wrom normaal gezien, had gij geen werkende raycasting ?Nickman wrote:ja, je moet juist geen projectie doen... die projectie komt er normaalgezien automatisch door het algorithme toe te passen
Moderator: Praesidium
Nickman wrote:ja, je moet juist geen projectie doen... die projectie komt er normaalgezien automatisch door het algorithme toe te passen
P. 126
Image-precision vertrekken van het twee-dimensionale beeld, en reduceren op die manier de complexiteit.
...
Beide het Z-buffer en het ray-casting algoritme vormen image-precision technieken.
Keb dus gevonden wat die a, b en c en k betekenen :Shinta wrote:bedankttis vooral om te zien hoe ge moe bepalen welke pixels ge moe afgaan want khad nooit eenwindow to viewport transformatie gedaan en nu zegge die ineens vanalles over een viewport to window transformatie enzo en tstaat vaag in de cursus.
En wa betekent die k ?
kweet ni of da veel uitmaakt, h is gewoon H/|s| waarbij s het vectorproduct van de driehoek is, ma of da veel uitmaakt, tis evenredig me elkaar he.0g1op wrote:hmm, bij hidden line heb ik ook gewoon -H gebruikt
toch dezelfde h als bij raycast
ik had gewoon die h van hidden line gekopieerd en geplakt
maar uiteindelijk maakt dat dan toch ni veel uit, of wel?
het werkt toch allemaal bij mij denk ik
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests