Page 1 of 1
					
				[CG]Triangulatie
				Posted: Mon Mar 31, 2008 5:52 pm
				by Fristi
				Loha
Klein vraagske.. Ik was triangulatie aan het implementeren, nu we moeten de overlappende driehoeken steeds bijhouden. Moeten we dan utieindelijk elke driehoek als een polygoon beschwouen?
Of eerder per polygoon een lijst van zen driehoeken? (en dan bij het tekenene en hidden line gwn naar deze verwijzen?)
greets 
Kev
			 
			
					
				Re: [CG]Triangulatie
				Posted: Mon Mar 31, 2008 6:10 pm
				by Robbe
				Fristi wrote:Loha
Klein vraagske.. Ik was triangulatie aan het implementeren, nu we moeten de overlappende driehoeken steeds bijhouden. Moeten we dan utieindelijk elke driehoek als een polygoon beschwouen?
Of eerder per polygoon een lijst van zen driehoeken? (en dan bij het tekenene en hidden line gwn naar deze verwijzen?)
greets 
Kev
Een lijst van driehoeken per polygoon gaat handig zijn als je backface culling toepast voordat je hidden line gaat doen, dan kun je de ingesloten driehoekn al direct skippen zonder ze allemaal afzonderlijk nog eens te moeten controleren...
 
			
					
				
				Posted: Mon Mar 31, 2008 6:25 pm
				by Fristi
				jah, daar dacht ik ook aan, das ook de bedoeling volgens mij..
inlezen -> Bfc -> proj. -> triang. -> HL
			 
			
					
				
				Posted: Mon Mar 31, 2008 7:34 pm
				by NecRock
				Volgens mij kunde best triangulatie zo vroeg mogelijk doen. Als ge dan zou wille implementere da ge uwe camera laat verplaatse, kunde me dezelfde getrianguleerde objecte werke, in plaats van ze voor elke frame opnieuw te triangulere.
			 
			
					
				
				Posted: Tue Apr 01, 2008 12:09 am
				by Tom
				Inlezen
-> Trianguleren
-> Transformeren
-> Projecteren
-> Backface Culling
-> Hidden Line
-> Tekenen
			 
			
					
				
				Posted: Tue Apr 01, 2008 12:27 am
				by Fristi
				Jah, daar wask dus ook an anat denken en kwas aant twijfelen wa nu het beste was, drmee dak het maar gwn is kom vrage..
Nu nog klein probleemke (gwn in hoofd, khebbet nog ni effectief geprobeerd maar gwn,alsk er zo is over nadenk), ge maakt dan een deel van u polygoon zijnde Triangles.
Das dan op zich een lijst van driehoeken per polygoon, eigenlijk net hetzelfde principe als da em ne lijst van polygonen heeft..het enige probleem daarmee is da da me dynamische arrays is, als ge die newt meot ge een grootte meegeven, maar, ge kent die grootte niet want ge weet ni hoeveel driehoeke er gaan zijn in u polygoon... (of ziek het gwn verkeerd, het kan ze, want kzeg het, tis uit men hoofd)
			 
			
					
				
				Posted: Tue Apr 01, 2008 12:44 am
				by Norfolk
				Ge kunt met een lijst werken. next pointer enzo...
			 
			
					
				
				Posted: Tue Apr 01, 2008 6:13 am
				by Michael Cochez
				Fristi wrote:Das dan op zich een lijst van driehoeken per polygoon, eigenlijk net hetzelfde principe als da em ne lijst van polygonen heeft..het enige probleem daarmee is da da me dynamische arrays is, als ge die newt meot ge een grootte meegeven, maar, ge kent die grootte niet want ge weet ni hoeveel driehoeke er gaan zijn in u polygoon...
Code: Select all
polygoon -> #driehoeken
  3-hoek -> 1
  4-hoek -> 2
  5-hoek -> 3
      ...
  n-hoek -> n-2
ge zou dat zelfs per inductie kunnen bewijzen 

 
			
					
				
				Posted: Tue Apr 01, 2008 9:18 am
				by Teun
				Ik heb er eigenlijk allemaal gewoon nieuwe polygonen van gemaakt. Werkt emiss ietsje trager, maar kom, dat is niet het belangrijkste!
			 
			
					
				
				Posted: Tue Apr 01, 2008 12:21 pm
				by Fristi
				Michael Cochez wrote:Fristi wrote:Das dan op zich een lijst van driehoeken per polygoon, eigenlijk net hetzelfde principe als da em ne lijst van polygonen heeft..het enige probleem daarmee is da da me dynamische arrays is, als ge die newt meot ge een grootte meegeven, maar, ge kent die grootte niet want ge weet ni hoeveel driehoeke er gaan zijn in u polygoon...
Code: Select all
polygoon -> #driehoeken
  3-hoek -> 1
  4-hoek -> 2
  5-hoek -> 3
      ...
  n-hoek -> n-2
ge zou dat zelfs per inductie kunnen bewijzen 

 
Point taken, das idd wel logisch ja -_-"