[WIS] Te kennen voor Discrete Wiskunde theorie

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#16 » Fri Jan 11, 2008 10:43 am

Pieter Belmans wrote:Wat is er eigenlijk te "bewijzen" aan het Hassediagram? En al de injectiviteit dingen enzo bewijs je ook niet echt, je gebruikt ze om dingen te definiëren en eventueel in de oefeningen om daar uitspraken te bewijzen. Zoals Van Steen graag hamert, je bewijst een propositie, je bewijst geen getal ofzo ;).
Zoals ge zelf zegt: er valt nie veel te bewijzen aan da Hassediagram.
Pieter Belmans wrote:En voor de negatieve binomiaaldistributie moeten we geen opstelling kunnen geven? That sounds pretty awkward eigenlijk :).
Waar staat da?
Moeten wij eigenlijk echt die afleiding van die formules van al die distributies kennen? :cry:
Of gewoon snappen? Ik verwacht eerder dat ie vraagt achter een bewijs van de verwachtingswaarde van een bepaalde distributie dan naar de afleiding van de formules.

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#17 » Fri Jan 11, 2008 11:13 am

Net een editje gedaan.. ik denk dat het nu weer wat meer klopt :)

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#18 » Fri Jan 11, 2008 12:18 pm

Is er eigenlijk iets van Logica dat wij qua theorie echt moeten kennen?

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#19 » Fri Jan 11, 2008 12:21 pm

Die 12 rekenregeltjes van de Boole algebra en dan die 9 afleidingsregels ook. Je moest die afleidingsregels NIET bij naam kennen zei hij nog lachend :P
What did you learn in school today?
-Revenge.

User avatar
Winak465
Posts: 31

Post#20 » Fri Jan 11, 2008 1:09 pm

Norfolk wrote:
Winak465 wrote:Klopt dat bewijs van Newton wel in de tuyaux? In de les hebben wij P(n-1)=>P(n)gedaan en niet P(n)=>P(n+1) Die maakt er nogal louche stappen, zoals bvb in de laatste stap zet hij l=0 om naar k=0 terwijl hij in de vorige stappen l = k+1 gebruikte. En bij die voorlaatste stap begrijp ik niet hoe hij in het LL ineens l op 0 kan zetten zonder iets anders te veranderen. De fout kan ook bij mij liggen hoor...
Ik heb die samenvatting gemaakt ;) (niet Quinten zoals je dacht :P )
Trouwens, P(n-1) => P(n) is toch net hetzelfde...
Ik heb daar die l terug naar k gezet omdat we begonnen met k. En tis niet omdat ge bij een stap k + 1 vervangt door l, dat overal k + 1 gelijk is aan l. De laatste stap is gewoon l vervangen door k omdat er oorspronkelijk k stond.
En bij die ene stap is l op 0 gezet (het stond op l = 1) dus ge zet er gewoon een term bij, deze heeft als coefficient (-1 uit n) (zoals er onder bijgeschreven) en dat is gelijk aan 0, dus die term is gelijk aan 0 (want 0 * x = 0) en dus blijft de expressie hetzelfde ook al word l = 0 ipv l = 1.

Het bewijs klopt wel degelijk hoor, zo is het ons in ieder geval aangeleerd ;) Als Prof Van Steen nu het bewijs op een andere manier geeft, dan is het wss wel anders :)
Ja wat ge zegt klopt, maar volgens mij moeten die combinaties toch opgeteld worden ipv vermenigvuldigd, aangezien er voor de optelling een gesloten formule bestaat :)

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#21 » Fri Jan 11, 2008 1:26 pm

ja das inderdaad een +
Heb net gecheckt in mijn cursus van toen ;)

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#22 » Fri Jan 11, 2008 1:35 pm

Yannick wrote:Die 12 rekenregeltjes van de Boole algebra en dan die 9 afleidingsregels ook. Je moest die afleidingsregels NIET bij naam kennen zei hij nog lachend :P
Dus met andere woorden: die rekenregels moet ge kennen om te kunnen gebruiken in uw oefeningen. Dus op den theorie vraagt ie er wrs niks van zeker.

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#23 » Fri Jan 11, 2008 1:46 pm

geen idee,in de tuyeaux staan iig zowel bij praktijk als theorie nergens voorbeeldvragen van Logica

Pieter Belmans
Posts: 593
Contact:

Post#24 » Fri Jan 11, 2008 1:53 pm

Maar als ge kijkt naar de samenvatting in de tuyeaux, valt op dat wij het nét (als in understatement :P) uitgebreider hebben gezien. Die vragen/samenvatting zijn beiden twee jaar oud, remember :). En er is 'n andere assistent, dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#25 » Fri Jan 11, 2008 1:59 pm

zijt maar zeker da ge negatief binomiaal moet kunne opstellen, ale, hji heeft gezegd (staat aangeduid in men cursus) da gewone binomiaal zeker te kennen is, grote kans da em zoiets vraagt, waarom zou negatief dan ni gekend moeten zijn :P

Da zijn nu de dingen die ik net wel zou leren :P (en ook gelerd heb ^^)

User avatar
Winak465
Posts: 31

Post#26 » Fri Jan 11, 2008 2:24 pm

Trouwens:

http://www.wynneconsult.com/root/HomePageKB012.htm

Best site ever ;)
Staat alles simpel uitgelegd over kansrekening EN in het Nederlands :D

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#27 » Fri Jan 11, 2008 4:59 pm

Winak465 wrote:Trouwens:

http://www.wynneconsult.com/root/HomePageKB012.htm

Best site ever ;)
Staat alles simpel uitgelegd over kansrekening EN in het Nederlands :D
"Page not found
The page you are looking for might have been removed,
had its name changed, or is temporarily unavailable. "

zegtie bij mij :D das echt nen super site :D

User avatar
Winak465
Posts: 31

Post#28 » Fri Jan 11, 2008 5:07 pm

Hmm vanmiddag was die nog online, wss te veel bezoekers ofzo :/

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#29 » Fri Jan 11, 2008 6:19 pm

hier werkt hem (terug) nu :)

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#30 » Fri Jan 11, 2008 8:32 pm

Winak465 wrote:Hmm vanmiddag was die nog online, wss te veel bezoekers ofzo :/
ja nu issie terug online zie ik :D, het was dus echt maar tijdelijk offline :D

idd goeie site :D

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 58 guests