Oberon en versiebeheersysteem

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Alex
Posts: 21

Oberon en versiebeheersysteem

Post#1 » Sat Feb 16, 2008 4:02 pm

Onlangs heb ik besloten om Subversion (SVN) te installeren, om voor verschillende projecten wat meer aan versiebeheer te kunnen doen, en makkelijk oudere versies terug te kunnen halen enzo.

Voor SE moeten we in groepen werken, ik vroeg me af of Oberon en Subversion goed samengaan, ik heb namelijk weinig zin om m'n projectbestanden door SVN te laten vernielen.

Iemand hier ervaring met Oberon i.c.m. SVN?

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#2 » Sat Feb 16, 2008 4:06 pm

da zijn gewoon tekstbestanden he .. trl werkt da
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

Alex
Posts: 21

Post#3 » Sat Feb 16, 2008 4:12 pm

Ah ok... dat zou dus gewoon moeten kunnen? Ik weet niet precies wat SVN allemaal met die bestanden uitspookt, ik kan ze niet eens terugvinden op m'n server na een commit, het zal wel in een database worden opgeslagen, denk ik.

joeri
Posts: 41

Post#4 » Sat Feb 16, 2008 8:23 pm

Sinds wanneer gebruikt Oberon gewone tekstbestanden? Toen ik dat een 4-tal jaar geleden gebruikte waren dat binaire bestanden met tekst tussendoor.
Niet dat dat betekent dat die niet in SVN kunnen opgeslagen worden natuurlijk, alleen zal diff daar niet zo goed mee om kunnen en zal dat dus wat minder efficient zijn dan als het gewone tekstbestanden waren.

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#5 » Sat Feb 16, 2008 10:25 pm

Je kan gewoon Save To ASCII doen (in de Linux-versie toch, Windows weet ik niet zo), dus het kan wel gewoon normaal. Ik zou het ook 's moeten proberen opgesteld te krijgen.

joeri
Posts: 41

Post#6 » Sun Feb 17, 2008 5:28 am

Ja, het kan zijn dat dat er inderdaad was. Ik heb nooit de linux-versie gebruikt trouwens, dat crashte om een of andere reden nogal veel.

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#7 » Sun Feb 17, 2008 8:59 am

It's a feature, not a bug! Critical errors in de Kernel op willekeurige momenten, vooral bij het typen van simpele statements lijkt het wel. Maar daartegen krijg je wel een Save To ASCII knopje en een methodebrowser per module, dus ik probeer ermee te leven :).

User avatar
cG`
Posts: 75

Post#8 » Sun Feb 17, 2008 5:05 pm

Save to ascii gaat in de windows versie ook hoor :)
[i]"Everything should be made as simple as possible, but not simpler."[/i] - Albert Einstein

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests