[DW] Onderdeel verzamelingen

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
JoeriFranken
Posts: 82

Post#16 » Thu Jan 11, 2007 2:23 pm

zarry wrote:
JoeriFranken wrote: maar het bewijzen van 2 (tot de macht)A is weer minder belangrijk en super ingewikkeld. :?: :wink:
2^A da is gewoon 2*2*...*2 A keer door de ja/nee kansboom voor de vraag is element in de subset van A..
Nee niet datte. Kzal even opnieuw formuleren :)
Het is die afleiding van 2 (tot de macht) |A|. Kwee ni, ksnap er de **llen van.

EDIT: Staat bij het onderdeel van verzamelingenleer

Teun
Posts: 216

Post#17 » Thu Jan 11, 2007 2:36 pm

bedoel je het aantal deervezamelingen? Dat is eht niet zo moeilijk. Voor elk element uit de verzameling 'kies' je of het er inzit of niet. Dat zijn dus 2 mogelijkheden die je n keer moet maken. (met n het aantal elementen in de verzameling). vandaar die formule.

User avatar
zarry
Posts: 212

Post#18 » Thu Jan 11, 2007 3:08 pm

Joeri: ja da is da
Teun: ja da is da maar dan in andere woorden :D
Ik spreek Zwarryzwaniaans en jij?

0g1op
Posts: 89

Post#19 » Thu Jan 11, 2007 6:55 pm

Bekijk zeker uw voorbeelden van die dingen, soms kan het wel eens zijn dat hij die vraagt.

User avatar
cG`
Posts: 75

Post#20 » Thu Jan 11, 2007 7:19 pm

nah de joeri bedoelt da bewijs met die chi en psi in, ge moet maar is in uwe cursus zien, snap da ook nie bepaald.

User avatar
zarry
Posts: 212

Post#21 » Thu Jan 11, 2007 8:34 pm

cG` wrote:nah de joeri bedoelt da bewijs met die chi en psi in, ge moet maar is in uwe cursus zien, snap da ook nie bepaald.
btw.. cursus is vo janette ;p

IN GROTE LIJNEN:

awel, das een functie da alles naar {1,0} mapped.. 1 als a element is van de deelverzameling en anders 0..

functie dus van A -> B en B = {0,1}
dus: |B| = 2
|A| = #aantal elementen van u verzameling

dus: f: A -> {0,1}
stelling zegt #functies van A->B = |B|^|A|

en hier is da dus duidelijk |{0,1}|^|A| = 2^|A|

WAT HETZELFDE IS ALS

A = {a,b,c,d,e,f} en als a element A dan "T"
hier string van maken met TTFFTF, dees kan op
2.2.2.2.2.2 = 2^|A| manieren..

ge snapt wel wak bedoel..
Ik spreek Zwarryzwaniaans en jij?

User avatar
JoeriFranken
Posts: 82

Post#22 » Thu Jan 11, 2007 10:09 pm

Mama Mia, aye caramba...

User avatar
EagleEye812
Posts: 406

Post#23 » Thu Jan 11, 2007 11:30 pm

cG` wrote:nah de joeri bedoelt da bewijs met die chi en psi in, ge moet maar is in uwe cursus zien, snap da ook nie bepaald.
Cursus voor discrete? Is da ni enkel een boek en eigen notitities? Of hebben jullie dit jaar een cursus gekregen?
[quote="zarry"][url=http://www.winak.be/forum/viewtopic.php?p=12475#12475]wickaaaah! thcikci tschiki paaaauuuuw wicked-original![/url][/quote]

User avatar
zarry
Posts: 212

Post#24 » Fri Jan 12, 2007 12:09 am

EagleEye812 wrote:
cG` wrote:nah de joeri bedoelt da bewijs met die chi en psi in, ge moet maar is in uwe cursus zien, snap da ook nie bepaald.
Cursus voor discrete? Is da ni enkel een boek en eigen notitities? Of hebben jullie dit jaar een cursus gekregen?
cursus = eigen zelf geschreven cursus nota's:)
Ik spreek Zwarryzwaniaans en jij?

Heatryn
Posts: 62

Post#25 » Fri Jan 12, 2007 11:05 am

Zijn er voor discrete wiskunde gewoonlijk veel tweede zit?

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#26 » Fri Jan 12, 2007 11:10 am

ja, zoals de meeste wiskunde vakken in informatica

Phil
Posts: 100

Post#27 » Fri Jan 12, 2007 11:29 am

Ik heb nog een vraagje over kansrekenen, maar vond het de moeite niet om een nieuw topic te openen eigenlijk..

Wanneer weet je dat iets binomiaal, negatief binomiaal of poisson verdeeld is? :oops:

bv. bij die vraag 3 op extra oefeningen van hoofdstuk 6 staat dat een koppel kinderen wil krijgen tot ze een zoon hebben..

Pr(zoon) = 1/2 = Pr(dochter) en dan staat er binomiaal verdeeld met n=1... Hoe kom je hierop? Want eens je dat gevonden hebt is het gewoon maar de formule invullen.. :/

0g1op
Posts: 89

Post#28 » Fri Jan 12, 2007 11:53 am

Phil wrote:Ik heb nog een vraagje over kansrekenen, maar vond het de moeite niet om een nieuw topic te openen eigenlijk..

Wanneer weet je dat iets binomiaal, negatief binomiaal of poisson verdeeld is? :oops:

bv. bij die vraag 3 op extra oefeningen van hoofdstuk 6 staat dat een koppel kinderen wil krijgen tot ze een zoon hebben..

Pr(zoon) = 1/2 = Pr(dochter) en dan staat er binomiaal verdeeld met n=1... Hoe kom je hierop? Want eens je dat gevonden hebt is het gewoon maar de formule invullen.. :/
Voor poisson kan je het meestal al wel zien aan de gegevens denk ik. Dus als er zo een Lambda is.

En voor die binomiaal helpt dit mss wel.

negatief-binomiale: Het is de kansverdeling van het benodigde aantal onafhankelijke pogingen met steeds kans p op succes, om een vastgelegd aantal successen m te behalen.

binomiale is verdeling een verdeling van het aantal successen X in een reeks van n onafhankelijke alternatieven alle met succeskans p.

User avatar
zarry
Posts: 212

Post#29 » Fri Jan 12, 2007 10:12 pm

Phil wrote: bv. bij die vraag 3 op extra oefeningen van hoofdstuk 6 staat dat een koppel kinderen wil krijgen tot ze een zoon hebben..
Pr(zoon) = 1/2 = Pr(dochter) en dan staat er binomiaal verdeeld met n=1... Hoe kom je hierop? Want eens je dat gevonden hebt is het gewoon maar de formule invullen.. :/
is da ni gewoon de negatieve binomiaal verdeling..
binomiaal is altijd met succes of geen succes, dus p = 1-q en als het gaat om zoon kansruimte bvb{SSSFFFSFS}..

dan als ge moet proberen tot als ge een succes hebt, hier in dit geval 1 gaat het het om de negatieve binomiaalverdeling met n=1 -> slaagt op het aantal S, dus mogelijke uitkomsten zijn {FFFS} {FS} {FFFFFFS}
stel: een jongen = succes = S, een meisje = falen = F
dan vult ge da in in de formule Nn,p(k) met k het aantal ondernomen pogingen.. ik weet nog ni juist wa me die k te doen maar kben der bijna aan da stuk en kzal 't melden ask fout zat :D

bij de gewonen binomiaalverdeling is da bvb als ge 3 kinderen (n=3) hebt en ge wilt 2 keer S (k=2) dan vult ge da gewoon in in Bn,p(k) en hebt ge uw oplossing dus uw Pr(X=2) = f(2) = Bn,p(2)

bij uniforme verdeling is Pr(X=An) met An C S (n=1,2,..) gelijk aan f(An) = 1/n, dus de kans op een gebeurtenis is altijd hetzelfde. Deze kunt ge dus herkennen aan gelijke kans voor eender welke An

en zoals den adriaan het zegt: als het die 3 niet zijn, dan is het wel de poisson verdeling :D

das mss nen handegen uitleg of zware zever.. who can tell.. :)

mss toch beter nen topic van kansrekenen opstarten.. mss kunnen de moderators da verzette.. ma da ga alleen per topic naar een plaats en ni berichten naar een plaats zeker.. jieeeeee
Ik spreek Zwarryzwaniaans en jij?

Teun
Posts: 216

Post#30 » Sat Jan 13, 2007 7:38 pm

slimmy wrote:ja, zoals de meeste wiskunde vakken in informatica
En in harde cijfers?

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 51 guests