[SE]vraagje over xml parser

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

[SE]vraagje over xml parser

Post#1 » Fri Feb 22, 2008 11:48 pm

Loha
zeg, khebbek ik is een vraag, ik weet hoe dattek men gegevens uit men xml fiel moet halen en hoe dak et kan laten afdrukken wattek wil (dien PrintParseInfoConsumer)

Maar ik dacht, ik ga al is beginne met die tests om te zien of de xml file dattek inlees wel een goede structuur heeft.

Nu, dachtek het allersimpelste te doen om gewoon is te proberen en da is in Module ParserTest zijn bestandsnamen te vervangen door een xml/txt bestand (gwn die kraan gekopieerd van op de LORE-website).

Nu zou men denken, da zou geen probleem mogen geven, maar niets is midner waar, 4 van die tests failen, terwijl men xml file voor zo ver ik weet toch consistent is, iemand ideeke hoe dat da komt?

(anders mailk wel naar den assistent, maar moest iemand hier het weten .. :) )

grtz
Fristi

Edit: Nog geen 2 minuten na het posten begint me iets te dagen..da zijn 4 tests die er vanuitgaan dat er een fout in u file zit volgens mij, not 100% sure though maar toch, tlijkt me logisch alsk zo de naamgeveing bekijk :p..moest er een mede eerstejaars zijn die dit kan bevestigen..me would like :D

Edit 2: Kben zeker van bovenstaande, khebbet is nagekeken in Demeyer zen bestanden zelf..

Teun
Posts: 216

Post#2 » Sat Feb 23, 2008 12:07 am

Er wordt inderdaad nagekeken of er bij foute input ook de juiste foutmeldingen worden gegeven. Daarvoor dienen die testfiles.

De parser werkt als volgt: telkens hij een tag met inhoud tegenkomt, dan roept die een bepaalde methode op. Die methode moet je dan gebruiken om de inhoud van de xml file te kennen.

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#3 » Sat Feb 23, 2008 11:18 am

Die testfile roept inderdaad 4 verschillende Xml files op. Dus ene Goodfile, ene met tags ni gesloten , ene met niet juist genest.

Dus daarmee dat die Test altijd x aantal fouten geeft.

User avatar
cG`
Posts: 75

Post#4 » Sat Feb 23, 2008 11:40 am

Ge gaat zelf ook zo'n tests moeten schrijven, om te zien dat uw programma doet wat er verwacht wordt. Ik weet nie wanneer een kraan consistent is maar je zal bijvoorbeeld een kraan maken van grootte 999 (van de veronderstelling uitgaande dat dit niet zo groot mag zijn) en dan zou consistentie check moeten failen (maar uw test zelf zou succesvol moeten zijn aangezien ge dit verwacht..) en best ook tonen wat er niet consistent is als je de 'verbose' testprocedure oproept.
[i]"Everything should be made as simple as possible, but not simpler."[/i] - Albert Einstein

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#5 » Sat Feb 23, 2008 9:15 pm

cava , cava :)
Khebbet wel door nu denk ek, tis ook logisch eigenlijk :)

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests