[Prog] EBNF

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

[Prog] EBNF

Post#1 » Sun Oct 14, 2007 12:32 pm

Wij moeten voor Inleiding Programmeren een stroomdiagram maken van de EBNF code, kent er iemand mss een gratis programma om dat mee te doen?

Grtz,

Racekakje.

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#2 » Sun Oct 14, 2007 1:44 pm

openoffice.org, LaTeX+GasTex, Dia, The GIMP ... the list goes on :)

Je kan natuurlijk ook proberen een MS Office te pakken te krijgen, maar waarom zou je dat nu in godsnaam doen :?
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#3 » Sun Oct 14, 2007 2:11 pm

Microsoft Office Visio, dat heb ik vroeger gebruikt... Alleen is het niet "gratis" :)
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#4 » Sun Oct 14, 2007 4:04 pm

waarom niet gewoon in word ?

dat heeft bij mij goed gewerkt voorig jaar, en ik veronderstel dat iedereen dat wel op zijn computer heeft staan... :roll:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#5 » Sun Oct 14, 2007 4:18 pm

Joke wrote:ik veronderstel dat iedereen dat wel op zijn computer heeft staan... :roll:
subtiel... heel subtiel :P


*** hallo? bill gates? *** hehehe



@racekakje: als je echt niets kunt vinden dan maak je het gewoon met Paint. (Of op papier en scant het daarna in of maak er een digitale foto van)

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#6 » Sun Oct 14, 2007 4:33 pm

Lesly wrote:[@racekakje: als je echt niets kunt vinden dan maak je het gewoon met Paint.
You can NOT be serious? :P
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#7 » Sun Oct 14, 2007 4:57 pm

tja, dit is nu eenmaal een van de weinige werkjes waar geen punten op staan... belangrijke aan die taak is dat je dat "ding" doorgenomen hebt en een goed idee hebt van wat er in staat.
Daarna om te tonen dat ge er toch een beke tijd in gestoken hebt en om een "leesbaar" en nog vrij degelijk document te maken (bedoeling om niet op de verkeerde mannier opgemerkt te worden door prof. Arickx) moet ge volgens mij toch niet te ver zoeken hoor !
ok, dat van op papier doen en daarna digitale foto... dat kan nog geduld worden als je wiskunde doet, maar als informaticus is dat toch wel belachelijk.dat wou ik er toch wel bij zetten om misverstanden te vermijden
T'is maar om te zeggen dat ge er geen kunstwerk van moet maken, die tijd kunt ge nuttiger gebruiken voor andere vakken.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#8 » Sun Oct 14, 2007 5:11 pm

Nick wrote:
Lesly wrote:[@racekakje: als je echt niets kunt vinden dan maak je het gewoon met Paint.
You can NOT be serious? :P
natuurlijk niet... maar het idee alleen al werkt motiverend he :twisted:

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#9 » Sun Oct 14, 2007 5:15 pm

typisch... we hebben het hier over een opdracht voor een informatica vak en wat horen we van de eerste (maar niet de beste :P) wiskundige?
Joke wrote:T'is maar om te zeggen dat ge er geen kunstwerk van moet maken, die tijd kunt ge nuttiger gebruiken voor andere vakken.
die wiskundigen worden steeds groffer :P (exponentieel ;))

andere vakken? toch geen analyse zeker :evil:

Sem
Posts: 92

Post#10 » Mon Oct 15, 2007 6:39 pm

Joke wrote:T'is maar om te zeggen dat ge er geen kunstwerk van moet maken, die tijd kunt ge nuttiger gebruiken voor andere vakken.
Ik heb daar in den goeien ouwen tijd een kunstwerk van gemaakt, het hangt nog op in de donkere gangen van den UA... hehe :D

User avatar
Nick
Prosenior
Posts: 1850
Contact:

Post#11 » Mon Oct 15, 2007 6:48 pm

Sem wrote:Ik heb daar in den goeien ouwen tijd een kunstwerk van gemaakt, het hangt nog op in de donkere gangen van den UA... hehe :D
Ma nu hebde toch eindelijk een vriendin gevonden dan? :P
To Woef or not to Woef, that is the question!

WINAK Scriptor 2006-2007
WINAK Vice-Praeses 2007-2008
WINAK Praeses 2008-2009
WINAK Cantor 2009-2010
... en kortom: Eeuwig WINAKer 8)

User avatar
racekakje
WOZ
Posts: 740

Post#12 » Mon Oct 15, 2007 6:49 pm

Waar ergens?
Kga mn fototoestel is meepakken en in pdf'ke zetten.

:lol:

Teun
Posts: 216

Post#13 » Mon Oct 15, 2007 11:30 pm

Ik heb het vorig jaar gedaan met trial van smartdraw. Ik vond en vind het maar een nutteloos en tijdrovend werk. Anyway link is http://www.smartdraw.com/specials/softdesign.asp

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#14 » Tue Oct 16, 2007 9:19 pm

Lesly wrote:typisch... we hebben het hier over een opdracht voor een informatica vak en wat horen we van de eerste (maar niet de beste :P) wiskundige?
Joke wrote:T'is maar om te zeggen dat ge er geen kunstwerk van moet maken, die tijd kunt ge nuttiger gebruiken voor andere vakken.
die wiskundigen worden steeds groffer :P (exponentieel ;))

andere vakken? toch geen analyse zeker :evil:
er is geen analyse in 1e jaar informatica. Darentegen is er wel discrete wiskunde en calculus in het komende semester :twisted:

Daarbij, dit is geen informatica oprdracht, maar een wiskunde informatica opdracht. wiskundigen moeten dat vak nog altijd volgen (spijtig genoeg) en zijn dus ook verplicht om hun tijd te steken in die opdracht
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Jim123
Posts: 4

Post#15 » Tue Oct 16, 2007 9:35 pm

Teun wrote:Ik heb het vorig jaar gedaan met trial van smartdraw. Ik vond en vind het maar een nutteloos en tijdrovend werk. Anyway link is http://www.smartdraw.com/specials/softdesign.asp
Heb het eens geprobeerd maar heb een vraagje. Als ge te veel naar rechts gaat transformed dat van een A4 naar een groter formaat. En zover ik weet kan pdf alleen maar in A4 gemaakt worden? Dus hoe stelde dat in dat da ni buiten zijn grenzen gaat?
En wanneer komen de Tuyaux trouwens op de site :)

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron