[WIS] Te kennen voor Discrete Wiskunde theorie

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Winak465
Posts: 31

Post#31 » Fri Jan 11, 2008 9:41 pm

Sebastiaan wrote:
Winak465 wrote:Hmm vanmiddag was die nog online, wss te veel bezoekers ofzo :/
ja nu issie terug online zie ik :D, het was dus echt maar tijdelijk offline :D
idd goeie site :D
Wel jammer de "V" van "Verwachtingswaarde" er niet bijstaat

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#32 » Sat Jan 12, 2008 10:17 am

Winak465 wrote:
Sebastiaan wrote:
Winak465 wrote:Hmm vanmiddag was die nog online, wss te veel bezoekers ofzo :/
ja nu issie terug online zie ik :D, het was dus echt maar tijdelijk offline :D
idd goeie site :D
Wel jammer de "V" van "Verwachtingswaarde" er niet bijstaat
Expected value? Expected values? Expectation?

Volgens mij staat het er wel degelijk bij ;)

User avatar
Winak465
Posts: 31

Post#33 » Sat Jan 12, 2008 10:48 am

Hmm de dingen die na de S komen heeft hij er dan maar in het Engels bijgezet, rare site :D



En..standaardafwijking van binomiaaldistributie moeten wij zeker niet kennen? (please say yes, please say yes)

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#34 » Sat Jan 12, 2008 12:17 pm

Somnotatie en Productnotatie, enkele belangrijke functies..
Da zijn dingen die we gwn moete kunne zeker?

User avatar
PieterK
Posts: 118

Post#35 » Sat Jan 12, 2008 12:31 pm

Winak465 wrote:Hmm de dingen die na de S komen heeft hij er dan maar in het Engels bijgezet, rare site :D
lol
Winak465 wrote:En..standaardafwijking van binomiaaldistributie moeten wij zeker niet kennen? (please say yes, please say yes)
Formule wel kennen maar het bewijs niet ;)
Fristi wrote:Somnotatie en Productnotatie, enkele belangrijke functies..
Da zijn dingen die we gwn moete kunne zeker?
Kunnen gebruiken zou ik zeggen. Ik zie nu nie direct een vraag over dat alleen op het theorie examen verschijnen :P

User avatar
Winak465
Posts: 31

Post#36 » Sat Jan 12, 2008 12:51 pm

PieterK wrote:
Winak465 wrote:En..standaardafwijking van binomiaaldistributie moeten wij zeker niet kennen? (please say yes, please say yes)
Formule wel kennen maar het bewijs niet ;)
Mja formule, da zijn 3 letters :)

User avatar
JoeriFranken
Posts: 82

Post#37 » Sat Jan 12, 2008 1:12 pm

Winak465 wrote:
PieterK wrote:
Winak465 wrote:En..standaardafwijking van binomiaaldistributie moeten wij zeker niet kennen? (please say yes, please say yes)
Formule wel kennen maar het bewijs niet ;)
Mja formule, da zijn 3 letters :)
Die moete dus kennen :P
Allright... listen up folks... ik zen de Joeri en ik wil aangesproken worden gelek de Joeri. Ik heb handboeien...en ik heb pepperspray...AAAAYT

User avatar
Winak465
Posts: 31

Post#38 » Sat Jan 12, 2008 8:34 pm

Trouwens, die chobichevdingens, in die tuyaux staat er een hele andere formule dan in de boek,ipv < , > en ipv 1-1/a^2 gewoon 1/a^2, is dat hetzelfde maar gewoon anders geformuleerd?

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#39 » Sat Jan 12, 2008 9:09 pm

Winak465 wrote:Trouwens, die chobichevdingens, in die tuyaux staat er een hele andere formule dan in de boek,ipv < , > en ipv 1-1/a^2 gewoon 1/a^2, is dat hetzelfde maar gewoon anders geformuleerd?
ik heb mij d'r ook al enorme vragen bij gesteld,volgens wiki is het 1/a^2,dus zullen we het daar maar bij houden :)

User avatar
Winak465
Posts: 31

Post#40 » Sat Jan 12, 2008 9:15 pm

Nynek wrote:
Winak465 wrote:Trouwens, die chobichevdingens, in die tuyaux staat er een hele andere formule dan in de boek,ipv < , > en ipv 1-1/a^2 gewoon 1/a^2, is dat hetzelfde maar gewoon anders geformuleerd?
ik heb mij d'r ook al enorme vragen bij gesteld,volgens wiki is het 1/a^2,dus zullen we het daar maar bij houden :)
Hmm ze proberen de 1ste jaars er toch niet in te luizen :D

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#41 » Sat Jan 12, 2008 10:25 pm

Winak465 wrote:Trouwens, die chobichevdingens, in die tuyaux staat er een hele andere formule dan in de boek,ipv < , > en ipv 1-1/a^2 gewoon 1/a^2, is dat hetzelfde maar gewoon anders geformuleerd?
ja aangezien de kans dat iets gebeurd i is, dan is de kans dat het niet gebeurd 1 - i. Daarom ook <= 1/a^2 is hetzelfde dan > 1 - 1/a^2. Maar let wel op dat het binnen de haakjes ook van kant veranderd.

Dit is dus juist:
Image

en wat in het boek van discrete wiskunde staat ook. En in mijn samenvatting staat de macht van twee er niet, dus das wel een foutje :) Al die foutjes had ik verbeterd op mijn afgeprinte versie, enkel niet in mijn document op pc ;) Als je dus alles tegoei kent uit je cursus, zou je de foutjes in mijn samenvatting er makkelijk moeten kunnen uithalen. En als je twijfelt of het juist in mijn samenvatting staat, kunt ge altijd in het boek kijken, daar ist normaal gezien zeker wel juist :P

+ is de meest gebruikte naam "Chebychev" of "Chebyshev" en niet zoals jij het schreef :D ma daarom zal "dinges" achter uw naam gestaan hebben :)
Last edited by Norfolk on Mon Jan 14, 2008 4:56 pm, edited 1 time in total.

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#42 » Sun Jan 13, 2008 11:05 am

snif... waar staat dat?
En we wa heeft het te maken?

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#43 » Sun Jan 13, 2008 11:14 am

Compleet vanachter bij binomiaaltoestanden

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 60 guests