[Netwerken] Efficientieberekeningen

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Heatryn
Posts: 62

[Netwerken] Efficientieberekeningen

Post#1 » Tue Jan 29, 2008 12:55 am

Was hier mijn efficienties aan het studeren, en ik kwam tot de constatatie dat de efficientieberekeningen in de slides veel bondiger zijn genoteerd dan die in de getypte cursus.

Nu was mijn vraag of het voldoende is om gewoon die formules af te leiden en wel aan te geven wat al die symbolen betekenen. Maar verder niets. In de cursus staat daar wel wat meer uitleg bij natuurlijk. Is dat noodzakelijk dat we dat meegeven of niet?

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#2 » Tue Jan 29, 2008 1:06 am

best wel, meer uitleg is bij blondia beter.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Re: [Netwerken] Efficientieberekeningen

Post#3 » Tue Jan 29, 2008 9:25 am

Heatryn wrote:Was hier mijn efficienties aan het studeren, en ik kwam tot de constatatie dat de efficientieberekeningen in de slides veel bondiger zijn genoteerd dan die in de getypte cursus.

Nu was mijn vraag of het voldoende is om gewoon die formules af te leiden en wel aan te geven wat al die symbolen betekenen. Maar verder niets. In de cursus staat daar wel wat meer uitleg bij natuurlijk. Is dat noodzakelijk dat we dat meegeven of niet?
ja die zei ook da we alles moesten uitleggen wat we deden, en elke stap verklaren, dusja toch wel volledig leren best.

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#4 » Tue Jan 29, 2008 10:48 am

Ook wiskundig moet ge elke stap kunnen uitleggen. Een "magic happens here" zal niet volstaan. Heeft 'm vaak en duidelijk gezegd als er weer mensen waren die niet aan het noteren waren.

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#5 » Tue Jan 29, 2008 10:53 am

Welke efficiënties hebben wij allemaal gezien eigenlijk?
Tot nu toe ben ik ALOHA en Ethernet tegen gekomen, veel meer was dat toch niet hé?
What did you learn in school today?
-Revenge.

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#6 » Tue Jan 29, 2008 10:56 am

Ge hebt ook nog efficienties van Stop and Wait, Sliding Window, de ARQ's..

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#7 » Tue Jan 29, 2008 10:59 am

Ik denk dat er in totaal een 8-tal efficiëntiebewijzen zijn.

Jensvd
Posts: 8

Post#8 » Tue Jan 29, 2008 1:35 pm

Ik tel er zeven:

Pure ALOHA
Slotted ALOHA
Ethernet
Stop-and-wait flow control protocol
Sliding window flow control protocol
Stop-and-wait error control protocol
Go-Back-N ARQ error control protocol

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#9 » Tue Jan 29, 2008 1:48 pm

8 als ge Selective Reject ARQ meetelt. Al is da nie echt een bewijs maar eerder gewoon de formules.

Heatryn
Posts: 62

Post#10 » Tue Jan 29, 2008 2:29 pm

Maar bij die efficientieberekeningen is het toch voldoende dat je zegt wat er in de cursus van staat. Daar staat het toch voldoende breed in uitgelegd? Of heeft Blondia misschien nog extra opmerkingen gegeven doorheen het jaar waar ik extra op moet letten?

En heeft ieder van jullie alle oplossingen op de vragen?

Reeks 1 tot en met 4 is vrij simpel, maar error detection en flow control vind ik toch niet zo simpel eigenlijk! Iemand toevallig van die twee reeksen de oefeningen van op pc staan? De oplossingen dan?

Heeft ook trouwens al iemand de samenvatting van die Olivier berghmans bekeken in de tuyaux en die beetje vergeleken met onze cursus?

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#11 » Tue Jan 29, 2008 2:42 pm

Efficiëntiebewijzen staan nogal sumier uitgewerkt in de cursus. Hij heeft verschillende keren gezegd dat het niet volstaat om enkel te geven wat er in de cursus staat. Hij wil tussenstappen en uitleg waarin ge laat zien dat ge het snapt.

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests