[Netwerken]Wat leer ik?

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

[Netwerken]Wat leer ik?

Post#1 » Fri Jan 25, 2008 11:38 pm

We gaan hier is overlopen wa ge zeker al moet kennen eh, beetje zoasl bij DW

Ik heb zo wa den indruk dat ge ni al te veel details moet kennen. Ale, ge moet ni iets weten da ergens verstopt staat in een hoekje, wel natuurlijk van de groetere "systemen" die hij heeft uigelegd.

Zeker en vast ook de efficientis. nuja

Waar ik dus aan denk: (Dit is uit men hoofd, alsk nog dingen tegekom zettek het er bij, vul gerust aan, kplak wel tussen de lijst tussen - heb er nog ni veel voor gedaan)

- Data-encoding
- Switching (Hij heet zo al is een van de dingen uit data encoding gevraagd, om uit te leeggen, PCM geloofk, dan is de kans groot da em ook is iets van switching vraagt)
- Efficientie van ALOHA
- Efficientie van Ethernet/ IEEE 802.3
- IEEE 802.11 W-Lan (hij moest maar is iets vrage over CA)
- Error Detection
- Flow Control
- IP? (ni zeekr hoe uitgebreid wij da gezien hebben wegens niet aanwezig die dag)
- TCP (Belangrijk!)
- Network layer algemeen
- Efficienties dus in detail :-)

Nog wa bijgevuld

Verspreid de gedachte over wat ge denkt dat ge zeker moet weten!

edit(Robbe): topic gecorrigeerd
Last edited by Fristi on Mon Jan 28, 2008 6:23 pm, edited 5 times in total.

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#2 » Sat Jan 26, 2008 9:49 am

aja ik dacht dat er stond dat de details juist wel belangrijk waren, :D

en dagge veel uitleg moest geven.

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#3 » Sat Jan 26, 2008 11:11 am

Bv die efficiënties:
als je da bewijs moet geven moet je nie zomaar ff de formuletjes bovenhalen, hier en daar paar dingetjes invullen/vervangen/afleiden en je bent klaar. Nee, je moet overal bij elke stap zeggen wat je juist doet en waarom precies dat.

Ma 't geen er wordt bedoeld met geen details kennen is da je bv nie zoals bij Computersystemen een enkel onderdeel van iets moet gaan uitleggen :p
Blondia ga eerder een gigantische vraag stellen over iets en dan moet je daar maar zeggen wa je d'r allemaal over weet.

Dénk ik he ..
What did you learn in school today?
-Revenge.

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#4 » Sat Jan 26, 2008 11:42 am

Zie dat ge 'Network Layer' goe kent. Dit is het eerste jaar dat ie dat wat uitgebreider ziet dus ik denk dat ie daarover wel een vraag gaat stellen. Vooral dan dat deel dat niet in de cursus staat en waarvan we zelf nota's moesten nemen.

Voor de rest: efficiëntiebewijzen kennen. Genoeg uitleg/tussenstappen schrijven bij elke vraag. Laten zien dat ge het snapt ;) (da zei die toch altijd bij al die bewijzen :P)

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#5 » Sat Jan 26, 2008 12:47 pm

Yannick wrote:Ma 't geen er wordt bedoeld met geen details kennen is da je bv nie zoals bij Computersystemen een enkel onderdeel van iets moet gaan uitleggen :p
Blondia ga eerder een gigantische vraag stellen over iets en dan moet je daar maar zeggen wa je d'r allemaal over weet.
Is goed mogelijk...
Beetje zoals Inleiding Programmeren (Voorbeeld Examen) dus...

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#6 » Sat Jan 26, 2008 1:34 pm

TCP moete goed kenne... slowstart, fast recovery, ...

zijn typische examenvragen (die ik mij nog kan herinnere :D)


ps: de rest ook hoor ;)

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#7 » Sat Jan 26, 2008 2:47 pm

Vergeet bij efficienties e.d. de gebruikte symbolen niet de definieren. Als je een symbool gebruikt, zorg ervoor dat je ook aanduid wat dit symbool betekent.

A = B + C betekent niets als je niets over A, B en C zegt he ;)

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#8 » Sat Jan 26, 2008 3:18 pm

ma zon dingen bijv als helemaal int begin. Transmission media, das gwn wa opsommingen zou em zo iets vrage? (als extraatje ofzo :P)

Ook wel rot da net de ene les dak er ni ben ge uitgebreider ziet dan de cursus -_-"

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#9 » Sat Jan 26, 2008 3:35 pm

Fristi wrote:ma zon dingen bijv als helemaal int begin. Transmission media, das gwn wa opsommingen zou em zo iets vrage? (als extraatje ofzo :P)

Ook wel rot da net de ene les dak er ni ben ge uitgebreider ziet dan de cursus -_-"
En dan kwam de sint net langs ! Ook al gemist..

Tss.. same on u!

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#10 » Sat Jan 26, 2008 4:40 pm

racekakje wrote:
Fristi wrote:ma zon dingen bijv als helemaal int begin. Transmission media, das gwn wa opsommingen zou em zo iets vrage? (als extraatje ofzo :P)

Ook wel rot da net de ene les dak er ni ben ge uitgebreider ziet dan de cursus -_-"
En dan kwam de sint net langs ! Ook al gemist..

Tss.. same on u!
ja kweet et :(

khebbet savonds wel goed gemaakt :D

ps: nog zo iets: al die vormen van data encoding..

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#11 » Sat Jan 26, 2008 4:44 pm

Fristi wrote:ma zon dingen bijv als helemaal int begin. Transmission media, das gwn wa opsommingen zou em zo iets vrage? (als extraatje ofzo :P)"
Ik heb da aan den Bart Braem gevraagd en die zei dat ge da gewoon moest weten maar dat ge al die details nie moest kennen. Dus ik zou da is goe bezien. 't is oef + theorie in één hé dus da gaan nie veel vragen zijn dat hij stelt hé. (Bij de Tuyeaux stelt ie altijd maar 2 vragen)

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#12 » Sat Jan 26, 2008 5:57 pm

PieterK wrote:
Fristi wrote:ma zon dingen bijv als helemaal int begin. Transmission media, das gwn wa opsommingen zou em zo iets vrage? (als extraatje ofzo :P)"
Ik heb da aan den Bart Braem gevraagd en die zei dat ge da gewoon moest weten maar dat ge al die details nie moest kennen. Dus ik zou da is goe bezien. 't is oef + theorie in één hé dus da gaan nie veel vragen zijn dat hij stelt hé. (Bij de Tuyeaux stelt ie altijd maar 2 vragen)
mja idd, eigenlijk..een van de 2 altijd een efficientie zijnde..
dan is de kans groot da het ander TCP is :P

User avatar
JoeriFranken
Posts: 82

Post#13 » Sun Jan 27, 2008 3:07 pm

Fristi wrote:
PieterK wrote:
Fristi wrote:ma zon dingen bijv als helemaal int begin. Transmission media, das gwn wa opsommingen zou em zo iets vrage? (als extraatje ofzo :P)"
Ik heb da aan den Bart Braem gevraagd en die zei dat ge da gewoon moest weten maar dat ge al die details nie moest kennen. Dus ik zou da is goe bezien. 't is oef + theorie in één hé dus da gaan nie veel vragen zijn dat hij stelt hé. (Bij de Tuyeaux stelt ie altijd maar 2 vragen)
mja idd, eigenlijk..een van de 2 altijd een efficientie zijnde..
dan is de kans groot da het ander TCP is :P
Het zijn wel meer dan 2 vragen hoor :D Vorig jaar denk ik 4 of 5 toch wel
Allright... listen up folks... ik zen de Joeri en ik wil aangesproken worden gelek de Joeri. Ik heb handboeien...en ik heb pepperspray...AAAAYT

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#14 » Sun Jan 27, 2008 5:02 pm

Ja, khebbet gemerkt, gistreavond is gaan nakijken

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#15 » Mon Jan 28, 2008 6:24 pm

Bij error detection, moeten wij de inleiding ook "kennen"? Ik bedoel hiermee het stuk voor hij parity begint te bespreken, bit eroors en dergelijke.

Tis maar, bekijken om het algemeen te snappen of bekijken om het te kunne reproducere is iets verschillend bij mij :P

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 63 guests