[Netwerken] Antwoorden REQ's

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#16 » Wed Jan 30, 2008 8:43 pm

Jwel, praktisch altijd (maar 1 gemist) maar er zijn er een heel deel ni gemaakt, we maakten er een paar en de rest moest ge zelf maar maken...de meesten hebben dat ondertj aar niet gedaan..dus wel beetje onze eigen schuld ..marja..

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#17 » Wed Jan 30, 2008 9:16 pm

Ej, der zijn brave studenten zoals ik ;). In mijn oefeningen zijn der een stuk of 3 niet opgelost denk ik, al de rest die we niet in de les gedaan hebben heb ik thuis gedaan! Probleem is wel dat dat onder het jaar was, en die kennis nu ver weg zit :P. Maar het helpt wel.

Ik zal mijn oplossingen ook beschikbaar stellen voor tweedezitters, maar goede zoekers hadden al complete oplossingen (at least, tot en met reeks 4) op internet kunnen vinden. Eerst 's internet zoeken helpt ;).

User avatar
Winak465
Posts: 31

Post#18 » Wed Jan 30, 2008 9:26 pm

Yannick wrote:Te vroeg gejuichd:
MUX oefening 6, c)
Ik heb een load van 0,768 ergens bekomen (dunno oft juist is) en een E van 8L.10^-6 seconden.
De maximale wachttijd wordt dan bij b) 8.10^-3 seconden zie ik al. Maaruh, als ik dan dat invul in die formule gegeven bij c) en ik werk alles uit, kom ik voor mij maximale L 0,37... uit :/ een lengte van een pakket kan toch geen kommagetal zijn peinsk, dus iemand hier raad bij? :P
't geen ik gedaan heb is die E ingevuld in die gegeven formule Tq = (E x (2 - rho) / ( 2(1-rho)) < 8ms
en dan geprobeerd om mijn L zo uit te werken.
Is mijn rho verkeerd of mijn E ofzo?


Hoe komde een load uit zonder L? Ge weet de lengte van de paketten toch niet om de bedieningstijd te berekenen? Voor alle zekerheid, de load is toch landa maal bedieningstijd eh?
En ook, het is poisson verdeeld, waarom staat er op het opgaveblad dan de formule voor constante service?

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#19 » Wed Jan 30, 2008 9:34 pm

Winak465 wrote:
Yannick wrote:Te vroeg gejuichd:
MUX oefening 6, c)
Ik heb een load van 0,768 ergens bekomen (dunno oft juist is) en een E van 8L.10^-6 seconden.
De maximale wachttijd wordt dan bij b) 8.10^-3 seconden zie ik al. Maaruh, als ik dan dat invul in die formule gegeven bij c) en ik werk alles uit, kom ik voor mij maximale L 0,37... uit :/ een lengte van een pakket kan toch geen kommagetal zijn peinsk, dus iemand hier raad bij? :P
't geen ik gedaan heb is die E ingevuld in die gegeven formule Tq = (E x (2 - rho) / ( 2(1-rho)) < 8ms
en dan geprobeerd om mijn L zo uit te werken.
Is mijn rho verkeerd of mijn E ofzo?


Hoe komde een load uit zonder L? Ge weet de lengte van de paketten toch niet om de bedieningstijd te berekenen? Voor alle zekerheid, de load is toch landa maal bedieningstijd eh?
En ook, het is poisson verdeeld, waarom staat er op het opgaveblad dan de formule voor constante service?


ik zal morgenmiddag noges bekijken. Anders zoude ze toch nie eerst de load vragen en dan pas L berekenen? Dus daarom dachtk dat mijn load toevallig mss juist was. Load = Lambda / Mu OF Lambda * E (dus Mu = 1/E ?)
What did you learn in school today?
-Revenge.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#20 » Wed Jan 30, 2008 9:45 pm

Pieter Belmans wrote:Ej, der zijn brave studenten zoals ik ;). In mijn oefeningen zijn der een stuk of 3 niet opgelost denk ik, al de rest die we niet in de les gedaan hebben heb ik thuis gedaan! Probleem is wel dat dat onder het jaar was, en die kennis nu ver weg zit :P. Maar het helpt wel.

Ik zal mijn oplossingen ook beschikbaar stellen voor tweedezitters, maar goede zoekers hadden al complete oplossingen (at least, tot en met reeks 4) op internet kunnen vinden. Eerst 's internet zoeken helpt ;).

Twas een algemene opmerking

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#21 » Wed Jan 30, 2008 10:31 pm

Yannick wrote:
Winak465 wrote:
Yannick wrote:Te vroeg gejuichd:
MUX oefening 6, c)
Ik heb een load van 0,768 ergens bekomen (dunno oft juist is) en een E van 8L.10^-6 seconden.
De maximale wachttijd wordt dan bij b) 8.10^-3 seconden zie ik al. Maaruh, als ik dan dat invul in die formule gegeven bij c) en ik werk alles uit, kom ik voor mij maximale L 0,37... uit :/ een lengte van een pakket kan toch geen kommagetal zijn peinsk, dus iemand hier raad bij? :P
't geen ik gedaan heb is die E ingevuld in die gegeven formule Tq = (E x (2 - rho) / ( 2(1-rho)) < 8ms
en dan geprobeerd om mijn L zo uit te werken.
Is mijn rho verkeerd of mijn E ofzo?


Hoe komde een load uit zonder L? Ge weet de lengte van de paketten toch niet om de bedieningstijd te berekenen? Voor alle zekerheid, de load is toch landa maal bedieningstijd eh?
En ook, het is poisson verdeeld, waarom staat er op het opgaveblad dan de formule voor constante service?


ik zal morgenmiddag noges bekijken. Anders zoude ze toch nie eerst de load vragen en dan pas L berekenen? Dus daarom dachtk dat mijn load toevallig mss juist was. Load = Lambda / Mu OF Lambda * E (dus Mu = 1/E ?)


jouwe load is juist, de L van een frame hedde ni nodig voor de load te berekenen.

aangezien de load ook gelijk is aan Lambda / Mu en dan deelde de L weg.

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#22 » Thu Jan 31, 2008 1:13 am

Pfff, moeilijk... :(

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#23 » Thu Jan 31, 2008 1:54 pm

kzie 't juist. machten van 10 idd verneukt :P
voor de rest was alles juist, en idd die L deel je weg dus je kan de load berekenen zonder die L te kennen ..

dat hij dat maar vraagt opt examen zoiets, dan lukt het nog op zn minst.
Zit nu bij Flow control en daar gaat 't weer de mist in :/
Ik heb geen flauw idee hoe ik aan die oef.8 moet beginnen (kans op fout in hertransmissie # kans op fout in 1e transmissie met GoBackN ARQ)

Zucht ..

Nu aan routing beginnen, die gekke Dijkstra noges bekijken en dan begin ik terug aan de theorie (/quit #oefeningen ) :x
What did you learn in school today?
-Revenge.

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests