[Netwerken] Oef. 2 routing

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Heatryn
Posts: 62

[Netwerken] Oef. 2 routing

Post#1 » Wed Jan 30, 2008 12:56 pm

Zou me nog eens iemand deze vraag kunnen uitleggen?

Want ondanks extra uitleg van Bart zie ik toch nog niet welke stap nu exact voor de andere komt.

En waarom dit algoritme nog verbeterd kan worden?

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Re: [Netwerken] Oef. 2 routing

Post#2 » Wed Jan 30, 2008 5:32 pm

Heatryn wrote:Zou me nog eens iemand deze vraag kunnen uitleggen?

Want ondanks extra uitleg van Bart zie ik toch nog niet welke stap nu exact voor de andere komt.

En waarom dit algoritme nog verbeterd kan worden?
het is elke keer er een nieuw minimum gevonden wordt wordt de andere tabel upgedate met dat nieuwe minimum in gedachte

Heatryn
Posts: 62

Re: [Netwerken] Oef. 2 routing

Post#3 » Thu Jan 31, 2008 5:07 pm

Sebastiaan wrote:
Heatryn wrote:Zou me nog eens iemand deze vraag kunnen uitleggen?

Want ondanks extra uitleg van Bart zie ik toch nog niet welke stap nu exact voor de andere komt.

En waarom dit algoritme nog verbeterd kan worden?
het is elke keer er een nieuw minimum gevonden wordt wordt de andere tabel upgedate met dat nieuwe minimum in gedachte
Dus stel dat de tabel voor node Y wordt upgedate, maar dat de linkcost stijgt in plaats van daalt, gaat Y dit dan ook doorsturen naar zijn buren of enkel als de cost minder wordt?

Dus wordt er altijd de info doorgestuurd naar de geburen van node Y als er ook maar iets veranderd,en de buren passen dan hun tabellen aan, want ik had daar iets bij geschreven van poissed reverse, maar kan er niet meer aan uit!

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#4 » Thu Jan 31, 2008 5:30 pm

poisoned reverse, das de oplossing voor een probleem genaamd "counting to infinity"
Moet da maar is door wikipedia rammen, kweet wel ongeveer wattet is maar kant ni goe uitleggen :p

User avatar
PieterK
Posts: 118

Re: [Netwerken] Oef. 2 routing

Post#5 » Thu Jan 31, 2008 5:32 pm

Heatryn wrote:
Sebastiaan wrote:
Heatryn wrote:Zou me nog eens iemand deze vraag kunnen uitleggen?

Want ondanks extra uitleg van Bart zie ik toch nog niet welke stap nu exact voor de andere komt.

En waarom dit algoritme nog verbeterd kan worden?
het is elke keer er een nieuw minimum gevonden wordt wordt de andere tabel upgedate met dat nieuwe minimum in gedachte
Dus stel dat de tabel voor node Y wordt upgedate, maar dat de linkcost stijgt in plaats van daalt, gaat Y dit dan ook doorsturen naar zijn buren of enkel als de cost minder wordt?

Dus wordt er altijd de info doorgestuurd naar de geburen van node Y als er ook maar iets veranderd,en de buren passen dan hun tabellen aan, want ik had daar iets bij geschreven van poissed reverse, maar kan er niet meer aan uit!
Routinginfo word enkel maar geupdate als er een nieuw minimum is. Anders wordt da niet doorgestuurd. Soms kan het voorkomen (zoals in een oefening) dat ge in een loop terechtkomt.

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#6 » Thu Jan 31, 2008 5:34 pm

De tabellen worden alleen maar gestuurd naar de buren als na aanpassing een nieuw minimum is gevonden. Ik denk dat dat slaat op een wijziging aan het huidige minimum of het huidige minimum wordt aangepast en er wordt een nieuw minimum gevonden in de tabel. Dus als er een aanpassing gebeurd aan een waarde in te tabel dat géén minimum is, dan wordt er niks doorgestuurd.
What did you learn in school today?
-Revenge.

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 57 guests