[CG] specular reflectiecomponente

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

Nicow
Posts: 23

[CG] specular reflectiecomponente

Post#1 » Thu Jun 21, 2007 10:08 am

Kan er iemand verduidelijking brengen hoe juist de reflectierichting in een punt op een object bekomen kan worden? (zie cursus pagina 197)
n² (= n . n) in die formule voor de berekening van vector r, is dat niet gewoon gelijk aan 1? n . n is het het scalair product van de normaal op de normaal, beide lengte 1...

Kan er iemand ook verduidelijking brengen bij de benaderingsmethode voor deze reflectievector ahv de zogenaamde 'halfway vector' h = s + v ?

merci!

User avatar
Hellraiser
Posts: 15

Post#2 » Thu Jun 21, 2007 3:14 pm

In den boek wordt er een beetje andere formulle gegeven, het komt er op neer dat die n² eigelijk |n|² moet zijn, ma das zeker 1, dus ik zie ni echt in wa da daar doe.

Tenzij ze natuurlijk die vector ni normaliser, kzalt is naleze.

Die halfway zalk ook is leze, ma kzit daar nog ni, i'll post wehn i got more.

Hellraiser

Nicow
Posts: 23

Post#3 » Thu Jun 21, 2007 6:27 pm

Tenzij ze natuurlijk die vector ni normaliser
Maar vector n is toch de normaal in dat punt en de normaal is altijd genormaliseerd, anders is het geen normaal, dus lengte 1?

Ik zie nog altijd niet veel zinnigs in die formule voor de reflectie vector r.

Ik heb nog wel een webpagina ( http://glasnost.itcarlow.ie/%7Epowerk/G ... ode10.html ) gevonden waar dat ze reflectie vector berekenen en daar komen ze dezelfde uitkomst uit dan in de cursus op een teken na.

Ze hanteren daar wel een verwarrende notatie bij die figuur. Ik zie al niet in hoe dat ze bij de eerste stap (8.1) op
-S = M + E
komen.
Volgens de notatie bij de figuur,kom ik tot de conclusie dat
-S = M - E
moet zijn...

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 52 guests