:11 am
by Glenn
Hoi,

Toch nog een vraagje over de UA oberon. Ik heb deze gisteren voor het eerst gebruikt op mijn laptop maar ik heb gemerkt dat er geen work folder is. Wanneer ik nu een nieuwe .Arc aanmaak binnen de UA oberon zelf vind ik die precies ook nergens terug. Is dat normaal? Ik zou graag deze .Arc op mijn stickje plaatsen, om er verder mee te werken op mijn "gewone computer".

Groet,
Glenn

Posted: Sun May 03, 2009 10:54 am
by racekakje
Der bestaat ne Change Work Directory command. Ik weet enkel niet meer van buiten wat deze juist was.. Den Arickx gebruikt deze wel veel, mss is zien in zijn sample-code?

Posted: Sun May 03, 2009 1:03 pm
by Nynek
Die staat gewoon op de eerste pagina van System3.Tool, tussen een paar gelijkaardige dingskes ;)

Posted: Sun May 03, 2009 3:30 pm
by nasam
Glenn wrote:Hoi,

Toch nog een vraagje over de UA oberon. Ik heb deze gisteren voor het eerst gebruikt op mijn laptop maar ik heb gemerkt dat er geen work folder is. Wanneer ik nu een nieuwe .Arc aanmaak binnen de UA oberon zelf vind ik die precies ook nergens terug. Is dat normaal? Ik zou graag deze .Arc op mijn stickje plaatsen, om er verder mee te werken op mijn "gewone computer".

Groet,
Glenn
Der is idd geen Work directory, gewoon die ff maken en het probleem is opgelost.

Ik ben van plan trouwens een nieuwe versie te maken die vooral wat installer problemenen oplost (zoals Work directory), maar daar ben ik nog niet aan toe geraakt...

Posted: Wed Sep 30, 2009 10:16 pm
by djgl3nn
nasam wrote:
Glenn wrote:Hoi,

Toch nog een vraagje over de UA oberon. Ik heb deze gisteren voor het eerst gebruikt op mijn laptop maar ik heb gemerkt dat er geen work folder is. Wanneer ik nu een nieuwe .Arc aanmaak binnen de UA oberon zelf vind ik die precies ook nergens terug. Is dat normaal? Ik zou graag deze .Arc op mijn stickje plaatsen, om er verder mee te werken op mijn "gewone computer".

Groet,
Glenn
Der is idd geen Work directory, gewoon die ff maken en het probleem is opgelost.

Ik ben van plan trouwens een nieuwe versie te maken die vooral wat installer problemenen oplost (zoals Work directory), maar daar ben ik nog niet aan toe geraakt...
in u nieuwe versie is een Work map ja,

maar als ik een nieuwe Arc maak en daar mn Mods enzo in plaats

komt erop dat ie naar Work gaat maar daar vind ik em ni :s

tis wel lastig en zou graag snel antwoord hebbe

Posted: Wed Sep 30, 2009 10:38 pm
by nasam
Zoals reeds gezegd op IRC, maar ik herhaal het hier voor anderen.

Er is (blijkbaar) ene probleem op Vista dat de map Work geen schrijfrechten heeft. Eventjes schrijfrechten aanmaken voor iedreen verhelpt het probleem.
<gl3nn> rechtermuisknop op work
<gl3nn> eigenschappen
<gl3nn> beveiliging
<gl3nn> en dan zorgen da ge iedereen toe laat om te schrijven
<gl3nn> kweeni percies dewelke ik heb het gwn bij iedereen gedaan
<Robbe> wrm installeerde ni gewoon oberon in uwe eigen homedir?
<Robbe> da heeft toch voor niks adminrights nodig?

Posted: Thu Oct 01, 2009 7:20 pm
by Timmy
Kheb ier diene UA Oberon lopen, werkt allemaal perfect, alles laadt, compiled nzo, maar Builder.Markerrors doet het precies ni, iemand al een manier gevonden om da werkende te krijgen?

EDIT: Standaard EHT Oberon van op Blackboard doet da dus ook ni, vreemd :s

Posted: Thu Oct 01, 2009 7:23 pm
by Nick
nasam wrote:De mens die oberon (voor windows) heeft gemaakt is niet meer te bereiken...
Ik heb daar aantal jaren geleden nog contact mee gehad via Guenter Feldmann - fld@informatik.uni-bremen.de

... Tenzij ge da adres geprobeerd hebt ... dan hebde pech ;)

ps: sorry 4 the late reply =D

Posted: Thu Oct 01, 2009 8:23 pm
by Jan Marques
Timmy wrote:Kheb ier diene UA Oberon lopen, werkt allemaal perfect, alles laadt, compiled nzo, maar Builder.Markerrors doet het precies ni, iemand al een manier gevonden om da werkende te krijgen?

EDIT: Standaard EHT Oberon van op Blackboard doet da dus ook ni, vreemd :s
1) het is "Builder.MarkErrors ^" (letterlijk qua hoofdletter, pijltje omhoog op het einde)
2) F1 duwen nadat je eerst het venster met je muis hebt aangeklikt. Nu verschijnt er in het venster met de code een soort ster. Nadien selecteer je met je rechtermuisknop de volledige eerste regel van de errors in je System-log. Tot slot ga je terug naar je toolfile en druk je daar op MarkErrors met je middelmuisknop.

Ziezo, hele boterham, veel succes :D

Posted: Thu Oct 01, 2009 9:03 pm
by Timmy
Jan Marques wrote:
Timmy wrote:Kheb ier diene UA Oberon lopen, werkt allemaal perfect, alles laadt, compiled nzo, maar Builder.Markerrors doet het precies ni, iemand al een manier gevonden om da werkende te krijgen?

EDIT: Standaard EHT Oberon van op Blackboard doet da dus ook ni, vreemd :s
1) het is "Builder.MarkErrors ^" (letterlijk qua hoofdletter, pijltje omhoog op het einde)
2) F1 duwen nadat je eerst het venster met je muis hebt aangeklikt. Nu verschijnt er in het venster met de code een soort ster. Nadien selecteer je met je rechtermuisknop de volledige eerste regel van de errors in je System-log. Tot slot ga je terug naar je toolfile en druk je daar op MarkErrors met je middelmuisknop.

Ziezo, hele boterham, veel succes :D
Bangelijk :) Mn codes voor "Builder.Markerrors ^" en alles waren correct, was enkel mijn F1 vergeten ^^ Merci!

Fixes werken niet voor windows 7

Posted: Thu Oct 15, 2009 2:45 pm
by Poll
Ik heb net de UAOberon 1.01 gedownt maar die werkt niet, hij start niet op.
Compabiliteit werkt ook ni (en zou ook ni moeten)

Zou iemand hier is naar kunne zien en eventueel ne fix voor win7 provide?

Alvast merci!

PollE

(er zijn er nog met dit probleem, ask Wim)

Re: Fixes werken niet voor windows 7

Posted: Thu Oct 15, 2009 3:48 pm
by djgl3nn
Poll wrote:Ik heb net de UAOberon 1.01 gedownt maar die werkt niet, hij start niet op.
Compabiliteit werkt ook ni (en zou ook ni moeten)

Zou iemand hier is naar kunne zien en eventueel ne fix voor win7 provide?

Alvast merci!

PollE

(er zijn er nog met dit probleem, ask Wim)
ja polle.. op vista werkt em wel xD

Re: Fixes werken niet voor windows 7

Posted: Thu Oct 15, 2009 4:00 pm
by Tom
Poll wrote:Zou iemand hier is naar kunne zien en eventueel ne fix voor win7 provide?
De applicatie crasht omdat er een pointer die naar 0 verwijst wordt gederefereert, bijgevolg is de geheugenlocatie niet leesbaar...

Waarom dat gebeurd is een beetje moeilijk te ontdekken aangezien er geen Symbols (= Declaraties van de functies) beschikbaar zijn voor Oberon.exe. Daarbuiten moet je dan nog steeds apart uitzoeken waar het in de Oberon code mis gaat, beetje onhandig zonder de juiste tools.

Tijdelijk dus 1.0.0 gebruiken, deze werkt normaal gezien onder XP/Vista/7 x86/x64, althans deed die dat toen ik het vorig jaar had getest. En anders wachten tot nasam zijn Builder.mod vergelijkt met de voorgaande versie om te zien of hij zo een mogelijke fout kan ontdekken.

Re: Fixes werken niet voor windows 7

Posted: Thu Oct 15, 2009 4:32 pm
by Pedro
Tom wrote:
Poll wrote:Zou iemand hier is naar kunne zien en eventueel ne fix voor win7 provide?
De applicatie crasht omdat er een pointer die naar 0 verwijst wordt gederefereert, bijgevolg is de geheugenlocatie niet leesbaar...

Waarom dat gebeurd is een beetje moeilijk te ontdekken aangezien er geen Symbols (= Declaraties van de functies) beschikbaar zijn voor Oberon.exe. Daarbuiten moet je dan nog steeds apart uitzoeken waar het in de Oberon code mis gaat, beetje onhandig zonder de juiste tools.

Tijdelijk dus 1.0.0 gebruiken, deze werkt normaal gezien onder XP/Vista/7 x86/x64, althans deed die dat toen ik het vorig jaar had getest. En anders wachten tot nasam zijn Builder.mod vergelijkt met de voorgaande versie om te zien of hij zo een mogelijke fout kan ontdekken.
oberon wordt gewoon niet uitgevoerd onder 7... ge kunt op de application klikken, maar der gebeurt nix

Posted: Thu Oct 15, 2009 5:22 pm
by nasam
Tom:voor sommigen werkt het (blijkbaar) wel op WIndows 7, maar voor de meesten niet...

Ik heb totaal geen idee hoe dit komt.

Behalve als iemand mij een (legale) versie van Windows 7 wilt geven, wil ik er /eventueel/ eens naar kijken ;)


PS. Misschien een probleem met 32/64 bit?