[Computersystemen] Te kennen leerstof

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#16 » Thu Jan 17, 2008 8:56 pm

racekakje wrote:Of wat vinde van de vraag:
Bespreek de werking van het oog.
Shit .. kzit precies in de verkeerde richting !

Mss had ik biologie moeten volgen, daar leer ik misschien over hoe een webcam werkt :/ ?
What did you learn in school today?
-Revenge.

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#17 » Thu Jan 17, 2008 9:33 pm

roflol

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#18 » Thu Jan 17, 2008 9:42 pm

das fysica volgend jaar :P

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#19 » Fri Jan 18, 2008 12:09 pm

Ik vind de oplossing van het volgende niet:

(111111)2 [6bit 2's complement] = (100001)2 [6bit excess 32).


Ik dacht dage als ge in excess x wilt hebben, gewoon bij de 2's complement versie x moest bijtellen en de carrie out bit negeren.
Maar dan krijgde toch (011111)2?

(tis oefening 3 i van les 1)

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#20 » Fri Jan 18, 2008 12:45 pm

Nee, je moet voor excess-n vertrekken vanuit de gewone decimale voorstelling. Je telt uw bias erbij op, en dan zet je dat decimale getal om in een binaire voorstelling, want dan heb je sowieso een unsigned integer (tenzij je een getal groter dan je bias, of het negatieve hiervan wil voorstellen, maar dan gaat elke voorstelling kapot :P).

Lees anders dat hoofdstuk op Blackboard over getalvoorstellingen, daar staat het mooi in uitgelegd als je 't niet doorhebt.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#21 » Fri Jan 18, 2008 5:35 pm

er staat tusse nde oplossingen van reeks 1 ook ergens een fout geloofk, kweeni exact meer welke, maar kben ergens een fout tegengekomen

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#22 » Fri Jan 18, 2008 6:06 pm

Yannick wrote:Mss had ik biologie moeten volgen, daar leer ik misschien over hoe een webcam werkt :/ ?
Net zoals een oog zeker, dus maakt nie zo veel uit dat er webcam of oog staat. :P

j/k

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#23 » Fri Jan 18, 2008 7:18 pm

Tom wrote:
Yannick wrote:Mss had ik biologie moeten volgen, daar leer ik misschien over hoe een webcam werkt :/ ?
Net zoals een oog zeker, dus maakt nie zo veel uit dat er webcam of oog staat. :P
Webcam werkt nog wel een pakske anders dan een oog.. Srr

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#24 » Fri Jan 18, 2008 8:00 pm

Ja webcam heeft geen wimpers, ... Ook moet het niet constant vochtig zijn enzo ;)

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#25 » Sat Jan 19, 2008 9:36 am

geeft den dhaene die les nog?
Zoja, ken dan ook:
- de frequentiebandverdeling (telefoon/upload/download/...) van kabel en telefoonlijn/adsl (de exacte frequentiewaarden), ge gaat 1 van de 2 sowieso moeten schetsen.
- elk jaar vroeg hem ook wel bij mij iet over harde schijven (bvb. circular ... something)
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#26 » Sat Jan 19, 2008 1:46 pm

die frequentiebandverdeling//ookal staat daar ni echt iets van in zen sliedes?
Ale, er staat enkel da telfoon onder 4khz is bij ADSL en da da door ne low passfilter gaat, maar voor de rest staat er niks bij over frequenties.

Bij kabel is da ook enkel maar da het in blokken is verdeeld, da uplaod over de lage en download over de hoge frequenties gaat..dusjah, ale, als we het moeten kennen zoek ek het wle op maar..er staat ni meer in onze slides als heirboven

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#27 » Sat Jan 19, 2008 2:42 pm

racekakje wrote:
Tom wrote:
Yannick wrote:Mss had ik biologie moeten volgen, daar leer ik misschien over hoe een webcam werkt :/ ?
Net zoals een oog zeker, dus maakt nie zo veel uit dat er webcam of oog staat. :P
Webcam werkt nog wel een pakske anders dan een oog.. Srr
Er staat dan ook j/k (just kidding) onder hé... :P

Iemand zin om webcam met wimpers en waterige lens te modden?

Hmmz, ja die DSL... Staat ergens achteraan de vragenlijst. Moeten we dus kennen...

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 45 guests