[CG]Polymorfistisch probleem

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

[CG]Polymorfistisch probleem

Post#1 » Tue Mar 25, 2008 11:58 pm

Hiya
Ik stond nogal wa (nogal veel) achter voor CG dus kdacht we gaan dat in de paasvakantie is bijwerken.
Kzit nu aan backface culling, op zich is de culling geen probleem, da zou min of meer jusit moeten geïmplementeerd zijn.

Maar kwas eht dus in oberon aant steken en ik kwam op een probleem

Voor backface culling moeten we een extra veldje maken bij onze polygonenen, dit heb ik dan ook gedaan in men eigen moffparser module (genaamd moffparser2 )

In de backface culling procedure heb ik dan een node van het type List.Node (zoals bij het gwn tekenen).

Nu ik gebruikte overal
node(MoffParser.WorldNode).whatever i needed

das geen probleem, maar nu ik men eigen moffparser wil gebruiken doe ik
node(MoffParser2.WorldNode).whatINeed

en daar faalt em op, den type guard hier faalt.
na wa knoeie weet ik wel zeker dat dit komt omdat hij denkt da men node van het type MoffParser.worldNode is ipv MoffParser2.worldNode.Probleem is dak heir geen oplossing voor weer -_-"

rry voor het nogal onduidelijk formuleren maar kweeni hoek het anders moet uitleggen

Greets
Fris

Teun
Posts: 216

Post#2 » Wed Mar 26, 2008 12:04 am

Gewoon de oude module pakken en aanpassen ipv ze te copieren, aan te passen en op te slagen onder een oudere naam. Het heeft echt geen zin om de oude versie bij te houden.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#3 » Wed Mar 26, 2008 12:16 am

Tis al opgelost ^^
Backface op zich werkt nog niet, maar het specifieke probleem heb ik dus al opgelost :-)

edit @ hierboven, idd, das waar, da had ook gekunne, maar acoording to onze goeie vriend nils mochten we de oude niet nemen

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests