[CN] Oef 5 multiplexing

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Heatryn
Posts: 62

[CN] Oef 5 multiplexing

Post#1 » Mon Jan 21, 2008 5:25 pm

Ik bereken mijn load van het systeem en dan kom ik op alpha/15.

Dit vul ik dan in in de formule voor een kans te berekenen. Dan krijg ik een derdegraadsvergelijking. En neem daar dus de afgeleide van en dan bereken ik daarvan gewoon de oplossingen (opl van een tweedegraadsvergelijking). En ik kom uit voor alpha op 10. klopt dit ten eerste?

Hiermee heb ik verder gerekend en dan kom ik voor die kans uit op 0,148. Klopt dit? Ja, ok, nee waar zit mijn fout?

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#2 » Tue Jan 22, 2008 12:52 pm

a) P[q=2] = 500/(15³) = 4/27

b) alpha is inderdaad 0 of 10, maar angezien die positief moet zijn, 10 dus.

c) G = 10/(30E3/20E3) = 20/3
waar E3 = x10³ he :p

ik ben gewoon aan't aflezen van mijn oplossingen van vorig jaar, geen garanties da ik hier het juiste ding aan't opschrijven ben ;) als ge uitwerkingen gedetailleerder wil, moete't maar vragen..
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

Heatryn
Posts: 62

Post#3 » Tue Jan 22, 2008 2:09 pm

Zijn die opgaves van vorig jaar dezelfde of niet? Kan me dat niet meer herinneren precies! Want die oplossingen van die oefeningen zouden wel heel welkom zijn aangezien ik enkel de oplossingen heb van de oefeningen die we hebben behandeld in de les!

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#4 » Tue Jan 22, 2008 2:23 pm

Zijn zelfs dezelfde van 2 jaar geleden ;) Enkel kleine details verschillen.

Ik heb die helemaal ingebonden en enkel schriftelijk, ik ga niet de moeite doen om die allemaal in te scannen :p

Als ge moeite hebt met een oefening zal ik wel de oplossing proberen zoeken

grtz
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

Heatryn
Posts: 62

Post#5 » Tue Jan 22, 2008 2:25 pm

Nee, die van de les heb ik zelf wel, maar Bart steekt daar altijd nog extra oefeningen tussen die ik nu aan het maken ben dus ja!

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Re: [CN] Oef 5 multiplexing

Post#6 » Fri Jan 25, 2008 2:26 pm

Heatryn wrote:Ik bereken mijn load van het systeem en dan kom ik op alpha/15.

Dit vul ik dan in in de formule voor een kans te berekenen. Dan krijg ik een derdegraadsvergelijking. En neem daar dus de afgeleide van en dan bereken ik daarvan gewoon de oplossingen (opl van een tweedegraadsvergelijking). En ik kom uit voor alpha op 10. klopt dit ten eerste?

Hiermee heb ik verder gerekend en dan kom ik voor die kans uit op 0,148. Klopt dit? Ja, ok, nee waar zit mijn fout?
Ik heb de oefening nu net ook gemaakt en ik kom voor alfa : 10% uit en voor de load (p) = 2/3 en de kans 4/27 wat idd 0.148 is. alleen voor de de gain heb ik 4/3. Het is toch M/M/1 en dan is de formule toch p²/(1-p) ?

Heatryn
Posts: 62

Post#7 » Fri Jan 25, 2008 4:14 pm

Ja die multiplexing gain is toch gewoon Nmax op Nnormaal niet?

Hoe kom je aan die formule daarvoor?

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#8 » Fri Jan 25, 2008 4:46 pm

Heatryn wrote:Ja die multiplexing gain is toch gewoon Nmax op Nnormaal niet?

Hoe kom je aan die formule daarvoor?
aja ik heb al altijd dezelfde formule genomen als voor E(Q), da was dan toevallig dat da 2 keer uitkwam. :D :oops:

nu kom ik ook idd 20 / 3 uit

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests