[SE] Locatie tag probleem

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

[SE] Locatie tag probleem

Post#1 » Fri Mar 07, 2008 8:13 pm

Ik heb een probleem met de tag <locatie>0-0-0 </locatie> . dus ik zal even de situatie schetsen.

De parser kan de 0-0-0 niet inlezen , hij stopt op dat gegeven moment gewoon met het verder inlezen van de volgende tags.
Ik heb gecontroleerd of dat de "found at" procedure nog wordt opgeroepen

<kraan>
<identificatie>Brabo</identificatie>
<type>containerKraan</type>
<locatie>0-0-0</locatie>
<armLengte>1534</armLengte>
<hoogte>999</hoogte>
</kraan>

Dus voor deze xml, geeft hij maar 2 tags terug <identificatie> en <type> en vanaf dan wordt de Found At procedure niet meer opgeroepen. Ik heb de laatste ParserToolBox2.Arc al terug opnieuw geëxtracted maar dit hielp jammer genoeg niet.

Is er nog iemand met deze fout of iemand die een oplossing weet.
Alvast Bedankt Sebastiaan

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#2 » Fri Mar 07, 2008 8:52 pm

Zoudt ge ons misschien ook kunnen vertellen wa uw foundAt procedure juist doet bij jullie (of zou moeten doen)? Vermits dit wellicht vrij relevant is, is het nogal moeilijk om op uw vraag te antwoorden als we dat niet weten. (Ik heb namelijk dit probleem niet dus het ligt hoogstwaarschijnlijk aan jullie code)

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#3 » Fri Mar 07, 2008 8:55 pm

Wat gebeurt er bij het veranderen van de volgorde? En wat gebeurt er als je de (meegeleverde) PrintingParseInfoConsumer gebruikt? Als die wel alles afdrukt, zit er iets fout in jullie deel van de code, en niet in iets parsergerelateerd.

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#4 » Sat Mar 08, 2008 2:10 am

Ik heb met PrintingParseInfoConsumer gedaan die er standaard bij zat. Met deze variabelen en toch krijg ik enkel de 2 eerste tags. Alsk bij de tag locatie iets anders invul bv locatie dan krijg ik mooi alle tags.

VAR
parser : Parser.Parser;
consumer : PrintingParseInfoConsumer.PrintingParseInfoConsumer ;

BEGIN
parser.init(consumer);
error := parser.parse("Kraan.txt");

OutPut :
tag: identificatie with value: Brabo at level: 1
tag: type with value: containerKraan at level: 1

Ik heb al geprobeerd alle modules van mijn parser gedelete en terug opnieuw uitgepakt en dat helpt niets :(


@Pieter K, ik heb bij de found At een OutExt.String("Found At"); laten doen en daar kan ik dus uit besluiten dat de Found At procedure maar 2 keer wordt opgeroepen dus dat hij bij de Tag Locatie niet eens meer die procedure Found At oproept, dus ik vermoed niet dat het aan mijn found at ligt.

User avatar
filippeesje
Posts: 23

Post#5 » Sat Mar 08, 2008 12:11 pm

Tis al even geleden die parser, maar heeft het ni te maken met de karakters die de infoconsumer aan kan? Volgens mij zat de "-" daar niet bij en kon je die gewoon erbij zetten (if-structuurtje ALS ik me niet vergis)(dacht enkel a-z,1-9,"." en "," dat die standaard aan kon).

En anders moet je gewoon met x y z werken :P.

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#6 » Sat Mar 08, 2008 1:02 pm

filippeesje wrote:Tis al even geleden die parser, maar heeft het ni te maken met de karakters die de infoconsumer aan kan? Volgens mij zat de "-" daar niet bij en kon je die gewoon erbij zetten (if-structuurtje ALS ik me niet vergis)(dacht enkel a-z,1-9,"." en "," dat die standaard aan kon).

En anders moet je gewoon met x y z werken :P.
De syntax van locatie is wel degelijk x-y-z.
de tag kraan moet volgens mij al zowieso in hoofdletters --> <KRAAN>

Heb je gewoon da voorbeeldje van www.lore.ua.ac.be gekopiert? Mss dat het een ander soort "-" is? Alhoewel dat heel vreemd zou zijn.

User avatar
Quintus Maximus
Posts: 222

Post#7 » Sat Mar 08, 2008 1:26 pm

Zijn ze trouwens nog altijd zo :twisted:, dat ze een fout in hunne parser hebben gestoken die ge zelf moet oplosse?
[img]http://users.skynet.be/quintensoetens/sigG4.jpg[/img]

User avatar
filippeesje
Posts: 23

Post#8 » Sat Mar 08, 2008 1:42 pm

Quintus Maximus wrote:Zijn ze trouwens nog altijd zo :twisted:, dat ze een fout in hunne parser hebben gestoken die ge zelf moet oplosse?
Lijkt nog steeds den goeie oude toolbox :P. (Die enkel alphaNums leest :hint: :evil: )

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#9 » Sat Mar 08, 2008 1:49 pm

filippeesje wrote:
Quintus Maximus wrote:Zijn ze trouwens nog altijd zo :twisted:, dat ze een fout in hunne parser hebben gestoken die ge zelf moet oplosse?
Lijkt nog steeds den goeie oude toolbox :P. (Die enkel alphaNums leest :hint: :evil: )
Author: Filip Van Rysselberghe
Date: 19/01/2004

ancient madness indeed :)
maare,fout??

User avatar
filippeesje
Posts: 23

Post#10 » Sat Mar 08, 2008 1:59 pm

Nynek wrote:Author: Filip Van Rysselberghe
Date: 19/01/2004

ancient madness indeed :)
maare,fout??
Zo van die dingen die ze per ongeluk vergeten waren :lol:

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#11 » Sat Mar 08, 2008 2:17 pm

als da iets me strings te maken had,da is gefikst intussen :)

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#12 » Sat Mar 08, 2008 2:22 pm

Ik denk dat ze bedoelen dat de Parser niet checkt ofdat de begin- en eindtag hetzelfde zijn.

User avatar
Quintus Maximus
Posts: 222

Post#13 » Sat Mar 08, 2008 5:44 pm

PieterK wrote:Ik denk dat ze bedoelen dat de Parser niet checkt ofdat de begin- en eindtag hetzelfde zijn.
Just da wast. 'k was het al vergete.
[img]http://users.skynet.be/quintensoetens/sigG4.jpg[/img]

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#14 » Sat Mar 08, 2008 6:33 pm

hmm, idd, hoe ik het opt moment zie, checkt die de eindtags en gaat em daarop verder

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#15 » Sat Mar 08, 2008 8:46 pm

racekakje wrote:
filippeesje wrote:Tis al even geleden die parser, maar heeft het ni te maken met de karakters die de infoconsumer aan kan? Volgens mij zat de "-" daar niet bij en kon je die gewoon erbij zetten (if-structuurtje ALS ik me niet vergis)(dacht enkel a-z,1-9,"." en "," dat die standaard aan kon).

En anders moet je gewoon met x y z werken :P.
De syntax van locatie is wel degelijk x-y-z.
de tag kraan moet volgens mij al zowieso in hoofdletters --> <KRAAN>

Heb je gewoon da voorbeeldje van www.lore.ua.ac.be gekopiert? Mss dat het een ander soort "-" is? Alhoewel dat heel vreemd zou zijn.

Ja ik heb da tekstje gewoon gekopieerd en ik heb hetzelfde probleem bij die acties, met een negatief getal.

Maar normaal mocht je niets aan die parser wijzigen, maarja dan denk ik dat ik da er gwn ga bijzetten. Moeten ze de mod-file van de parser der maar niet bijgeven.
:lol:


[edit] Ik heb Character.Mod een uitzondering toegevoegd dat char ="-" ook True moet terug geven en nu werkt het perfect, dusja.

Thx voor iedereen die bijgedragen heeft aan dees topic :D

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 65 guests