[SE] Code delen tussen groepsleden

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Poll: Hoe deel jij oberon code bij Software Engeneering

VCS (Bazaar)
1
4%
VCS (Bazaar)
1
4%
VCS (Subversion)
4
14%
VCS (Subversion)
4
14%
VCS (Git)
0
No votes
VCS (Git)
0
No votes
VCS (Ander distributed)
0
No votes
VCS (Ander distributed)
0
No votes
VCS (Ander niet distrubuted)
0
No votes
VCS (Ander niet distrubuted)
0
No votes
USB
3
11%
USB
3
11%
Mail
6
21%
Mail
6
21%
Total votes: 28

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

[SE] Code delen tussen groepsleden

Post#1 » Fri Feb 20, 2009 11:54 pm

Aan iedereen die ooit Software Engeneering heeft gedaan (of nu doet): Hoe delen jullie de code? Via mail? Via een VCS (en zoja welk)? Via USB? Via tam-tam? Via telepatie? Altijd samenwerken op 1 computer? Niet, iedereen doet zijn zin en we zien wel of het bij de oplevering compileert?

De meer serieuse staan in een pol
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
Quintus Maximus
Posts: 222

Post#2 » Sat Feb 21, 2009 12:00 am

svn gebruikten we vanaf 2e bach,
in 1e bach deelden we ons project bestanden door een ftp serverke, waar we allemaal aan konden
[img]http://users.skynet.be/quintensoetens/sigG4.jpg[/img]

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#3 » Sat Feb 21, 2009 12:46 pm

Ik denk da wij da gewoon me mail hebben gedaan.

Als ge genoeg object georienteerd werkt en goed afspreekt dan is da ni zo moeilijk.


Het is natuurlijk niet de beste manier..

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#4 » Sat Feb 21, 2009 1:53 pm

Quintus Maximus wrote:svn gebruikten we vanaf 2e bach,
in 1e bach deelden we ons project bestanden door een ftp serverke, waar we allemaal aan konden
Hier hetzelfde, verder gewoon afspreken wie aan welke module werkt. Het is niet dat je al complex tegelijk in dezelfde module moet gaan werken, dat is trouwens tegen het principe van Software Engineering. (Het programmeren van uw module moet niet afhankelijk zijn van dingen te wijzigen in andere modules)

Aangezien FTP geen optie is heb ik maar voor wat ik dit jaar doe gestemd. (SVN)

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#5 » Sat Feb 21, 2009 2:09 pm

Wij hebben in 1ste bach gewoon USB en mail gebruikt

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#6 » Sat Feb 21, 2009 2:43 pm

Idem, wij gebruikten ook gewoon mail, ...

Tis da het ni zo ongelooflijk complex is, ge kunt echt schoon afzodnerlijke delen doen enzo, das idd de bedoeling van SE, da ge zon dingen kunt.

Dit jaar doen wij het ook me SVN omdat het me 5 man is, ge al wel wam eer code overlap hebt e.d.
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#7 » Sat Feb 21, 2009 2:57 pm

Als je het kunt doen via Subversion, doe dat dan. Als je dat nog niet kunt, besteed er niet teveel tijd aan en gebruik mail.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#8 » Sat Feb 21, 2009 8:34 pm

Oberon werkt wel irritant voor SVN, aangezien die files niet puur plaintext zijn, maar wat random gibberish bytes hebben. Steek er in elk geval niet te veel tijd in, ge hebt het ook echt ni nodig voor da project :).

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Post#9 » Sat Feb 21, 2009 8:49 pm

Pieter Belmans wrote:Oberon werkt wel irritant voor SVN, aangezien die files niet puur plaintext zijn, maar wat random gibberish bytes hebben. Steek er in elk geval niet te veel tijd in, ge hebt het ook echt ni nodig voor da project :).
Verander svn door bzr, en dat is dan de samenvatting van ons/mijn probleem. maar idd ik gaan er ni veel tijd instoppe om het te fixe, want zo belangrijk is het niet... (en gelukkig werken we vanaf 2e BAC niet meer met Oberon)
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

Glenn
Posts: 280

Post#10 » Tue Feb 24, 2009 5:45 pm

Wij doen het via mail en ik plaats de files ook voor de veiligheid op beveiligde pagina op mijn website. Op die pagina staat er een PHP Directory Listing Script zodat je dat makkelijk kan downloaden als je dat bv. bent vergeten mee te nemen naar de unif en er toch aan wil werken. Cis kan ook in dat mapje uploaden want hij heeft ook een FTP van mijn site.

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#11 » Wed Feb 25, 2009 2:05 am

Glenn wrote:Wij doen het via mail en ik plaats de files ook voor de veiligheid op beveiligde pagina op mijn website. Op die pagina staat er een PHP Directory Listing Script zodat je dat makkelijk kan downloaden als je dat bv. bent vergeten mee te nemen naar de unif en er toch aan wil werken. Cis kan ook in dat mapje uploaden want hij heeft ook een FTP van mijn site.
Jij geeft zomaar wachtwoorden weg? :P Ik zou het precies toch bij mail houden en eventueel nog een backup op fenix en je UA-space op de een of andere cifs-server (waar heel regelmatig een backup van wordt gemaakt)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#12 » Wed Feb 25, 2009 10:17 am

Toen in der tijd had ik daar een subdomein voor aangemaakt en Jimmy kon dan enkel via FTP aan dat subdomein. Of anders moet je hem goed vertrouwen. :wink:

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Post#13 » Wed Feb 25, 2009 4:33 pm

Robbe wrote:Jij geeft zomaar wachtwoorden weg? :P Ik zou het precies toch bij mail houden en eventueel nog een backup op fenix en je UA-space op de een of andere cifs-server (waar heel regelmatig een backup van wordt gemaakt)
Ik heb gewoon een FTP account (mijne bzr wordt op een centrale FTP gehost) aangemaakt voor mijn teammaat.

Ik ken zelfs iemand die zijn Fenix-wachtwoord heeft gegeven aan zijn teammaat om de bzr te delen via sftp...
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

Glenn
Posts: 280

Post#14 » Wed Feb 25, 2009 4:44 pm

Tom wrote:Toen in der tijd had ik daar een subdomein voor aangemaakt en Jimmy kon dan enkel via FTP aan dat subdomein. Of anders moet je hem goed vertrouwen. :wink:
wij werken idd ook via een FTPaccount die toegang heeft tot dat subdomein. Cis heeft het wachtwoord van die FTPaccount.

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron