Page 1 of 1

[CG] Hidden line

Posted: Sat Jul 07, 2007 5:36 pm
by Heatryn
Heb een aantal vragen m.b.t hidden line image implementatie:

- wat moet ik juist aan de polygonen veranderen zodat mijn tekenmodule weet welke ik moet tekenen en welke niet, want soms zijn er delen van een polygoon zichtbaar en andere niet, daarom zit ik een beetje in de knoei hoe ik dit kan realiseren. Moet ik dit nu per vertex doen of niet. Of op welke manier?

- is het de bedoeling dat ik voor elke polygoon alle lijnstukken afga en dan ook nog eens voor alle driehoeken of hoe juist?

Posted: Sun Jul 08, 2007 3:39 pm
by Nickman
Ik heb dit toen zo gedaan:

Ik heb alle polygonen in mijn wereld opgedeeld in een grote lijst met lijnstukken.
Dus, die lijst zijn de lijnstukken die je gaat uittekenen, nu moet je dus heel die lijst overlopen en per lijnstuk gaan vergelijken met alle driehoeken om te zien of er ergens een stuk weg valt of niet :).

Hidden line

Posted: Mon Jul 23, 2007 12:15 am
by Hellraiser
Of je maakt een lijst van geprojecteerde driehoeken en loopt voor elke driehoek daarvan elke zijde af en controleerd de zichtbaarheid met de andere geprojecteerde driehoeken dmv recursie

Hellraiser