Page 1 of 1

[CG] Hiddenline

Posted: Sun Aug 26, 2007 2:11 am
by Scheder
indien hoogstens een eindig aantal punten van een lijnstuk zichtbaar zijn ten
opzichte van een driehoek
ABC, dan verbergt de driehoek het lijnstuk; in
andere bewoordingen: een zichtbaar lijnstuk bestaat minstens uit een eindig
re¨eel interval.
• als een driehoek een lijnstuk niet volledig verbergt, kan de driehoek het lijnstuk
wel gedeeltelijk verbergen. Dit is het geval als een oneindig aantal punten van
het lijnstuk verborgen zijn, en een oneindig aantal punten zichtbaar.

=> sinds wanneer is een lijnstuk een verzameling van een oneindig aantal punten? Is da normaal ni begrensd door 2 eindpunten. En ja technisch gezien in R dan is da miss een oneindig aantal punte, maar tis toch op de pc getekend, dus dan zijn we weer eindig bezig, dermee snappek het ni goe watem bedoelt.

Re: [CG] Hiddenline

Posted: Sun Aug 26, 2007 10:40 am
by Robbe
Scheder wrote:... een zichtbaar lijnstuk bestaat minstens uit een eindig
re¨eel interval. ...
als ge een interval in pakt, dan kunt ge daar een deel van de punten uit pakken, b.v. alle punten die ook in liggen (mits wat afrondingen en dergelijke)

dus u lijnstuk bestaat uit een eindig aantal punten op u scherm, maar conceptueel zijn da oneindig veel punten, waardoor ge da lijnstuk kunt gaann transformeren ;)

Posted: Sun Aug 26, 2007 1:53 pm
by Scheder
Aah zo, ok merci, kvond het wa raar verwoord, zoals wel meer in die zijn cursus, dat ni meer allemaal duidelijk was, zeker om 2uur snachts na nen helen dag graphics :p.