[WIS] Samenvattingen tuyeaux

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Yannick
Posts: 97

[WIS] Samenvattingen tuyeaux

Post#1 » Mon Jan 07, 2008 1:13 pm

Ik weet niet of er nog al mensen bezig zijn geweest met wiskunde, maar ik vroeg mij af wat nu het gemakkelijkst is om te studeren. Meestal zouden dat samenvattingen moeten zijn, maar toen ik in de vakantie begon met wiskunde viel mij op dat er bepaalde dinge in de samenvattingen gewoon nie voor komen die wij wel ebbe gezien in de cursus :/ .

Een stom voorbeeld: transitieve sluitingen ed. ..

Er staat wel vermeld da inderdaad sommige leerlinge dinge weg laten omda het 'gemakkelijk' te begrijpen is enzo. ma ik snap nog altijd geen snars van die transitieve sluitingen enzo ze :/

dus mijn vraag: zijn er nog zo van die dinge doorheen de samenvattingen die als 'triviaal' worde bezien terwijl ze stiekem toch wel moeilijk zijn, of valt die te vertrouwen?

bij mij draait 't em vooral om de bewijzen qua theorie ..
What did you learn in school today?
-Revenge.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#2 » Mon Jan 07, 2008 1:32 pm

tis ni da het er ni in staat da het ni moeilijk is, tis gwn mss minder belangrijk.

Nu die is wel e vertruowen, de belangrijkste dingen staan er in, het kan zjin dat er lings of rechts iets mankeert, ik zou da is overlopen met u notas en int slechtste geval schrijft ge zelf op een apart blaadje da ff op en ramt ge da erbij.

Specifie over die sluiting,ik heb da zelf samengevat en ik heb da ook maar heel kort opgeschreven ben der ook ni helemaal me weg, maar kbetwijfel dat em da gaat vragen (maar das maar een gedacht natuurlijk)

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#3 » Mon Jan 07, 2008 2:24 pm

gaat het over mijn samenvatting? (Olivier Berghmans)
De belangrijkste dingen staan erin hoor. Maar natuurlijk zijn dit mijn samenvattingen van 2 jaar geleden. Wat er ondertussen veranderde, weet ik niet natuurlijk he.
Transitieve sluiting hadden wij toen bij praktijk gezien dacht ik, waardoor dat niet in mijn samenvatting kwam.

Voor de rest... Het is een samenvatting, dus het kan wel voorkomen dat triviale dingen er niet instaan. Als ik mijn samenvattingen maak, leer ik dus uit het boek/cursus/nota's/... Daardoor heb ik dus alles gezien als ik dat leer. Als je enkel mijn samenvatting dus leert, dan kan het zijn dat je dingen niet gezien hebt die misschien moeilijk waren voor jou, maar te triviaal voor mij.
Maar vaak zet ik er veel dingen in, daarom dat mijn "samenvattingen" ook altijd vrij lang zijn :D

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Re: [WIS] Samenvattingen tuyeaux

Post#4 » Mon Jan 07, 2008 6:51 pm

Yannick wrote:Ik weet niet of er nog al mensen bezig zijn geweest met wiskunde, maar ik vroeg mij af wat nu het gemakkelijkst is om te studeren. Meestal zouden dat samenvattingen moeten zijn, maar toen ik in de vakantie begon met wiskunde viel mij op dat er bepaalde dinge in de samenvattingen gewoon nie voor komen die wij wel ebbe gezien in de cursus :/ .

Een stom voorbeeld: transitieve sluitingen ed. ..

Er staat wel vermeld da inderdaad sommige leerlinge dinge weg laten omda het 'gemakkelijk' te begrijpen is enzo. ma ik snap nog altijd geen snars van die transitieve sluitingen enzo ze :/

dus mijn vraag: zijn er nog zo van die dinge doorheen de samenvattingen die als 'triviaal' worde bezien terwijl ze stiekem toch wel moeilijk zijn, of valt die te vertrouwen?

bij mij draait 't em vooral om de bewijzen qua theorie ..
Ge moet ook wel het boek een aantal keren overlopen om zelf aantekeningen te maken ofzo he ;). En om te zien wat er juist wel in het boek staan en niet in de samenvattingen.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#5 » Tue Jan 08, 2008 11:43 am

nja daar gaat het dus de mist in .. bij gebrek aan dat boek :/
overal zitten de boekenwinkels zonder.
*zucht*

hoop dat 't te doen is zonder dan maar.
What did you learn in school today?
-Revenge.

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#6 » Tue Jan 08, 2008 11:48 am

Yannick wrote:nja daar gaat het dus de mist in .. bij gebrek aan dat boek :/
overal zitten de boekenwinkels zonder.
*zucht*

hoop dat 't te doen is zonder dan maar.
Wij hadde zone fantastischen boekenverkoop dit jaar he, met tonnen overschotten van dat boek ;P ;).
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

User avatar
Yannick
Posts: 97

Post#7 » Tue Jan 08, 2008 2:57 pm

en toen ik achteraf ging vragen of dr nog waren dan was ik te laat :p
dan ben ik beginnen rondhoren in alle boekenwinkels en daar waren ze op bestelling, behalve in de huidevettersstraat .. maar daar waaren ze ook op dus ..

suckte wel.
What did you learn in school today?
-Revenge.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#8 » Tue Jan 08, 2008 4:14 pm

mja, tis te doen zonder als u notas uit de les een beetje degelijk zijn.

Den boek verduidelijkt alles wel een beetje, brengt structuur in van steen zen denkwijze, maar eignelijk is het meeste va nwat em heeft opgeschreven letterlijk uit den boek.
Ze nvorbeelden zelfs, ge hebt dus genoeg aan u notas + die samenvatting (als ge beetje degeljk hebt opgeschreven), alleen gaat ge een beetje verduidelijking missen :P

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 52 guests