[Prog] EBNF

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Teun
Posts: 216

Post#16 » Tue Oct 16, 2007 9:51 pm

pdf kan in elk formaat. Welke pdf-printer gebruik je?

Jim123
Posts: 4

Post#17 » Tue Oct 16, 2007 10:16 pm

Nog geen enkel, eerst het maken, dan erachter komen hoe het in pdf te zetten. Maar ik eerlijk gezegd nog nooit een pdf gezien dat groter is dan A4.
Dus volgens u kan ik het dus zo breed maken als ik wil?

Sem
Posts: 92

Post#18 » Tue Oct 16, 2007 11:38 pm

Nick wrote:Ma nu hebde toch eindelijk een vriendin gevonden dan?
Ow, ik kan even niet meer volgen...

Teun
Posts: 216

Post#19 » Wed Oct 17, 2007 1:10 am

Jim123 wrote:Nog geen enkel, eerst het maken, dan erachter komen hoe het in pdf te zetten. Maar ik eerlijk gezegd nog nooit een pdf gezien dat groter is dan A4.
Dus volgens u kan ik het dus zo breed maken als ik wil?
jeppa. Heel mijn ebnf was een lang document.

Jim123
Posts: 4

Post#20 » Wed Oct 17, 2007 2:31 pm

En hoe zou dat er dan uitzien als ge dat zou afprinten? (*echt* afprinten dan)

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#21 » Wed Oct 17, 2007 5:37 pm

de mijnen is af en is ongeveer 19 paginas lang met voorblad en inhoudstafel ^^

en kom nu ni af me strever dinge ofzo, das in word welgeteld 10 seconden werk en op een paar knopkes duwe :p

voordeel aan nieuwe office, tsi rechtstreeks op te slagen als pdf

User avatar
HyperQuantum
Posts: 61
Contact:

Post#22 » Wed Oct 17, 2007 5:48 pm

Joke wrote:waarom niet gewoon in word ?

dat heeft bij mij goed gewerkt voorig jaar, en ik veronderstel dat iedereen dat wel op zijn computer heeft staan... :roll:
Ge veronderstelt verkeerd... :lol:
[url=http://hyperquantum.be/hyper/]The Hyper programming language[/url]

[i]It is 2009. Do you know what your operating system is doing? Do [b]you[/b] control it?[/i]

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#23 » Wed Oct 17, 2007 6:06 pm

Joke wrote:er is geen analyse in 1e jaar informatica. Darentegen is er wel discrete wiskunde en calculus in het komende semester :twisted:
calculus? is dat geen analyse? ik heb een boek 'calculus' met daarin afgeleiden en integralen... en dat is toch analyse he? of niet?

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#24 » Wed Oct 17, 2007 6:10 pm

HyperQuantum wrote:
Joke wrote:waarom niet gewoon in word ?

dat heeft bij mij goed gewerkt voorig jaar, en ik veronderstel dat iedereen dat wel op zijn computer heeft staan... :roll:
Ge veronderstelt verkeerd... :lol:
vrouwen en wiskundige doen dat nogal dikwijls :D

ik bedoel 'veronderstellen' he ;)

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#25 » Wed Oct 17, 2007 6:33 pm

HyperQuantum wrote:
Joke wrote:waarom niet gewoon in word ?

dat heeft bij mij goed gewerkt voorig jaar, en ik veronderstel dat iedereen dat wel op zijn computer heeft staan... :roll:
Ge veronderstelt verkeerd... :lol:
ok, ik heb dus niet die paar mensen meegerekend dat iets tegen office hebben... maar ja, da's afronden he, dat doen jullie toch altijd ? :P

Fristi wrote:de mijnen is af en is ongeveer 19 paginas lang met voorblad en inhoudstafel ^^

en kom nu ni af me strever dinge ofzo, das in word welgeteld 10 seconden werk en op een paar knopkes duwe :p

voordeel aan nieuwe office, tsi rechtstreeks op te slagen als pdf
AHA ! ziet ge wel ! :D
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#26 » Wed Oct 17, 2007 9:40 pm

Als ge echt word wilt gebruiken, gebruik dan op zijn minst open office.

En, als je iets moet typen dat maar een beetje met formules te maken heeft, kies je toch gewoon voor LaTeX, daar zou geen discussie over mogen bestaan.

(Ik heb 3 laptops, op 1 ervan staat word, dat is degene die ik al een half jaar niet meer heb gebruikt. Of er een negatieve correlatie bestaat tussen de installatie van word en het gebruiken van een computer, is niet bewezen.)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Lesly
Posts: 343

Post#27 » Wed Oct 17, 2007 10:11 pm

Joke wrote:AHA ! ziet ge wel ! :D
en dat is nu de reden waarom windows 95% van de markt domineert... domme gebruikers die geen objectief oordeel kunnen vormen over de kwaliteit en nut van bepaalde software

word is goed maar dat betekend niet dat het voor elke situatie goed is...

de meeste mensen kennen trouwens maar 3 programmas: word, ie, msn

als ze iets slimmer zijn dan kenne ze FF en hebben ze wel is van Linux 'gehoord'.



volgende week komt trouwens Leopard uit (a.k.a. Windows 2017) :D

Teun
Posts: 216

Post#28 » Thu Oct 18, 2007 12:22 am

Math Wolf wrote:Als ge echt word wilt gebruiken, gebruik dan op zijn minst open office.

En, als je iets moet typen dat maar een beetje met formules te maken heeft, kies je toch gewoon voor LaTeX, daar zou geen discussie over mogen bestaan.

(Ik heb 3 laptops, op 1 ervan staat word, dat is degene die ik al een half jaar niet meer heb gebruikt. Of er een negatieve correlatie bestaat tussen de installatie van word en het gebruiken van een computer, is niet bewezen.)
Open office is echt niet beter dan MSoffice. In mijn ogen is het nog steeds een goedkoop kopie. Voor wiskundige teksten zal latex misschien wel beter bruikbaar zijn, maar ms office is een zeer degelijk pakket waarvoor ik geen beter alternatief ken. Enige nadeel is dat het niet bepaald goedkoop is.

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#29 » Thu Oct 18, 2007 12:59 am

LaTeX is echt wel the way to go als je je document verzorgd wilt hebben, of het nu een tekstdocument is of een presentatie.

Wat nu met spreadsheets? Die gebruik je alleen maar om data te berekenen en daarna die gegevens te gebruiken in een tekstdocument, presentatie ... Nergens anders voor, onder geen enkele voorwaarde.

Nog een goeie vuistregel: als het af is, zorg er dan voor dat de ontvanger het bestand niet kan wijzigen zonder louche dingen uit te halen. Maak er bijvoorbeeld een pdf van, een jpg, png ... Stuur geen doc, odt, xls, ods, psd, weetikveelwatnogallemaal door.

Maar we zijn off-topic aan het gaan. Het ging over de EBNF opdracht van Inleiding Programmeren in 1e Bachelor Wiskunde en Informatica en welke editor we aanraden, niet of openoffice beter is dan MS Office.

Hiervoor heb ik openoffice writer gebruikt, al was ik begonnen in powerpoint. Als ik het nu opnieuw moest maken, zou ik Dia of LaTeX gebruiken. Het belangrijkste van de keuze van editor is dat je het uiteindelijk in een pdf kan gieten.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#30 » Fri Oct 19, 2007 9:07 pm

eh eh ff geen misverstanden
ik heb van linux gehoord jah, kben vna plan binnekort te beginnen met de omschakeling.

kgebruik al heel lang ff, ie is rommel

Maar voor een opdrachtje als den EBNF vonk da word wel meer dan genoeg was, ale wete..de nieuwen is echt nog wel vrij fijn om me te werken hoor.

Voor die paar pijlekes en wa cirkels meer dan goe genoeg.

Er zijn idd alternatieven maar ge moet een beetje kijken naar wa ge net moet doen

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests