[Prog] System.Free

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Glenn
Posts: 280

[Prog] System.Free

Post#1 » Fri Feb 06, 2009 11:56 am

Ik heb de indruk dat mijn System.Free soms niet wil werken. Heeft iemand daar een verklaring voor?

Ik maak gebruik van volgende tool file:

Code: Select all


Builder.Compile \2ws
OutExt.Mod
RandomNumbers.Mod
YahtzeeList.Mod
~

Builder.Compile \f *

System.Free
OutExt.Mod
RandomNumers.Mod
YahtzeeList.Mod
~
Wanneer ik System.Free wil runnen krijg ik nu

Code: Select all


System.Free
OutExt reference count not zero
RandomNumers not found
YahtzeeList not found
Waarom komt er eigenlijk count not zero op? Zelfs al blijf ik de hele tijd na elkaar op het commando klikken, dan nog kan ik het niet free'en. Ziet er soms iemand wat ik mis doe?
Last edited by Glenn on Wed Mar 21, 2012 6:38 pm, edited 1 time in total.

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#2 » Fri Feb 06, 2009 12:10 pm

OutExt reference count not zero: Wilt gewoon zeggen dat een van de andere 2 .Mod's OutExt nog gebruikt en dus OutExt moet je gewoon van onder zetten bij System.Free .

En ik dacht dat je op OutExt geen System.Free moet doen omdat dit enkel nodig is voor modules die je zelf geschreven hebt.

Glenn
Posts: 280

Post#3 » Fri Feb 06, 2009 12:18 pm

Sebastiaan wrote:OutExt reference count not zero: Wilt gewoon zeggen dat een van de andere 2 .Mod's OutExt nog gebruikt en dus OutExt moet je gewoon van onder zetten bij System.Free .

En ik dacht dat je op OutExt geen System.Free moet doen omdat dit enkel nodig is voor modules die je zelf geschreven hebt.
Ik kreeg hem er niet uit, zelfs als ik hem helemaal helemaal alleen onderaan plaatste. Maar misschien komt dat omdat ik bij het compileren van de file YahtzeeList.Mod mijn compiler crashte... . Ik heb dan maar voorlopig mijn Oberon gewoon terug opnieuw opgestart.

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Post#4 » Fri Feb 06, 2009 3:10 pm

Glenn wrote:Ik kreeg hem er niet uit, zelfs als ik hem helemaal helemaal alleen onderaan plaatste. Maar misschien komt dat omdat ik bij het compileren van de file YahtzeeList.Mod mijn compiler crashte... . Ik heb dan maar voorlopig mijn Oberon gewoon terug opnieuw opgestart.
De System.Free moet in de omgekeerde volgorde van Builder.Compile staan, dus ipv

Code: Select all

System.Free
OutExt.Mod
RandomNumers.Mod
YahtzeeList.Mod
~
moet je doen

Code: Select all

System.Free
YahtzeeList.Mod
RandomNumers.Mod
OutExt.Mod
~
Hier maakt het niet zoveel uit of OutExt voor of achter RandomNumbers staat (RN gebruikt OE niet), maar YL moet zeker bovenaan staan...
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

Glenn
Posts: 280

Post#5 » Sat Feb 07, 2009 2:56 pm

nasam wrote:
Glenn wrote:Ik kreeg hem er niet uit, zelfs als ik hem helemaal helemaal alleen onderaan plaatste. Maar misschien komt dat omdat ik bij het compileren van de file YahtzeeList.Mod mijn compiler crashte... . Ik heb dan maar voorlopig mijn Oberon gewoon terug opnieuw opgestart.
De System.Free moet in de omgekeerde volgorde van Builder.Compile staan, dus ipv

Code: Select all

System.Free
OutExt.Mod
RandomNumers.Mod
YahtzeeList.Mod
~
moet je doen

Code: Select all

System.Free
YahtzeeList.Mod
RandomNumers.Mod
OutExt.Mod
~
Hier maakt het niet zoveel uit of OutExt voor of achter RandomNumbers staat (RN gebruikt OE niet), maar YL moet zeker bovenaan staan...
Bedankt :)

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#6 » Sun Feb 08, 2009 1:56 am

Sebastiaan wrote:OutExt reference count not zero: Wilt gewoon zeggen dat een van de andere 2 .Mod's OutExt nog gebruikt en dus OutExt moet je gewoon van onder zetten bij System.Free .

En ik dacht dat je op OutExt geen System.Free moet doen omdat dit enkel nodig is voor modules die je zelf geschreven hebt.
Bij mij deed ik het altijd, kan verder geen kwaad...

Vermijd je ook OutExt-gerelateerde problemen en dan merk je het zo als je iets bent vergeten op te kuisen.

User avatar
zarry
Posts: 212

Post#7 » Mon Feb 09, 2009 12:06 pm

Ik denk da ge me Builder.Free geen rekening moest houde me de importstructuur :) zeker is proberen..
Ik spreek Zwarryzwaniaans en jij?

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#8 » Mon Feb 09, 2009 5:57 pm

En alst na ene keer ni lukt, is 2 kere klikken ofzo, in principe als ge een perfecte volgorde gebruikt zoude gene last mogen hebben maar bij bijvoorbeeld software engineering durft die al is lastig doen :P
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#9 » Mon Feb 09, 2009 6:15 pm

zarry wrote:Ik denk da ge me Builder.Free geen rekening moest houde me de importstructuur :) zeker is proberen..
Builder.Free ftw! Builder.Compile ook trouwens :P
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#10 » Mon Feb 09, 2009 7:02 pm

Robbe wrote:
zarry wrote:Ik denk da ge me Builder.Free geen rekening moest houde me de importstructuur :) zeker is proberen..
Builder.Free ftw! Builder.Compile ook trouwens :P
Alt+F4 ftw! :P

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#11 » Mon Feb 09, 2009 7:09 pm

Tom wrote:
Robbe wrote:
zarry wrote:Ik denk da ge me Builder.Free geen rekening moest houde me de importstructuur :) zeker is proberen..
Builder.Free ftw! Builder.Compile ook trouwens :P
Alt+F4 ftw! :P
Ctrl+T, shift+k ftw! ^^
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Scheder
Posts: 212

Re: [Prog] System.Free

Post#12 » Tue Feb 17, 2009 4:46 pm

Glenn wrote:

Code: Select all


System.Free
OutExt reference count not zero
RandomNumers not found
YahtzeeList not found
Dit betekent dan dat er een module nog ingeladen is die OutExt importeert
[een andere dan RN en YL, aangezien die ni meer in het geheugen zaten]

Als ge had

OutExt ref count not 0
RN unloaded

dan moet ge da gewoon nog is doen, want dan betekende da da als ge OutExt wou unloade da er nog een andere module [RN] in het geheugen zat dat OutExt importeert, maar aangezien ge dat dan erna uit het geheugen hebt gehaald, zou het bij de 2e poging wel moete lukke [als er ni nog altijd een andere module in het geheugen zit dat OutExt gebruikt]
[Dit is dus op te lossen door de volgorde aan te passe, maar das eerder gezegd]

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 55 guests