[TA]GasTeX

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

[TA]GasTeX

Post#1 » Fri May 23, 2008 10:22 pm

Loha
Met me talen en automaten bezig te zijn was ik tussendoor in men pauze eens wat aant knoeien met LaTeX, dan vooral met gastex eigenlijk.

Nu gastex kan enkel outputten naar ps of DVI, als ge daar dan een PDF'ke van wilt maken moete da nog extra omzetten via ps2pdf.

Nu geen probleem op zich. Ik gebruik Technix center (windows dus).

Als ik zeg dat em de DVI moet weergeven ister geen probleem whatsoever, hij laat mooi de automaatjes zien.

Het probleem zit alsk em wil laten omzetten in pdf, met PDFlatex werkt het niet, maar da wist ik , stond op gastex site, dus ik ff wa dingetjes aangepast zodat em eerst ne ps maakt en die dan met ghostscript omzet naar ne pdf.

Dit werkt behalve dat in men uiteindelijke pfd al men pijlen en cirkels verdwenen zijn.
Enkel de lbels, tekst dus blijft nog staan..

Kweet da er een paar daar me bezig zijn in linux, maar weet er iemand de windows oplossing?

Greets
Fristi

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#2 » Fri May 23, 2008 10:41 pm

ik denk da ge best eerst ne dvi maakt, dat converteert naar een ps en dan naar een pdf. Althans, zo deed ik het.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#3 » Fri May 23, 2008 11:09 pm

hm, zal da is proberen dan, da zou nrmaal enkel ne nieuwe postprocessor toevoegen moeten zijn dan.

Nu ik dacht da da al gebeurde, als in, die gebruikt al DviPs om er een postscript file van te maken.. dus kdenk da da al gebeurd, not sure though

dus wa er gebeurd is
Latex -> DviPs -> ps2pdf

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#4 » Sat May 24, 2008 7:46 am

Als je wil mail ik je m'n TeX => PS => PDF profile door. Als je dan Ghostscript hebt geïnstalleerd, wordt het automagisch naar die postprocessor gestuurd.

Als er cirkels/pijlen verdwijnen, render je het volgens mij nog gewoon rechtstreeks in pdflatex. Spreek me er vanavond op aan IRC-gewijs, of mail iets naar <mijnvoornaammijnachternaam>@gmail.com en you'll has reply.


Moedig trouwens dat ge 'r nog aan begonnen zijn om in GasTeX te werken, ik ben gelukkig klaar met alle oefeningen dus ik moet die rotomgeving niet meer aanraken :P.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#5 » Sat May 24, 2008 10:26 am

HM, ja , sgoe, kdacht wel da er ongeveer zo iets aan de hand moest zijn, fin ja, kzal u straks nog wel mailen/irc'en.

Tis ni dak da nu nog serieus ga uitvisen, tis gwn om wa me te klooien tijdens men pauzes, dak toch nog iets of wa me TenA bezig ben, al pauzeer ik en tis da ge nooit weet wnnr het nog is van pas komt :P

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#6 » Sat May 24, 2008 1:52 pm

Kheb het al opgelost intussen, heb Technix is opnieuw geinstalled en alles mooi vant begint gedaan en het lijkt toch te werken nu :-)

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 488

Post#7 » Sat May 24, 2008 8:35 pm

En kunt gij dat pdf'ke of dvi'ke ni efkes naar uwen medestudent doorsturen?

Dan maakt ge der ene heel gelukkig :D
(enfin, als er iet interresant in staat natuurlijk :p)

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#8 » Sat May 24, 2008 9:31 pm

den enige pdf da ik daarmee gemaakt heb is een voorbeeld vanop de gastex site :P

Als ge hoopte op TenA oefeninge, i kzou ze u geven maar kheb ze niet op pc staan :P

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests