Poisson of niet ?

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

dr_b
Posts: 25
Contact:

Poisson of niet ?

Post#1 » Thu Feb 01, 2007 5:32 pm

heeft er iemand enig idee waneer je voor een kansberekening Poisson moet kiezen, en wanneer je dat niet moet doen; waar je dus moet rekenen adhv van normale kansberekening (combinatie*kans dat iets voorkomt*kans dat het andere niet voorkomt) ? En dan bedoel ik deze vraag in het kader van de oefeningen (voornamelijk MAC) ?

Waarom gebruik je bv in oef2 (MAC) poisson en in 3 niet ? Waarom ook niet in 6 (en 8 ) ?

mss een domme vraag, maar ik raak er niet echt uit... soms ligt het wel voor de hand, maar is er mss een vuistregeltje ?


Dan nog ééntje:

Als ge een kans berekent dat er bv botsing voorkomt, dan doen wij meestal: 1-(kans dat er gn botsing voorkomt):

dat is dan

1 - 0 pkten in het systeem (dat wordt dan al dan niet met poisson berekent; zie hierboven)

maar waarom is dit niet

1 - (0 pkt in sys + 1 pkt in sys) ? hier treedt toch ook géén botsing op ?

Hopelijk kan iemand me wat duidelijkheid geven...
grtz

Ulthean
Posts: 7

Post#2 » Thu Feb 01, 2007 5:48 pm

We bekijken enkel de kritieke periode rond het verzenden van 1 bepaald frame. We gaan er dus al vanuit dat er 1 frame in het systeem zit en gaan dan zien of er in die kritieke periode (die 2 frametijden bij unslotted en 1 bij slotted ALOHA) nog 1 frame verstuurt wordt.

die 0 betekent dus:
In de periode dat het initiele frame in het systeem zit worden er geen anderen verstuurt --> geen botsing.

User avatar
cG`
Posts: 75

Post#3 » Thu Feb 01, 2007 5:50 pm

Ik denk ook dat het is zoals Ulthean zegt. Al 1 packet verstuurd dus in T=1 (of 2) mogen er geen nie meer verstuurd worden
[i]"Everything should be made as simple as possible, but not simpler."[/i] - Albert Einstein

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 65 guests