Page 1 of 1
[CG] listeners
Posted: Tue Aug 12, 2008 3:21 pm
by Scheder
Zijn er keylisteners in oberon?
zo ja hoe gebruikt ge ze, zo nee, hoe kunt ge zoiets simulere?
iig, vorig jaar tijdens een presentatie van iemand dan tekende die de wereld op het scherm en duwde dan op het pijltje naar links en heel de wereld verschoof naar links, hoe moet ge zoiets implementere? want da zou wel handig kunne zijn voor simpel dinge, zoals simpele translaties of rotaties
bv op z duwe om het een bepaald aantal voorgedefinieerde grade te late draaie fzo
Peter
Posted: Tue Aug 12, 2008 3:27 pm
by racekakje
In een lusje nen GetKey zetten. (ik weet niet juist welke module). Zie naar den Arickx zenne krabbel tijdens IP, daar gebruikt die zo nen GetMouse.
BV.
WHILE key # s DO
key = GetKey
Do(key)
END
en DO ziet er dan uit als nen gigantische IF structuur..
Posted: Tue Aug 12, 2008 5:04 pm
by Scheder
Input.Mod dus
thx
Posted: Tue Aug 12, 2008 5:08 pm
by Fristi
Hm, da moetek ook nog implementeren ^^
Zien dak bewegingskes met de muis kan doen ook
Iemand nog tips om dingen te doen buiten toetsenbord en muiscommandos? ^^
Posted: Tue Aug 12, 2008 5:13 pm
by Pieter Belmans
racekakje wrote:In een lusje nen GetKey zetten. (ik weet niet juist welke module). Zie naar den Arickx zenne krabbel tijdens IP, daar gebruikt die zo nen GetMouse.
BV.
WHILE key # s DO
key = GetKey
Do(key)
END
en DO ziet er dan uit als nen gigantische IF structuur..
Leer jij je controlestructuren maar opnieuw, een CASE bestaat ook nog steeds

.
Posted: Tue Aug 12, 2008 5:16 pm
by Scheder
ik werk toch ook liever me een If ze ^^
eigenlijk nog nooit echt gebruikt een case
of zie ik hier nu het echte voordeel ni van in?
Posted: Tue Aug 12, 2008 5:45 pm
by racekakje
Njah, ik bedoelde IF of CASE das ommes hetzelfde; het ene is gewoon veel minder schrijven.
Me gigantische IF structuur bedoelde ik eigenlijk gigantische controlestructuur.. Maar ik heb het nooit gehad voor die stomme benamingen..
Posted: Tue Aug 12, 2008 6:38 pm
by Pieter Belmans
IF-statements kunnen side-effects hebben en zijn generiek bij de vertaling naar machinecode, een CASE daarentegen is specifieker en daardoor makkelijker/sneller uit te drukken en zou dus ook sneller moeten zijn. Micro-optimalisaties ftw

.
Maar dat is eigenlijk vooral bullcrap uit de jaren '80, het is gewoon duidelijker wat het doet (namelijk strings vergelijken) ipv al dan niet complexe dingen evalueren

.