[CG] Raycasting

Forum van 1ste Bachelor Informatica.

Moderator: Praesidium

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#16 » Wed Jun 21, 2006 1:31 pm

Nickman wrote:ja, je moet juist geen projectie doen... die projectie komt er normaalgezien automatisch door het algorithme toe te passen
wrom normaal gezien, had gij geen werkende raycasting ?

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#17 » Wed Jun 21, 2006 1:39 pm

neen, zijn raycasting werkte enkel bij parallel

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#18 » Wed Jun 21, 2006 2:51 pm

Nickman wrote:ja, je moet juist geen projectie doen... die projectie komt er normaalgezien automatisch door het algorithme toe te passen
P. 126

Image-precision vertrekken van het twee-dimensionale beeld, en reduceren op die manier de complexiteit.
...
Beide het Z-buffer en het ray-casting algoritme vormen image-precision technieken.

0g1op
Posts: 89

Post#19 » Wed Jun 21, 2006 2:56 pm

kijkt anders in mijn code, mijn raycast werkt voor parallel en perspectief
ik pas pas een transformatie toe wanneer ik dat snijpunt ga zoeken van de ray met het vlak
heeft mss wel een slechte naam, maar GetDiepte transformeert uw punt naar parallel of perspectief en zet uw diepte er terug in

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#20 » Wed Jun 21, 2006 4:03 pm

Gij ebt eilijk gewoon amper de cursus gevolgd me raycasting en gewoon zelf wa uitgeprobeerd eilijk ;), ni ? :)

User avatar
Nickman
Posts: 391
Contact:

Post#21 » Wed Jun 21, 2006 4:48 pm

da is vaak de beste manier --> kijk naar mijn hiddenline :D

0g1op
Posts: 89

Post#22 » Wed Jun 21, 2006 5:50 pm

het enigste waar ik eigenlijk volledig de cursus heb gevolgd is voor hidden line, de rest heb ik zelf wa gezien hoe ik het zou doen
dus ik ga op het examen alleen uitleggen hoe ik het heb geimplementeerd
en hopelijk zal da genoeg zijn

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#23 » Thu Jun 22, 2006 3:17 pm

Shinta wrote:bedankt :) tis vooral om te zien hoe ge moe bepalen welke pixels ge moe afgaan want khad nooit eenwindow to viewport transformatie gedaan en nu zegge die ineens vanalles over een viewport to window transformatie enzo en tstaat vaag in de cursus.

En wa betekent die k ?
Keb dus gevonden wat die a, b en c en k betekenen :

a : sx
b : sy
c : sz
k : -H (niet -h ;))

0g1op
Posts: 89

Post#24 » Thu Jun 22, 2006 3:24 pm

wat is dan -h in de cursus?

User avatar
Norfolk
WOZ
Posts: 780
Contact:

Post#25 » Thu Jun 22, 2006 3:58 pm

- h = - H / |vector(s)|

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#26 » Thu Jun 22, 2006 5:18 pm

datte dus ;)

0g1op
Posts: 89

Post#27 » Thu Jun 22, 2006 8:11 pm

en wanneer gebruikte -h dan juist?

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#28 » Fri Jun 23, 2006 5:17 pm

0g1op wrote:en wanneer gebruikte -h dan juist?
in hiddenline object-precision, pffff, die raycast is tog ni goe uitgelegd ze :s de assistent zegt daget voor de projectie moet doen terwijl in de cursus o-ver-dui-de-lijk staat daget na de projectie moet.

0g1op
Posts: 89

Post#29 » Fri Jun 23, 2006 10:16 pm

hmm, bij hidden line heb ik ook gewoon -H gebruikt
toch dezelfde h als bij raycast
ik had gewoon die h van hidden line gekopieerd en geplakt

maar uiteindelijk maakt dat dan toch ni veel uit, of wel?
het werkt toch allemaal bij mij denk ik

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#30 » Fri Jun 23, 2006 11:39 pm

0g1op wrote:hmm, bij hidden line heb ik ook gewoon -H gebruikt
toch dezelfde h als bij raycast
ik had gewoon die h van hidden line gekopieerd en geplakt

maar uiteindelijk maakt dat dan toch ni veel uit, of wel?
het werkt toch allemaal bij mij denk ik
kweet ni of da veel uitmaakt, h is gewoon H/|s| waarbij s het vectorproduct van de driehoek is, ma of da veel uitmaakt, tis evenredig me elkaar he.

Return to “1ste Bachelor”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests