Page 1 of 1
[Prog] System.Free
Posted: Fri Feb 06, 2009 11:56 am
by Glenn
Ik heb de indruk dat mijn System.Free soms niet wil werken. Heeft iemand daar een verklaring voor?
Ik maak gebruik van volgende tool file:
Code: Select all
Builder.Compile \2ws
OutExt.Mod
RandomNumbers.Mod
YahtzeeList.Mod
~
Builder.Compile \f *
System.Free
OutExt.Mod
RandomNumers.Mod
YahtzeeList.Mod
~
Wanneer ik System.Free wil runnen krijg ik nu
Code: Select all
System.Free
OutExt reference count not zero
RandomNumers not found
YahtzeeList not found
Waarom komt er eigenlijk count not zero op? Zelfs al blijf ik de hele tijd na elkaar op het commando klikken, dan nog kan ik het niet free'en. Ziet er soms iemand wat ik mis doe?
Posted: Fri Feb 06, 2009 12:10 pm
by Sebastiaan
OutExt reference count not zero: Wilt gewoon zeggen dat een van de andere 2 .Mod's OutExt nog gebruikt en dus OutExt moet je gewoon van onder zetten bij System.Free .
En ik dacht dat je op OutExt geen System.Free moet doen omdat dit enkel nodig is voor modules die je zelf geschreven hebt.
Posted: Fri Feb 06, 2009 12:18 pm
by Glenn
Sebastiaan wrote:OutExt reference count not zero: Wilt gewoon zeggen dat een van de andere 2 .Mod's OutExt nog gebruikt en dus OutExt moet je gewoon van onder zetten bij System.Free .
En ik dacht dat je op OutExt geen System.Free moet doen omdat dit enkel nodig is voor modules die je zelf geschreven hebt.
Ik kreeg hem er niet uit, zelfs als ik hem helemaal helemaal alleen onderaan plaatste. Maar misschien komt dat omdat ik bij het compileren van de file YahtzeeList.Mod mijn compiler crashte... . Ik heb dan maar voorlopig mijn Oberon gewoon terug opnieuw opgestart.
Posted: Fri Feb 06, 2009 3:10 pm
by nasam
Glenn wrote:Ik kreeg hem er niet uit, zelfs als ik hem helemaal helemaal alleen onderaan plaatste. Maar misschien komt dat omdat ik bij het compileren van de file YahtzeeList.Mod mijn compiler crashte... . Ik heb dan maar voorlopig mijn Oberon gewoon terug opnieuw opgestart.
De System.Free moet in de omgekeerde volgorde van Builder.Compile staan, dus ipv
Code: Select all
System.Free
OutExt.Mod
RandomNumers.Mod
YahtzeeList.Mod
~
moet je doen
Code: Select all
System.Free
YahtzeeList.Mod
RandomNumers.Mod
OutExt.Mod
~
Hier maakt het niet zoveel uit of OutExt voor of achter RandomNumbers staat (RN gebruikt OE niet), maar YL moet zeker bovenaan staan...
Posted: Sat Feb 07, 2009 2:56 pm
by Glenn
nasam wrote:Glenn wrote:Ik kreeg hem er niet uit, zelfs als ik hem helemaal helemaal alleen onderaan plaatste. Maar misschien komt dat omdat ik bij het compileren van de file YahtzeeList.Mod mijn compiler crashte... . Ik heb dan maar voorlopig mijn Oberon gewoon terug opnieuw opgestart.
De System.Free moet in de omgekeerde volgorde van Builder.Compile staan, dus ipv
Code: Select all
System.Free
OutExt.Mod
RandomNumers.Mod
YahtzeeList.Mod
~
moet je doen
Code: Select all
System.Free
YahtzeeList.Mod
RandomNumers.Mod
OutExt.Mod
~
Hier maakt het niet zoveel uit of OutExt voor of achter RandomNumbers staat (RN gebruikt OE niet), maar YL moet zeker bovenaan staan...
Bedankt

Posted: Sun Feb 08, 2009 1:56 am
by Tom
Sebastiaan wrote:OutExt reference count not zero: Wilt gewoon zeggen dat een van de andere 2 .Mod's OutExt nog gebruikt en dus OutExt moet je gewoon van onder zetten bij System.Free .
En ik dacht dat je op OutExt geen System.Free moet doen omdat dit enkel nodig is voor modules die je zelf geschreven hebt.
Bij mij deed ik het altijd, kan verder geen kwaad...
Vermijd je ook OutExt-gerelateerde problemen en dan merk je het zo als je iets bent vergeten op te kuisen.
Posted: Mon Feb 09, 2009 12:06 pm
by zarry
Ik denk da ge me Builder.Free geen rekening moest houde me de importstructuur

zeker is proberen..
Posted: Mon Feb 09, 2009 5:57 pm
by Fristi
En alst na ene keer ni lukt, is 2 kere klikken ofzo, in principe als ge een perfecte volgorde gebruikt zoude gene last mogen hebben maar bij bijvoorbeeld software engineering durft die al is lastig doen

Posted: Mon Feb 09, 2009 6:15 pm
by Robbe
zarry wrote:Ik denk da ge me Builder.Free geen rekening moest houde me de importstructuur

zeker is proberen..
Builder.Free ftw! Builder.Compile ook trouwens

Posted: Mon Feb 09, 2009 7:02 pm
by Tom
Robbe wrote:zarry wrote:Ik denk da ge me Builder.Free geen rekening moest houde me de importstructuur

zeker is proberen..
Builder.Free ftw! Builder.Compile ook trouwens

Alt+F4 ftw!

Posted: Mon Feb 09, 2009 7:09 pm
by Robbe
Tom wrote:Robbe wrote:zarry wrote:Ik denk da ge me Builder.Free geen rekening moest houde me de importstructuur

zeker is proberen..
Builder.Free ftw! Builder.Compile ook trouwens

Alt+F4 ftw!

Ctrl+T, shift+k ftw! ^^
Re: [Prog] System.Free
Posted: Tue Feb 17, 2009 4:46 pm
by Scheder
Glenn wrote:
Code: Select all
System.Free
OutExt reference count not zero
RandomNumers not found
YahtzeeList not found
Dit betekent dan dat er een module nog ingeladen is die OutExt importeert
[een andere dan RN en YL, aangezien die ni meer in het geheugen zaten]
Als ge had
OutExt ref count not 0
RN unloaded
dan moet ge da gewoon nog is doen, want dan betekende da da als ge OutExt wou unloade da er nog een andere module [RN] in het geheugen zat dat OutExt importeert, maar aangezien ge dat dan erna uit het geheugen hebt gehaald, zou het bij de 2e poging wel moete lukke [als er ni nog altijd een andere module in het geheugen zit dat OutExt gebruikt]
[Dit is dus op te lossen door de volgorde aan te passe, maar das eerder gezegd]