[Netwerken] Oplossingen oefeningen

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

0g1op
Posts: 89

Post#16 » Sat Jan 27, 2007 5:00 pm

Even zeggen dat dat mijn oplossingen niet zijn, maar van iemand anders, maar ik weet niet meer juist wie.

User avatar
Adelbert
Posts: 34

Post#17 » Sun Jan 28, 2007 9:18 pm

Ook nog een vraagske ivm de oefeningen (dees ga voos klinke):
Bij Oef2 van week4 (MAC) wordt der zo gevraagd om de efficiëntie te berekenen van een slotted ALOHA-protocol waarbij de frametijd k-slots bedraagt. Niet zo heel moeilijk, maar ik snap toch één stapje niet:
Via een tekening valt vrij makkelijk te achterhalen dat voor T geldt:
T=2−1k
door een tekening kan ik vrij makkelijk zien dat als ik een frame verzend, er geen frames mogen gestuurd worden in de omliggende (2k-1)-slots, maar waarom wordt dit nog is gedeeld door k?

Elias
Posts: 8
Contact:

Post#18 » Sun Jan 28, 2007 11:03 pm

Adelbert wrote:Ook nog een vraagske ivm de oefeningen (dees ga voos klinke):
Bij Oef2 van week4 (MAC) wordt der zo gevraagd om de efficiëntie te berekenen van een slotted ALOHA-protocol waarbij de frametijd k-slots bedraagt. Niet zo heel moeilijk, maar ik snap toch één stapje niet:
Via een tekening valt vrij makkelijk te achterhalen dat voor T geldt:
T=2−1k
door een tekening kan ik vrij makkelijk zien dat als ik een frame verzend, er geen frames mogen gestuurd worden in de omliggende (2k-1)-slots, maar waarom wordt dit nog is gedeeld door k?
Omdat er in de opgave staat dat G gedefinieerd is per frametijd.

Teun
Posts: 216

Post#19 » Thu Feb 01, 2007 10:56 am

0g1op wrote:Hier zijn wat oplossingen van oefeningen van 2 jaar geleden. En die oefeningen waren hetzelfde als vorig jaar.
http://users.telenet.be/tfae/cn/Oplossingen.pdf
Bij week 4 oef 3a. P(X=i) = P(Y=1)P(Y>1)^(i-1) moet volgens mij zijn: P(X=i) = P(Y=1)P(Y>1 of Y=0)^(i-1)

Voor het verdere verloop van het bewijs maakt dit niet zoveel uit, 't is maar wat mierenneukerij.

dr_b
Posts: 25
Contact:

Post#20 » Thu Feb 01, 2007 11:45 am

Teun wrote:
0g1op wrote:Hier zijn wat oplossingen van oefeningen van 2 jaar geleden. En die oefeningen waren hetzelfde als vorig jaar.
http://users.telenet.be/tfae/cn/Oplossingen.pdf
Over die oplossingen; heb ze allemaal eens overlopen (buiten diegene die ik zelf nog wa moet oefenen ;) ) en de oplossing van week 4 (MAC) -oef 4 klopt volgens mij niet...

(en niet 10% zoals in de oplossing staat) volgens mij want in de opgave staat dat in 10% van de slots géén botsing optreedt.
Oplossing is dan : 2,3 voor G en 23% voor S

kan iemand dat verifiëren ?

grtz,
Joris

Teun
Posts: 216

Post#21 » Thu Feb 01, 2007 11:50 am

Je ehbt gelijk. :wink:

User avatar
Pieter
Posts: 54

Post#22 » Thu Feb 01, 2007 4:55 pm

Iemand de oplossing en korte berekening voor oef7 van reeks4 MAC.

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#23 » Thu Feb 01, 2007 5:06 pm

Week4.
7)
a)

b) moet je het gemiddelde berekenen adhv kansen (da heb ik niet gemaakt)
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 52 guests