[CG] Hidden line

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Heatryn
Posts: 62

[CG] Hidden line

Post#1 » Sat Jul 07, 2007 5:36 pm

Heb een aantal vragen m.b.t hidden line image implementatie:

- wat moet ik juist aan de polygonen veranderen zodat mijn tekenmodule weet welke ik moet tekenen en welke niet, want soms zijn er delen van een polygoon zichtbaar en andere niet, daarom zit ik een beetje in de knoei hoe ik dit kan realiseren. Moet ik dit nu per vertex doen of niet. Of op welke manier?

- is het de bedoeling dat ik voor elke polygoon alle lijnstukken afga en dan ook nog eens voor alle driehoeken of hoe juist?

User avatar
Nickman
Posts: 391
Contact:

Post#2 » Sun Jul 08, 2007 3:39 pm

Ik heb dit toen zo gedaan:

Ik heb alle polygonen in mijn wereld opgedeeld in een grote lijst met lijnstukken.
Dus, die lijst zijn de lijnstukken die je gaat uittekenen, nu moet je dus heel die lijst overlopen en per lijnstuk gaan vergelijken met alle driehoeken om te zien of er ergens een stuk weg valt of niet :).
Webmaster of http://www.bwf.be
Make it idiot proof and someone will make a better idiot!

[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
Hellraiser
Posts: 15

Hidden line

Post#3 » Mon Jul 23, 2007 12:15 am

Of je maakt een lijst van geprojecteerde driehoeken en loopt voor elke driehoek daarvan elke zijde af en controleerd de zichtbaarheid met de andere geprojecteerde driehoeken dmv recursie

Hellraiser

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests