CG [Wireframe]

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Scheder
Posts: 212

CG [Wireframe]

Post#1 » Thu Aug 07, 2008 1:41 pm

Kben dan ook maar aan graphics begonnen.
Kheb reeks 1 en 2 afgewerkt [de transformatiematrixmodule gemaakt en die toegepast in de moffparser module van Den Hellinckx]

nu komk aan reeks 3 en staat er da we de engine moete gebruiken die online staat en views moete uitbreiden. kheb engine.arc uitgepakt en probere compilere en da lukte uiteraard, tot datk mijn transformationsmodule of moffparsermodule probeerde compilere, want toen kregek incompatibility problemen door mijn nieuw obj files. hebbe we die moffparser en transformatie module nu nog nodig of ni? of moet ge die object files gaan gebruike da in den arc zate? of moetek mijn modules compatible gaan make? hoe zit het nu dees jaar? kvind maar wa verwarrend. wrm reeks 2 make als ze dan toch ni gebruikt wordt?

Groeten,
Peter

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#2 » Thu Aug 07, 2008 1:54 pm

Ge gebruikt hunne moffparser.
(Die ene uit de .obj files)

Wat betreft die transformatiemodules:
Ge krijgt die van hen mee om te kunnen controleren. Ge moet u engine laten werken met u eigen transformatiemodule, maar ge kunt bijv. U transformatiematrices controleren aan de hand van den .obj da ge van BB kon downloaden.

Ge moet da ni gebruiken ale, tis het eerste jaar da ze het systeem gebruiken (dacht toch dat de nils zoiets zei) da ge 2 vensterkes hebt, da ge dus u eigen tekening kunt vergelijken met de tekeneing van de nils.

Maar da moet helemaal niet, ale, u engine moet werken afzonderlijk van da vergelijkingsstukske, das maar om te conroleren of ge juist bezig zijt.

Kort gezegd: Moffparser van hen, transformatie van uzelf.

Greets
Fristi

ps: Ge zijt da ni verplicht natuurlijk, als gij zegt, ik kan zelf beter nen andere moffparser gebruiken, da mag. Alst maar werkt
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#3 » Thu Aug 07, 2008 2:09 pm

Tis idd het eerste jaar. vorig jaar moest ge alles zelf make, win to view enzo ook

der stond ook da ge uw eige vector en matrix module moest gebruike, moete die dan ook compatibel enzo make, mja stom vraag wrs wel dan.
kvind toch mr raar systeem nu

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#4 » Thu Aug 07, 2008 2:21 pm

gvoor u eigen dingen moete u eige transformatiematrices gebruiken (zijnde WtoV, projectie, .. whatever )..weet wel ni hoe hard ze da controleren natuurlijk (maar gaat er maar vanuit da ze het wel doen)

Wa matrix en vector betreft, die .obj's moogde wel gebruiken, anders kant zijn da ge compatibiliteitsproblemen krijgt. Die moete ni zelf maken.

(Om de verwarring te bevroderen, int begin vant semester moeste we wel die van onszelf gebruiken, na een tijd heeft Hellinckx dan gezegd da we die eruit moesten slopen en trug die van hen gebruiken).
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#5 » Thu Aug 07, 2008 9:53 pm

Doe ik iets verkeerd of is da gewoon onmogelijk in oberon?

ik open oberon, open een file, compile, zie da er foute zijn, open da bestand in notepad++, bewerk het bestand, ge trug naar oberon, open het bestand opnieuw en zie da er dele ontbreken. is het mogelijk om de bestande te editten in iets anders dan oberon of hangk er gewoon aan vast?

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#6 » Thu Aug 07, 2008 11:06 pm

het gaat maar af en toe fuckt oberon u bestanden wel is op.

Ik heb ook zo is ne keer in een ander prog. wa dingen aangepast en heel de encoding was fucked up, nu, ben der ni 100% zeker van maar het veiligste is denk ik gwn in oberon blijven.
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#7 » Fri Aug 08, 2008 6:31 am

Wanneer ik het opendeed met Crimson Editor (dus de default dingen, ik heb het nooit echt nagekeken) konden er twee dingen gebeuren: een kleine wijziging die niks aan het bestand kapot maakte, een kleine wijziging die het hele bestand corrumpeerde.

Om dat laatste te vermijden verwijderde ik altijd die Oberonjunkcode bovenaan, zodat mijn bestand er echt volledig plaintext uitzag als een module, zonder speciale karakters die voor opmaak konden zorgen.

Dan moet je gewoon zorgen dat je OpenAsASCII doet ipv de default open en je kan het gewoon openen dan, omdat het een puur ASCII bestand is geworden :).

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 488

Post#8 » Fri Aug 08, 2008 11:48 am

In de header van het oberon bestand zijn 2 bytes voorzien die de lengte van het bestand aangeven, kleine aanpassingen die het bestand niet groter maken zouden dus moeten werken, maar als je het bestand groter maakt kan het zijn dat delen van je bestand verloren gaan.

Edit: Hier is een zip met 2 python scriptjes om je bestanden te converteren naar plaintext en terug
http://www.2shared.com/file/3725835/1f4 ... on0_1.html

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#9 » Fri Aug 08, 2008 12:34 pm

Why didn't I know that before :P
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Scheder
Posts: 212

Post#10 » Fri Aug 08, 2008 1:21 pm

Pieter Belmans wrote:Dan moet je gewoon zorgen dat je OpenAsASCII doet ipv de default open
Waar verander je da? ^^

iig veel dank, editten in oberon is soms zoveel tijdverspilling
kheb al vaker de hoofding verandert, en soms me resultaat, soms ni, kleuren verdwijne wel, wa ergens wel spijtig is, maar dan zij het zo
mr kheb ook is gehad, da ik ergens 1 woord veranderde [in notepad], het sloot in oberon, trug opende, maar da het woord ni was veranderd, of da ik zelfs ni eens kon opslaan -_-, omda het "in gebruik" was door oberon -_-, ook al stond het daar nergens meer open
[waar een mens zich ni mee bezighoudt als hij is ff geen zin meer heeft in programmere ^^]

Peter

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#11 » Fri Aug 08, 2008 3:05 pm

Ergens een knopje rechtsboven in een Text Viewer, of hoe heten die dingen ook alweer :P.

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests