[Netwerken] Fout in oplossing oef. 1 switching

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Heatryn
Posts: 62

[Netwerken] Fout in oplossing oef. 1 switching

Post#1 » Thu Jan 31, 2008 8:11 pm

Ik denk dat ik een foutje heb gevonden in de opl van Bart over oef. 1a van switching. De df tijd daar.

Hij zegt dat het eerste pakket aankomt na Q(L+h)/R seconden. Dat klopt. Maar dan zegt hij dat er nog M-1 pakketten over zijn. En hij telt dat erbij op bij die Q. Maar dat mag toch niet? Volgens mij moet dat een * zijn. Want ge gaat eigenlijk Q keer den tijd doen dat een pakket aflegt in de tussenliggende stations. En er zijn Q links tussen dus dat klopt. Dat is den tijd dat dus 1 pakket erover doet. Maar dan moet je toch dit resultaat M keer doen want er zijn M pakketten.

Waar zit mijn fout?

User avatar
Winak465
Posts: 31

Re: [Netwerken] Fout in oplossing oef. 1 switching

Post#2 » Thu Jan 31, 2008 8:23 pm

Heatryn wrote:Ik denk dat ik een foutje heb gevonden in de opl van Bart over oef. 1a van switching. De df tijd daar.

Hij zegt dat het eerste pakket aankomt na Q(L+h)/R seconden. Dat klopt. Maar dan zegt hij dat er nog M-1 pakketten over zijn. En hij telt dat erbij op bij die Q. Maar dat mag toch niet? Volgens mij moet dat een * zijn. Want ge gaat eigenlijk Q keer den tijd doen dat een pakket aflegt in de tussenliggende stations. En er zijn Q links tussen dus dat klopt. Dat is den tijd dat dus 1 pakket erover doet. Maar dan moet je toch dit resultaat M keer doen want er zijn M pakketten.

Waar zit mijn fout?
Ja die oefening vind ik ook nogal vaag.

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 46 guests