Page 1 of 1

3D engine

Posted: Thu Feb 15, 2007 9:58 pm
by Hellraiser
Howdie all,

ik zocht eigelijk een 3D engine voor oberon die .moff files kan gebruike met z buffer of dergelijke. Ik heb namelijk een convertor geschreven die .obj naar .moff schrijft maar ik weet niet hoe het met de draaiing zit (tegen de wijzers of anders). Daarom zou een engine om te testen aangenaam zijn. Klein voorbeeld van de "kracht" van de convertor; een schip van een 3DS bestand ~> Image
En voor de echte nerds onder ons (wat studere we ook alweer :D ) :http://fenix.cmi.ua.ac.be/~p061959/boatrender.avi het filpke dus.

Als iemand een 3D engine heeft (die 9000+ vertexe en 10000+ polys aakan) en die wilt delen, je hulp is meer dan welkom

Regards,

Hellraiser

Posted: Thu Feb 15, 2007 10:17 pm
by EagleEye812
Een hint: voordat ge gaat experimenteren met 1000 verschillende Moffs (we all did :D), zie dat ge enkele heel duidelijke voorbeelden hebt waarvan de vlakken op de juiste manier (tegenwijzerzin) gedefinieerd zijn. Anders gaat ge op het einde opeens met een engine zitten die alles verkeerd doet en het perspectief komt dan verkeerd uit...

Posted: Thu Feb 15, 2007 10:31 pm
by slimmy
http://fenix.cmi.ua.ac.be/~p051807/artemis.jar

is mijn 3d engine die moff files aankan in java gemaakt, die zou normaal moeten werken ;) heeft alles wat moest in de engine zitten van graphics

Posted: Fri Feb 16, 2007 1:01 am
by Nickman
Best inderdaad enkele héél simpele objecten zoals een kubus, piramide en een paar van die "belachelijke" dingen maken zodat je alles kan testen zoals hidden-line enz.

Trust us.. been there done that :D

Posted: Fri Feb 16, 2007 1:38 pm
by Nick
nice one Hellraiser,
gewoon de 3D engine rippen van nen 2debaccer, dan moetem zelf ni make :P

Posted: Fri Feb 16, 2007 4:37 pm
by Norfolk
:) altijd testen met een kubus ofzo

en er is niets zo grappig (voor de andere dan) dat je op je presentatie zit dat een object verder van oogpunt gaat en vergroot, en dichter naar oogpunt komt terwijl het verkleint :lol: :lol:

Posted: Fri Feb 16, 2007 5:22 pm
by slimmy
haha :D

Posted: Sat Feb 17, 2007 9:49 am
by Shinta
Norfolk wrote::) altijd testen met een kubus ofzo

en er is niets zo grappig (voor de andere dan) dat je op je presentatie zit dat een object verder van oogpunt gaat en vergroot, en dichter naar oogpunt komt terwijl het verkleint :lol: :lol:
klaarkomman :p