[CG] Matrix determinant

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Yannick
Posts: 97

[CG] Matrix determinant

Post#1 » Sat Feb 23, 2008 6:15 pm

Dit is de eerste keer dat ik dit ooit al heb gedaan maar ik heb er de laatste dagen het schijt van gekregen van alle code zien te falen die ik schreef.
Dus bij deze:
kan iemand mij Oberon code bezorgen om een matrix determinant te berekenen?

Alvast bedankt,
Yannick
What did you learn in school today?
-Revenge.

User avatar
Winak465
Posts: 31

Post#2 » Sat Feb 23, 2008 6:21 pm

De oplossingen van alle reeksen van vorig semester staan in de tuyaux, incl matrix.

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#3 » Sat Feb 23, 2008 6:28 pm

true, maar toen ik de matrix gebruikte van kristof kreeg ik altijd als uitkomst van die matrix 0 !
dus alle punten lagen zogezegd in hetzelfde vlak ..
What did you learn in school today?
-Revenge.

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#4 » Sat Feb 23, 2008 6:35 pm

Yannick wrote:true, maar toen ik de matrix gebruikte van kristof kreeg ik altijd als uitkomst van die matrix 0 !
dus alle punten lagen zogezegd in hetzelfde vlak ..
Je hebt toch zeker punten genomen die wel en die niet in hetzelfde vlak lagen é?
Om te testen..

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#5 » Sat Feb 23, 2008 6:41 pm

racekakje wrote:
Yannick wrote:true, maar toen ik de matrix gebruikte van kristof kreeg ik altijd als uitkomst van die matrix 0 !
dus alle punten lagen zogezegd in hetzelfde vlak ..
Je hebt toch zeker punten genomen die wel en die niet in hetzelfde vlak lagen é?
Om te testen..
Idd , das meestal wel handig :D om goeie punten te kiezen :lol:

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#6 » Sat Feb 23, 2008 6:46 pm

Yannick wrote:true, maar toen ik de matrix gebruikte van kristof kreeg ik altijd als uitkomst van die matrix 0 !
dus alle punten lagen zogezegd in hetzelfde vlak ..
Da kan goed snel datter iets fout in is ze :). Dan heb ik wel graag dat je zoiets meedeelt.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#7 » Sun Feb 24, 2008 2:08 pm

Mja, ik zou u wel willen helpen, ma ik heb geen flauw idee over hoe je de determinant uitrekent van een matrix die groter is dan 4x4. Ik heb op wikipedia en al die toestanden al gezocht, maar het enige dat ik krijg is een vage formule waar ik nie direct aan uit kan. Ik snap wel iets van een teken dat veranderd enzo af en toe en van een minor matrix waarvan je de determinant moet berekenen enzow..

iig, wat ik wel weet is dat je waarschijnlijk altijd 0 uitkomt omdat je ergens * 0 doet?
What did you learn in school today?
-Revenge.

User avatar
ccat
Posts: 29

Post#8 » Sun Feb 24, 2008 2:37 pm

hier staat ook nog is uitgelegd hoe je de determinant bepaald door onderontwikkeling, Yannick -> http://mathworld.wolfram.com/Determinant.html

Maar je moet dat stapje per stapje bekijken want als je te snel wil gaan zal dat inderdaad verwarrend lijken. Maar als je dat eventjes rustig bekijkt zal je merken dat dat wel meevalt. Maar op die pagina staat het allemaal mooi stapje per stapje uitgelegd. Ik zou het zelf doen maar nu moet ik niks meer typen sé, lekker gemakkelijk :p
anarchy in the cellophane.
supernintendo girl rules!!!!

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#9 » Sun Feb 24, 2008 2:54 pm

op die site staan idd wel enkele fijne dingen goed uitgelegd :-)
Ben die gisteren ookal tegegekomen

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests